FNRS buitenritten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

FNRS buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 15:30

In het FNRS paspoort staat een bladzijde( blz. 28) over buitenrijcertificaten kan halen. Weet iemand of dat gelijk is aan het ruiterbewijs en/of ervaringen?


Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 15:56

Ik denk dat het niet gelijk is aan het ruiterbewijs, omdat er echt een ruiterbewijs examen wordt afgelegd door iemand van het SRR.
Ook heb je voor sommige ritten een ruiterbewijs nodig, over een FNRS-paspoort wordt nooit gesproken Verward

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 16:01

Nee, daarom vroeg ik me het inderdaad ook af.


_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:24

Nee, dit staat niet gelijk aan het ruiterbewijs. Voor zover ik weet bestaat het paspoort uit 3 delen: CBR1, CBR2 en CBR3, waarvan CBR3 gelijk staat aan het ruiterbewijs.
Voor CBR1 moet je volgens mij eerst 3 buitenritten (onder begeleiding) hebben gemaakt voordat je examen mag doen voor dit deel. Zulk soort eisen stonden daarvoor. En voor CBR2 moest je dan weer een bepaald aantal buitenritten rijden voordat je daar examen e.d. in mag doen.
Hoe het precies allemaal zit weet ik niet, maar je moet voor de onderdelen van het paspoort een aantal buitenritten onder begeleiding maken, en deze worden dan afgetekent op die bladzijden voor de buitenritten.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:42

Voor alle 3 de CBR-en is er een stukje praktijk-examen en een stukje theorie-examen.

CBR 3 staat als het goed is gelijk aan het ruiterbewijs, maar of dat door alles ook echt zo wordt erkend weet ik niet zeker. Het is wel de bedoeling en staat zo ook in de FNRS boekjes in elk geval.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:59

www.ruiterbewijs.nl is de site van de SRR.
Toch staat de FNRS wel in verbinding met de SRR.. Tenminste bij mij op de manege krijg je een ruiterpaspoort via de FNRS, de FNRS krijgt ze dan weer van de SRR.
Tenminste, zo heb ik het begrepen, dus hang me er niet aan op Knipoog

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:24

volgens mij gewoon allemaal geld uitklopperij....

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 00:33

Wat bieden wij u als ruiter?

• Het leerboek “Verantwoord Paardrijden” van de FNRS met alle FNRS-proeven, leerstukken voor theorie-examens, reglementen, veiligheidstips, naslagwerk e.d. Dit boek is uitsluitend te koop op uw eigen ruitersportcentrum.
• U kunt gebruik maken van de kortingacties die u over de mail ontvangt of u kunt ze vinden op onze de FNRS-website (www.fnrs.nl)
• U kunt een gestructureerd en door de KNHS erkend opleidingstraject volgen, dat kan leiden tot doorstroom naar de landelijke B en L wedstrijden van de KNHS op een manegepaard.
• Een gefaseerde opleiding buiten rijden erkend door SRR, die wordt afgesloten met het behalen van het ruiterbewijs. Bij deze opleiding worden “Certificaten Buiten Rijden” behaald, waarvan het examen van het derde certificaat gelijk is aan het ruiterbewijsexamen.
• Een gefaseerde opleiding die d.m.v. het behalen van de Certificaten Mennen leiden tot het behalen van de twee koetsiersbewijzen van SRR.

Deze informatie komt van de site van de FNRS, dus als je fase drie hebt doorlopen van het buitenrijden en met goed gevolg examen hebt gedaan, heb je het ruiterbewijs te pakken.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 12:28

Oke dan! Bedankt voor de inf Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 80 bezoekers