Wat kost een KWPN???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Toffeetje
Berichten: 93
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: DenHaag

Wat kost een KWPN???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 18:19

Als ik ooit een paard ga kopen, word het waarschijnlijk een KWPN.
Ik heb alleen geen idee hoe duur ze zijn Verward .
Als ik er later een ga kopen denk ik dat ik een al ingereden paard wil.
Hoeveel maakt dat ongeveer uit in de prijs...???
En maakt het ook wat uit als je een paard kiest die goed is in springen en ook wel in dressuur, maar bijvoorbeeld weer niet in cross???

Ik hoop dat jullie weten hoe duur ze zijn, dan kan ik alvast gaan sparen OK dan! !

Mmm, tja.....


Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 18:20

Dat ligt aan de afstamming, leeftijd, geslacht en kwaliteit. Reken maar op minimaal 1000 euries, wat op kan lopen tot aardige bedragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 18:23

2500/3000 voor een recreatie paard.
Wil je een sportpaard kun je zeker vanaf de 8000 gaan denken.
Wil je een goed paard, vanaf de 15000 en wil je een topper, dan plaats nog maar (een paar) nullen erbij Lachen

Zijn ouder dan 15, worden ze vaak weer goedkoper.
Maar onder de 8-10 en lekker gereden betaal je de hoofdprijs Lachen

Toffeetje
Berichten: 93
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: DenHaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 21:17

Tjee das duur, heel duur! Nou hoef ik gelukkig nie persee een paard die het gaat maken in de sportwereld, maar als ie er een beetje goed in is zou het wel leuk zijn.
Ik geloof dak vandaag meteen maar ga beginnen met sparen....

Mmm, tja.....

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:48

Ach, en zonder papiertje loopt er ook heel wat leuks van die maat rond hoor!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:53

Haarbal schreef:
Ach, en zonder papiertje loopt er ook heel wat leuks van die maat rond hoor!


Idd! En er loopt genoeg 'rotzooi' rond met een KWPN papiertje. Wij zelf hebben de paarden in de prijsklasse van 2500 euro (veulens) tot 10000 (Z paarden), alles afhankelijk van leeftijd, geslacht, afstamming, prestaties enz.!

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:02

Wat ook opvalt op bijvoorbeeld marktplaats dat de prijzen enorm verschillen. Soms zie je paarden die nog niets bijzonders hebben gedaan voor een prijs van pakweg 9000 euro staan, terwijl er ook genoeg aardig leuke paarden staan die bijvoorbeeld M dressuur gelopen hebben voor ongeveer 4000/5000 euro staan. Volgens mij is het ook wel een beetje wat de gek er voor geeft....

sweetliberty

Berichten: 7
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: landsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 19:48

Lichteraan hoe oud hoe groot mooi en hoe die loopt en wat ie kan die van mij was 3000 pleuries

£ībê®┬¥ £ØVē§ Õ®┬īz

Jeezes
Berichten: 248
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 19:54

Geslacht, afstamming, prestaties, uiterlijk, gangen, leeftijd,...
Allemaal factoren die meespelen

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:31

En er zijn uiteraard de zogenaamde "opknappers". Ik wil niet zeggen dat het altijd wat wordt, maar als je er oog voor hebt, en een dosis geluk, dan wil zoiets nog wel eens lukken...

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:32

Die van mij is niet te betalen Haha!
Maar een KWPNner kost ongeveer tussen de 1000 en de 1 miljoen euro, afhankelijk van afstamming, kwaliteit en prestatie

Goedgekeurd onderschrift :)

Amadeo

Berichten: 894
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 21:14

Ik zou pas vanaf 1500 euro gaan kijken, iets daaronder heeft een grotere kans niet veel soeps te zijn,dwz met verborgen gebreken ofzo... Succes!

Die Skala der Ausbildung blijft de basis van de opleiding van ruiter en paard.
Takt, Losheid, Aanleuning, Schwung, Recht richten, Verzameling
https:www.equisabella.nl

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:21

veel!!!!! hahaha, maar ja geen enkel paard is echt goedkoop.... maar gaat vooral om prestatie, afstammeling en of een paard wel of niet is goedgekeurd, die dingen bepalen de prijs! die kan verschillen in duizenden euro's! als je je bedenkt dat my way E 2600,- heeft gekost en dat we die van een manege hebben geplukt..... dat zegt toch al wel wat, want hij was daar te moeilijk om gewoon op te rijden naar wat ik gehoord heb.... of het erg duur is weet ik niet maar hou maar rekening met zo'n bedrag ongeveer!

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:36

Ik ben afgelopen zomer met een vriendin op zoek gegaan naar een paard voor haar. Zij had ook een klein budget en had niet al te hoge eisen. Toch hebben we een leuke 4-jarige weten te vinden die L-dressuur was aangereden met een goed karakter. Zal nooit geen Z paard worden maar is leuk voor de recreatieve sport. Hier heeft ze 1750 euro voor betaald.

