hoe krijg ik nina dikker zonder dat ze meer energie krijgt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

hoe krijg ik nina dikker zonder dat ze meer energie krijgt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-02 23:17

nina moet nog steeds wat dikker worden. maar dat moet niet ten koste gaan van dr energie want die heeft ze al zat. wie heeft hier ervaring mee? is bijv pulp een optie? (geweekt in water dan) of hebben jullie iets anders waar ze wat dikker van word?


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 23:19

in 1 woord: Mais

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 23:32

Nog een woord: zonnebloemolie (nog goed voor de vacht ook!)

Nulla tenaci invia est via

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 23:54

Ik zou haar mais geven en probeer eens tarwekiemolie. Bij het reformhuis te halen en er zit vit. E in.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 00:03

idd mais, maar moet wel goed opgebouwd worden. En er zitten heel veel eiwitten in, dus pas op met paarden die daar gevoelig voor zijn.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 00:12

ik heb ervaring met lucerne en pulp....

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 00:25

maïs
maar pas op: queen heeft er ook teveel van gehad in combinatie met kuil en die is er dus van ingestort!

Love the life that you live, live the life that you love

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 00:37

dat paardemeel dat ik toen voor Lucky had meegebracht, maar dat is geloof ik alleen hier verkrijgbaar. Onze 'molenaar' die zelf in de paarden zit, mengt het nl zelf. Het is een mengsel van granen, ik kan wel eens vragen wat er in zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 10:27

Maismeel (minder kans op diarree dan met mais) met een scheut zonnebloemolie erdoor. Gewoon 1x per dag. Binnen twee weken resultaat!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 10:28

hooi,
maismeel
grasbrok
of Blue Chip Feed Balancer, te koop bij de Paardendrogist
Rete-duur, maar ik Engeland maken ze altijd reclame dat ze het gebruiken om paarden die door de dierenbescherming zijn gered op te kalefateren, zonder dat ze dus druk worden door teveel energie. (ik heb er persoonlijk geen ervaring mee hoor!)

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 10:35

Gedroogde mais, gebruiken we ook voor Barb wel lekker rond niet teveel energie.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 10:39

Ik heb mijn te dunne paard al een week/10 dagen aan de slobber van Pavo en zowaar....ik begin resultaat te zien! Ongelooflijk! Goed, er staat nu nog niet een paard dat direct aan de slanke lijn moet, maar eh....alle kleine beetjes helpen Haha!

Ik was op zoek naar mais (meel) maar kon het nergens kopen. zo ben ik op slobber uitgekomen. makkelijk spul, gewoon aanlengen met warm water en smullen maar. Het klinkt zo smakelijk op stal als ze hun slobber naar binnen werken...ik weet precies waarom ze het SLOBBER noemen, heerlijk! Knipoog

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 10:42

Ik zou oppassen met mais, zit veel eiwit in en paarden ook van mais meer energie krijgen!
Gewoon voeren en evt. wat meer hooi geven en geduld hebben, te snel laten aankomen is ook niet goed. Geef haar de tijd.

Sprakeloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 10:44

Hmmmmmm ik heb me altijd laten vertellen dat mais juist erg eiwitarm is...... Verward

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 10:50

De slobber van Pavo kan ik idd ook aanraden, mijn paard was ontzettend ingevallen na 4 wk 'griep'virus en mede dankzij de slobber nu weer goed aan de maat. In de slobber van Pavo zit al gebroken mais.
Verder zou je er ook Super Ossischaf bij kunnen voeren, dat is ruwvoer maar eiwitarm en gehakseld (dus tevens doen ze er lekker lang mee)....kun je veel van geven geschikt ook voor eiwitgevoelige paarden.
zak van 20 kilo kost ongeveer 29 gulden en het is erg volumineus begreep ik Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 11:01

Mais is niet eiwitarm, mijn Fjord mocht er ook niks van hebben, die was al dik zat bovendien.

De Lipizzaners kregen 2x per dag een voerschep snijmais door hun biks. Ze vonden het absoluut niet lekker maar na een weekje begin je al resultaat te zien. Wij hebben gewoon bij een boer gevraagd of we wat van hem mochten kopen. Hij heeft toen een grote voerton volgeschept en we mochten het gratis meenemen. Gewoon kijken waar van die enorme bulten snijmais op het erf liggen Knipoog dan kunnen ze 1 tonnetje wel missen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 11:09

Wel uitkijken met snijmais, is zeer bederfelijk.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 bezoekers