Regenbroek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SarahJ

Berichten: 796
Geregistreerd: 15-05-03
Woonplaats: Erps-Kwerps, België

Regenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 13:28

Hoi,

aangezien ik enkel buiten rijd en het de laatste dagen zo'n slecht weer is Boos! , dacht ik eraan om misschien een regenbroek te kopen.

Nu vraag ik me af, bestaan er speciale 'ruiter'regenbroeken, of is dit eigenlijk hetzelfde als een 'fiets'regenbroek? Moet ik hiervoor dus speciaal naar de ruitershop, of kan ik zo'n broek ook kopen in een of andere sportwinkel?

Al jullie ervaringen met regenbroeken zijn ook welkom !
Zijn er bepaalde merken die jullie me afraden/aanraden?

Groetjes!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:34

Ik heb wel eens geprobeerd om met een gewone regenbroek te rijden, maar ten eerste heb je totaal geen grip in het zadel als het een beetje door regent, en ten tweede blijft ie aan het opkruipen. Ik vond het niet zo'n geweldige zet dus. Of je speciale regenbroeken voor op het paard hebt weet ik eigenlijk niet, iig wel van die lange regenjassen die ook over je benen vallen.

SarahJ

Berichten: 796
Geregistreerd: 15-05-03
Woonplaats: Erps-Kwerps, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 20:13

Dank je, Patos! Zo'n lange regenjas zal het toch niet worden, denk ik, aangezien ik graag mn bekken/kont laat zien tijdens het rijden (zodat mn instructeur een goed beeld heeft van mn houding Knipoog ).

Nog iemand ervaring met regenbroeken?

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 20:17

Ik rijd altijd gewoon met een "fiets" regenbroek over mn paardrijbroek heen.. ik heb dan wel een rgenbroek die 2 maten te groot is anders scheur k dr uit op mn paard hahaha

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 21:49

Mijn vriendin heeft een speciaal soort regenbroek . Daar is je kont en de onderkant van je benen die tegen het zadel aan liggen uitgespaard. Waardoor je wel grip op je zadel hebt en geen natte bovenbenen krijgt *LOL* OK dan! .
Ik weet niet precies waar ze het gekocht heeft, maar iig in een ruitersportwinkel

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 23:11

je hebt ook speciale regenchaps. dacht dat mountainnhorse die ook heeft.

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 23:19

Ik heb waxchaps! Super!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 23:50

Merens schreef:
Ik heb waxchaps! Super!

ja die bedoelde ik ook
en volgens mij heeft harry's horse toch ook net zoiets op de markt gebracht of niet?

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 00:19

Je hebt ook speciale regenbroeken die helemaal 'dicht' zijn, wantr met uitsparingen denk ik dat je alsnog zeiknat word! Tong uitsteken Ik zou gewoon naar de ruitersport winkel gaan en ff informeren! mss staat het ook wel op divoza ofzo?
Ook heb je thermobroeken die waterdicht zin, maja dat word wel weer warm nu.
Ik rij zelf ook wel met een gewone regenbroek, het is niet ideaal, maja je moet wat he! Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 09:27

Ik kwam laatst regenchaps van pikeur tegen op www.ooteman.nl.
Mountain Horse heeft idd ook regenchaps.

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:31

Blackje schreef:
Je hebt ook speciale regenbroeken die helemaal 'dicht' zijn, wantr met uitsparingen denk ik dat je alsnog zeiknat word! Tong uitsteken


Ze blijft helemaal droog hoor Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:02

Ik heb van die regenchaps. Echt helemaal geweldig. Ik heb in de ergste stortbuien gereden en ik bleef nog droog (op mijn benen dan, onder mijn jas was ik wel doorweekt Haha! ). Ze zijn van Mountain Horse geloof ik.

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:09

Ik rij gewoon met een "normale" regebroek in de regen. Zitten van die elastieken onder je voeten, dus van opkruipen heb ik geen last...?

Ik zou er niet mee op een glad leren zadel gaan zitten, volgens mij glibber je daar vanaf, maar ik heb een kunststofje en dat gaat prima. Ook een nubuckleren-zitting (westernzadel, boomloos zadel) zal geen probleem zijn.

Wat mij betreft voldoet dat prima! (en ik maak er werkelijk lange bosritten mee, dus voldoende getest Knipoog)

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 12:55

Taygalover"]
[quote="Blackje schreef:
Je hebt ook speciale regenbroeken die helemaal 'dicht' zijn, wantr met uitsparingen denk ik dat je alsnog zeiknat word! Tong uitsteken


Ze blijft helemaal droog hoor Knipoog
[/quote]

okej, haha dan zijn ze wel handig! Haha!

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 13:11

een gewone regenbroek...2 elastiekjes onder de pijpen en klaar is kees!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 13:28

ik heb ook altijd een gewone regenbroek aan, alleen,...... ik zadel nooit een zeiknat paard op! Maar goed, hij moet wel opgehaald uit de wei en teruggebracht.

Het nadeel vind ik wel dat ik zo vreselijk zweet onder die regenbroek dat mijn broek nog nat is Boos!

Sanne86

Berichten: 966
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 13:47

ik rijd met een thermobroek nu omdat het zo slecht weer is ik heb geen dikke thermobroek dus krijg het niet veels te warm en er zit grip op je kont en benen waardoor je niet uit het zadel glijd..

SarahJ

Berichten: 796
Geregistreerd: 15-05-03
Woonplaats: Erps-Kwerps, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 16:31

Hé bedankt voor de antwoorden!
Ik denk dat ik dan toch maar voor een gewone 'fiets'regenbroek ga gaan (mn budget, weet je wel Geld, geld! Knipoog ).
Maar meer tips e.d. zijn nog altijd welkom - ik kan nog altijd op andere gedachten gebracht worden Haha! .