Mijn eigen paard heeft 1800 euro gekost, en loopt nu 2 jaar later Z.

Met andere woorden je moet goed kijken en weten wat je wilt. En heb geduld wanneer je een paard gaat kopen. Het paard moet ook bij je passen. Ikzelf koop graag jonge paarden om ze zelf op te leiden. Mijn paard gaat overigens voor drie keer de aankopprijs nog niet weg......

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:52

Ik ga onder de 5000 euro niet eens kijken naar een paard.

Maar je moet eens weten hoeveel rommel mensen te koop hebben voor 7500 euro!! Boos!
Belachelijk gewoon.

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:51

Dat ligt eraan, dat varieert van weet ik het tot wel 50.000 euro

So close,
no matter how far.

Samantha_

Berichten: 10796
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:53

Kijk even op marktplaats ofzo, dan kan je kijken wat t ongeveer kost.
T hant er natuurlijk ook vanaf wat je precies wilt, hoe oud, ervaring enz.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:55

Soms kun je ook een leuke vinden die een niet heel bekende afstamming heeft, dat scheelt vaak aanzienlijk in de prijs. Neem dan wel iemand mee die objectief de bewegingen en eventuele mogelijkheden kan beoordelen.

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:30

Kijk inderdaad even op marktplaats. Dan krijg je een idee. Of in het taxatietopic KWPN, daar steek je ook wel wat van op.
Succes!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 15:23

Is gewoon allemaal heel erg verschillend en ook een heel duur paard hoeft niet alles te kunnen, denk maar aan een bepaalde bloedlijn, daar betaal je ook veel voor. Daarbij komt nog dat als je in NH gaat kijken de paarden een stuk duurder zijn dan bijvoorbeeld in omgeving Drenthe......

Welcome to my world of make believe, check your reality at the door.
Within my wishes and my wildest dreams, if I could be anything,
well baby, I‘d be yours


Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:26

Je betaald bij een paard meestal voor de prestaties/mogelijkheden, of voor de hoop.
zo kan een 3-jarige met goede bloedlijnen die goed beweegt of ruig over een hindernis springt veel duurder zijn als dat leuke paardje dat Z loopt en zijn top bereikt heeft. dat komt dus door de hoop die mensen in dat jonge paard hebben.

maar om even terug te komen op je vraag: Wat zoek je nou precies? een paard dat goed springt, waarschijnlijk heb jij daar andere normen voor als ik.
Ik vind het een beetje moeilijk te bepalen via internet. kijk gewoon veel rond en word vooral niet verliefd op het eerste paardje, omdat hij zo'n lief koppie heeft.

succes ermee!

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian

Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 22:10

Die van mij was behoorlijk duur Haha! En ik ga niet zeggen hoe duur Tong uitsteken

-* Nightwish here I come... *-

CharazJarig

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 23:40

tussen de 2000/3000 zijn de meeste KWPN type paarden die al ingereden zijn, hoeft dus nog niet eens met papieren te zijn.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Plutske
Berichten: 9
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Leopoldsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 02:15

wat een onzin hoor ik hier!!!!
ben van mijn gewoonlijke onderwerp afgedwaald maar ga me toch ook hier effe bemoeien.
Onder de 5000 niet kijken onder de 1500 verborgen gebreken????
Misschien iemand ooit eraan gedacht dat als mensen een werkelijk goed tehuis zoeken voor hun paard er over de prijs vaak te praten valt.
Ik heb jaren geleden mijn kwpnér verkocht wilde wat anders,omdat ik zielsveel van dat paard hield en mede doordat er zo'n ontzettend goeie papieren bij zaten(hij is ook gewoon goed!!!!) en ik wilde voorkomen dat ie in de handel verdween wat veel goede sportpaarden overkomt heb ik hem ver onder de prijs die ik kon krijgen verkocht.
Hij staat nu bij iemand die evenveel van hem houdt en die er veel plezier aan beleeft.
Niks geen fancy sportpaard maar gewoon lekker elke dag op de wei,terwijl hij het echt wel gemaakt zou hebben onder een prof.
Tja voor ware paardenliefhebber is niet enkel de poen belangrijk maar ook het welzijn en welbevinden van het paard.
Dus als je geduld hebt valt er echt wel een topper voor weinig op de kop te tikken.

Bescherm de dieren tegen de beesten!!!!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 20:34

Over de prijs valt niet zoveel te zeggen. Voor sommige kwalitatief minder goede paarden vragen ze veel te veel geld. Net wat Plutske zegt, soms kan je geluk hebben als je een goed tehuis kunt bieden en zo een leuk goed paard voor weinig vinden. Vind wel dat nu met de euro toch al gauw veel geld voor een paard gevraagd werd. Vroeger zaten veel paarden on der de 10000 gld terwijl nu een vraagprijs van 6000/7000 heel normaal lijkt te zijn....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers