Zomer ellende?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Zomer ellende?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 14:25

Tja...de zomer nadert en dat heeft natuurlijk vele voordelen!! Lekker lange dagen, lekker de (droge) wei op. Maar het is niet allemaal geweldig! Na zo'n zachte winter krijgen we natuurlijk vreselijke insectenoverlast! En de paarden met staart- en manenexzeem gaan ook geen leuke tijd tegemoet! De Boettdekens moeten weer uit de kast! De roze neusjes straks ingesmeerd met zonnebrand. De gaasjes weer om de kop tegen de vliegen.

Waar lopen jullie tegen aan nu de zomer nadert?

Culemborg here I come!!


Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:28

Hooikoorts....... Huilen Zowel paard al ik.......

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:31

Waar?
:p

Tja... muggen en dazen staan toch wel hoog op het 'vervelend' lijstje van mij, ook een kamer die zo warm is dat je er niet meer in kan slapen is niet één van mijn favoriete zomerse dingen. Voor de rest weet ik eigenlijk weinig nadelen, leve de zomer! Lachen

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:33

ja je hebt natuurlijk al die rotbeestjes, maar wat staat daar tegen over!!
Warm weer. JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
en lange dagen, en warm weer, en een lekker zonnetje, en warm weer. en ...
ik vind dat die nadelen in het niets vallen bij alle voordelen die bij de zomer zitten Haha! Haha!

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:36

zomereczeem Scheve mond en vreselijke overlast van zwarte vliegen e straks die rothorzels weer, boetdeken+vliegenspray geeft nog geen rust hier in juli+augustus, dan is het weer overdag niets doen met de paarden, maar op stal laten staan, 's avonds laat rijden en heel de nacht in de wei....

zou dan wel op een pensionstal willen staan, in e'hoven hadden ze nergens last van horzels en konden de paarden ook nog gewoon in de wei overdag en kan je lekker in de buitenbak rijden!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:39

Muggen.....Nu al zwermen er hele zwermen van die k-beesten door de bak. En als je staat te longeren 's avonds wordt je helemaal lekgestoken.... Maar verder vind ik de zomer wel leuk. Haha!

Bel straks ff terug mam, ik sta net de cake af te gieten - Loesje
** M2 +4 **

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:47

Waar ik tegen aan loop nu het weer zomer wordt?

Nou ja de vliegen/horzels en muggen zijn natuurlijk irritant, maar het meest irritante is nog Murphy die nu alweer heerlijk met zijn hoofd aan het meppen is onder de dressuur Boos! ... sja zomer kriebels...hmmmpff

Kitty

Berichten: 7687
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 14:56

Pluisjes, polletjes, stuifmeel... oftewel flinke hooikoorts.
Hierdoor zonder hooikoortsnetje geen rustige aanleuning kunnen krijgen en een paard dat helemaal onrustig in haar hoofd is.

En straks inderdaad de steekbeesten weer...

Chantal_cs, met hoofd meppen onder de dressuur? Ook hooikoorts? Doet hij het ook als het regent of alleen als het mooi weer is? En 's avonds als de zon niet schijnt?

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:43

Kitty schreef:
Chantal_cs, met hoofd meppen onder de dressuur? Ook hooikoorts? Doet hij het ook als het regent of alleen als het mooi weer is? En 's avonds als de zon niet schijnt?


Het schudt ook als het regent en 's avonds zonder zon, met een mooi weertje is het natuurlijk wel het ergste. In de wei schudt ie trouwens niet.

Op concour is het helemaal verschrikkelijk... het is geen hooikoorts denk ik, aangezien hij het ook tijdens regen doet.
's Winters met de indoor concoursen is er niks aan de hand, onder de cross ook niet trouwens, maar in de dressuurproeven buiten... Boos!

