Hoe een avondje strand eindigde...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Hoe een avondje strand eindigde...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 10:23

Gister kwam mn zus (Aramat) op het idee dat ze naar het strand wilde. Oke, wij dus naar stal gegaan en spullen gepakt en Gamble op de trailer gezet. Bij het strand aangekomen (haven van scheveingen) was Gamble nogal nat en gestresst, dat heeft hij normaal eigenlijk niet. Toen we hem eruit hadden gehaald had hij een raar trekje. Hij ging heel raar doen met zijn nek, net of hij niet goed lucht kreeg ofzo Scheve mond Wij dachten al meteen "Wat is dat nou voor iets raars Verward" Eerst even met hem op het strand gestapt om het aan te kijken en later gewoon gereden omdat hij weer normaal deed. Mn zus heeft een lekker strandritje gemaakt en toen moest Gamble weer de trailer op naar huis. Alleen hij ging absoluut de trailer niet in Scheve mond Hij loopt er nooit zo in, maar met wat eten voor zijn neus en een longeerlijn erachter loopt hij er wel zo in, nu dus niet. Wij vanalles geprobeerd maar niets hielp. Mijn vader had op de heenweg naar het strand de balk achter Gamble zijn kont wat verder naar voren gedaan dan normaal. Waarschijnlijk heeft hij dus gewoon niet helemaal lekker gestaan omdat hij nu niet genoeg ruimte had en vandaar dat hij (denk ik) die rare trekjes kreeg toen hij eruit kwam. Hij vond het nu gewoon eng om de trailer in te gaan, hij is nooit stakerig of iets dus dan is er toch iets aan de hand als hij dat ineens wel is. Mn zus en ik gingen een andere oplossing bedenken om hem thuis te krijgen, het werd al donker dus we hadden niet meer alle tijd. We zaten al te denken om iemand te bellen die een vrachtwagen heeft, maarja die kan ook niet zomaar even snel naar het strand komen. We wisten dat er aan de andere kant van Scheveningen een manege was dus daar zijn ik en mn zus heen gereden en mn vader is bij Gamble gebleven. Mn zus heeft bij die manege gevraagd of Gamble daar misschien een nachtje kon blijven omdat we dus met een probleem zaten. Normaal wil die eigenaar nooit dat er zomaar mensen blijven maar wij hadden dus geluk, het mocht Lachen Toen zijn ik en mn zus weer naar mn vader gereden. Daarna zijn mn vader en ik naar die manege gaan lopen. Dwars door Scheveningen heen, OVER de boulevard Bloos Er werd ons al gevraagd of het normaal was dat er een paard om 11 uur over de boulevard liep *LOL* Mn zus was ondertussen snel naar die manege gereden met de auto, toen zij daar aan kwam wouden ze alles net af gaan sluiten omdat ze dachten dat wij niet kwamen, geluk dus dat mn zus net op tijd was. Toen kwamen ik en mn vader bij die manege aan, Gamble in een stalletje gezet en toen meteen naar huis gegaan omdat mensen de manege af wouden sluiten. Gamble was meteen al overstuur dat we hem daar alleen in een vreemde omgeving achter lieten Ach gut Wij dus met zijn alleen naar huis, en om 12 uur lag ik dan eindelijk in mn bedje Lachen Heb alleen niet goed geslapen want de volgende dag moest Gamble alsnog thuis komen, hoe gingen we dat dan doen Verward Wij zijn dus vanochtend weer terug gereden naar die manege, nu met een bredere en hogere trailer, misschien dat ie daar makkelijker in zou gaan. Daar weer aangekomen was Gamble zo blij om ons te zien, zo blij was ie nog nooit geweest. Er was een stalhulp en die zei dat hij aardig heeft staan hinneken. Oke, toen kwam poging 2 om Gamble op de trailer te krijgen Scheve mond Weer wat dingen geprobeerd maar het hielp niet echt, nog een ponytje van de manege erin gezet maar toen wilde Gamble ook niet erin. Toen kwam de stalhulp op het idee om een praam om te doen. Dat hielp gelukkig wel OK dan! Gamble stond voor de laadplank, longeerlijn strak achter zn kont gehouden en toen heeft mijn vader steeds zijn benen op getilt zodat hij verder in de trailer kwam te staan. Uiteindelijk hebben we hem er dus zo op gekregen Lachen Daarna zijn we naar stal gereden en hebben we hem weer uitgeladen en in de wei gezet Lachen Hij was nu niet zo nat en minder gestresst Lachen

Een tijdje terug is het paard naast Gamble uitgegleden in de trailer, toen durfde hij al niet goed meer de trailer in. Toen hebben we hem met veel moeite weer op de trailer gekregen, en dan nu dit weer Scheve mond

Ik zou morgen met een rit in Soest mee gaan maar dat ga ik nu ook maar niet om alle stress voor Gamble te voorkomen. Over een tijdje gaan we wel weer proberen of hij onze trailer nog in wil.

Gamble


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:29

jeetje wat een avond zeg! Lijkt mij heel erg frustrerend en eng om je paardje zomaar ergens achter te laten. Hoop dat hij weer snel van de trailerangst af is. Veel succes.

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:30

hooi,
ja mar belde mij gisteravond op voor t nummer van stal en toen zei ze al iets over wat er gebeurd was. Echt niet te geloven dit!
Waar kan het nou aan liggen? Snap er echt niks meer van.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:30

Nou Michelle daar zit je lekker mee zeg.... wel raar dat hij ineens zo "vaag" die trailer uitkwam, dat alleenmaar omdat hij iets korter stond van achter Verward Misschien was er wel iets anders aan de hand, want normaal vinden ze die steun aan de achterkant juist prettiger, stond zijn raampje misschien open en is er een vrachtwagen hard langsgereden ofzo, daar kunnen ze ook heftig van schrikken.

Hoop voor je dat hij snel weer een beetje vertrouwen kan krijgen in de trailer want dit is niet echt leuk laden zo.

Wel fijn dat hij in elk geval een nachtje op die manege kon staan.
Succes!!


_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 15:23

Cinzano schreef:
Misschien was er wel iets anders aan de hand, want normaal vinden ze die steun aan de achterkant juist prettiger, stond zijn raampje misschien open en is er een vrachtwagen hard langsgereden ofzo, daar kunnen ze ook heftig van schrikken.

We hebben alleen een dakraampje dat open kan, weet niet of die open stond. Er zitten wel raampjes aan de zijkant maar die kunnen niet open. In zulke gevallen is het altijd lastig dat paarden niet kunnen praten he Knipoog Dan ga je zelf maar bedenken wat het kan zijn...

Gamble

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 16:23

Vreemd hoor Michelle, jammer dat paarden niet kunnen praten he.
Gelukkig konden jullie bij die manege terecht en hebben jullie hem er de volgende dag wel, zij het met moeite, ingekregen. Hopelijk komt ie snel over z'n traumaatje heen.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:12

Tessebes schreef:
Hopelijk komt ie snel over z'n traumaatje heen.

Ja hoop t ook.. de terugreis ging wel goed dus ik hoop dat ie daardoor weer wat meer vertrouwen heeft. Hij was echt bang..
Toen we m op gingen halen was ie zo blij om ons te zien, hij bleef maar kusjes geven en tegen me aan duwen Lovers

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:37

Jeetje zeg wat een verhaal Scheve mond Ik vind dat jullie wel een goede 'noodoplossing' verzonnen hebben, ook al had je 'm natuurlijk liever mee naar huis gehad.
Sterkte ermee verder.

:evaw:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Elegance_, Gambler21, Lanoca, Mark0919, sterregoud, SunnyHorse, VanLuna en 37 bezoekers