Ik kan aan Murphy's oren al zien hoe laat het is, hij hoeft zijn oren maar een beetje gespannen en een beetje uit elkaar hebben te staan of er zit al een schudt bui in tijdens het rijden... Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Sjaan op 07-05-04 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt


Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:47

Bij een zachte winter overleven juist MINDER vliegen e.d. dan bij een harde winter. Dit komt doordat vliegen e.d. zich instellen op een harde winter. Bij een zachte winter met veel regen hebben schimmels en bacterien veel meer kans, en zullen de eitjes e.d. verrotten. Niet allemaal natuurlijk, maar de meeste wel Knipoog

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:58

Nou..dat ze maar kapot gaan..die rotbeesten...

De ogen zitten weer lekker vol met die niksnutten. Da's 1.

Mijn ijslander heeft gelogeerd afgelopen 2 weken.. alles afgezet..en toch komt ie terug met al schuurplekken van zijn zomereczeem!
Gisteren eczeemdeken opgedaan. Da's al 2.

De dazen komen straks weer, vliegen rond de paarden, stress, steken en zo ook bij de mensen. Ik heb dus allergische reaktie gehad..ben er bang van. Da's 3.

Dan dat gruwelijke hete weer, waar ik slecht tegen kan en waarbij je niks kan doen van de hitte! Pffffffff, moet er niet aan denken. Da's 4.
Zonnetje oke..maar geen 30 + voor mij..
enz..

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

garfieldjuh

Berichten: 1361
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:58

ik heb in de zomer ook altijd hooikoorts..
maar nu heb ik van die pilletjes die 24 uur werken dus hoef ik er elke morgen maar 1tje in te nemen Lachen werkt ook veel beter!

» Kitty. Lovers

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 18:01

Ik hoor van mijn vader ook altijd dat je meer insekten hebt na een zachte winter... (hij is imker)

Persoonlijk loop ik me 's zomers het meest te ergeren aan Prisca haar staart. 's winters groeit die mooi door onder haar deken en als de deken eraf gaat, gaat ook haar staart er grotendeels af... Ik ga morgen zo'n borstel geval ophangen in de stal (zelfgemaakt), misschien helpt dat. Anders wordt het gewoon weer smeren en wassen met teershampoo etc. Iemand heeft me al afgelopen olie aangeraden, maar ik kan me eigenlijk niet voorstelle dat dat fijn is voor je paard...


Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 18:03

PriscaZ schreef:
Ik hoor van mijn vader ook altijd dat je meer insekten hebt na een zachte winter... (hij is imker)

Meer insecten na een ZACHTE winter? Hmm.. heb toch echt in een boek gelezen dat het andersom is...

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 18:08

chantal_cs"]
[quote="Kitty schreef:
Chantal_cs, met hoofd meppen onder de dressuur? Ook hooikoorts? Doet hij het ook als het regent of alleen als het mooi weer is? En 's avonds als de zon niet schijnt?


... het is geen hooikoorts denk ik, aangezien hij het ook tijdens regen doet.
[/quote]

Nou ik heb zelf ook flink last van hooi koorts, maar ook toch echt als het regent en ben daar niet de enige in.

Groetjes Viola.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 18:42

Zomer...zaligggggg Haha!

Vliegjes houden we weg met knoflook en vlliegspul op het hoofd.
De rest van haar lichaam redt ze wel met haar staart of ze bijt er een paar dood.
Eczeem, verbrande neuzen en allergien doen we niet aan Bloos

Kortom: heerlijk rijden in het lekkere warme weer, lekker bruin worden, samen onder de douche...voor mij zit er absoluut geen nadeel aan.

Alleen jammer dat ik wel dagelijks een kwartier achter haar kont aan meot lopen omdat mevrouw de zomer in de wei ook zo zalig vind Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 18:45

Hoe ik mijn paard vliegvrij houd:
Knoflookpoeder door het voer (ik zit te denken aan druppels, is misschien iets makkelijker) en een vliegendeken op.
Helpt goed, geen last van vliegen Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, beestenfreak, Googlebot en 5 bezoekers