Kelvin @ work bij Tyrza-clinic (made by Biebel)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Kelvin @ work bij Tyrza-clinic (made by Biebel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 20:37

Jawel, hier dan eindelijk de foto's van Kelvin tijdens de Tyrza-clinic in Best. Ik ben er dubbel blij mee, aangezien er maar 2 goede foto's van mij overgebleven zijn van ons kapotte chipje... Peggy, nogmaals bedankt voor het maken en doorsturen! OK dan!

De inmiddels bekende foto. Blijft enig, lichtrijden Lachen
Afbeelding

Volgens mij was dit net voordat ik van Tyrza op mijn kop kreeg omdat ik op zoek was naar geld en daar ook nog scheef bij ging hangen ook... Bloos! Haha!
Afbeelding

Hmmm... Wat zei Tyrza hier? Big smile... Clown Ik weet wel dat ik er zo uitzag als ze commentaar had dat 320 andere mensen me al aan het verstand hebben proberen te peuteren... Hou het maar op een schuldbewuste grijns Lachen
Afbeelding

Diepe concentratie...
Afbeelding

Haha! 1 van mijn grootste problemen... Als ik geld ga zoeken, dan ga ik een beetje naar links hangen, wat dus tot gevolg heeft dat ik mijn rechterelleboog van mijn lijf af ga steken en mijn handen niet meer rechtop hou... Bloos
Afbeelding

Aangezien ik toch zo weinig foto's heb ga ik niet zielig doen en laat ik ook de erge foto's zien... Damn... Hoop toch echt dat dit een momentopname is hoor. Benen afgestoken, teugel gedraaid, piano-handjes... Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Deze is al wat beter Lachen Maar wat mijn vingers daar aan het doen zijn? Blond
Afbeelding

Camera-geil of gewoon naar Tyrza aan het luisteren? Haha!
Afbeelding

Lovers
Afbeelding

Tyrza had een hoop commentaar dat inmiddels al bekend was.
  • ik kijk naar beneden, zo erg dat ik voorover hel en naar links ga leunen omdat ik de zijkant van het paard probeer te bekijken. Ik mocht van haar naar Kel kijken (wat wil je ook, zo'n lekker ding Knipoog), zolang het maar bij een "knikje" bleef.
  • Die ellebogen die ik van mijn lijf af steek... Tyrza was zo aardig om even te laten zien hoe het wel moest, en liet meteen zien dat met het correct houden van mijn ellebogen ook mijn pianohandjes opgelost waren...
  • Kelvin heeft de neiging om te gaan "huppelen" op de volte in draf; volgens mijn ex-instructrice omdat hij op dat moment zijn rug losliet, zijn lijf voelde en daarvan schrok. Tyrza heeft laten zien wat er gebeurde als ik mijn buitenteugel losgooide op de volte: een paard dat omkiept en meteen begint in galop valt. Probleem is dus opgelost met wat meer contact op de buitenteugel houden.
  • Nog niet bekend commentaar: ik hield mijn handen te hoog.
  • Ik ga naar voren zitten als ik aangaloppeer. Ik wist dat ik dat deed, maar zo erg als op de foto's... Ik ga naar voren zitten omdat ik het paard voorwaarts wil "drijven", terwijl ik hem voor het aangalopperen juist afrem. Na enorm vaak de overgang draf-galop-draf (WARM!!) gemaakt te hebben, ging het naar Tyrza's wens Lachen Ik bleef rechtop zitten (iig beter dan in het begin) en ik liet Kelvin niet terugkomen in tempo.

Ik ben iig aan het werk gegaan met wat Tyrza me allemaal duidelijk heeft proberen te maken, ik moet zeggen dat het met de clubles afgelopen maandag gewoon super ging, Kel liep fijn, en ik kreeg zowaar complimentjes over mijn houding Ik kijk al stukken minder naar beneden, en heb me inmiddels ook al redelijk goed aangewend mijn ellebogen bij mijn lijf en mijn handen rechtop te houden.

Tyrza vond dat ik een vriendelijke hand had, te vriendelijk Lachen Ik laat, liet, boogjes in de teugel komen, waar Kelvin best sterk op reageerde door meteen uit elkaar te vallen. Ik heb op haar advies mijn teugels nu een stuk korter, naar mijn idee toch iets te kort... Ik heb het idee dat ik Kel op het moment enorm in zijn mond zit, maar hij loopt geweldig

Ik vond het echt een hele leerzame ochtend (en middag Lachen ), Tyrza wist de oplossingen voor mijn problemen op zo'n manier uit te leggen dat ik het ook begreep... Nadeel was wel dat ze echt alles zag Lachen Maar ik heb voor mijn gevoel na de clinic toch alweer wat vooruitgang geboekt, en daar gaat het uiteindelijk toch om...

Volgend jaar ben ik weer van de partij! En met een beetje mazzel rij ik dan zowel Kelvin als 1 van de Belgen... Haha!

MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 20:40

Mooie foto's! Ziet er goed uit! Ik vind het een heeel mooi paard!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 20:57

Mooi koppie heeft Kelvin!!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 21:01

Ben blij dat je zoveel hebt geleerd van de clinic , je hebt lekker gereden vandaag en kan werken met je commentaar ! Beter kan het toch eigenlijk niet ? En de foto's vallen echt wel mee ! En wat een lief koppie heeft Kelvin Haha!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 21:03

Ziet er toch best netjes uit hoor

Mooie picca's *LOL*

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 21:05

Zit nog aardig in zijn wintervacht zeg Knipoog wel geweldig paardje!!!!!!!!!!!!!! Mooi dat je er ook veel van opgestoken hebt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 21:10

Wat fijn dat je eindelijk de foto's hebt gehad Lachen Ziet er erg leuk uit, mooie kwaliteit van de foto's ook echt En die foto van dat koppie van Kel is gewoon stoer Haha! Fijn dat je het zo'n leerzame clinic vond!

En wat hoor ik nu weer >;) Ga je volgend jaar met een van de Belgen rijden? Stoer man Cool

KazimirOrryS

Berichten: 1056
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Niftrik, bij Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 22:25

Mooie foto's hoor! Die van zijn koppie vind ik ook echt heel erg mooi.
Ik heb ook net als jou veel van de clinic geleerd! Lachen
Gelukkig heb je nu toch nog foto's! Lachen

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 00:11

Zeker mooie foto's!
Leuk paardje!
Goed dat je zelf in ziet wat je fout doet Knipoog

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 09:38

Lijkt me ook een hele leerzame clinic! Mooie foto's ook, vooral die ene van zijn koppie vind ik prachtig!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:29

Leuke foto's!! Ik vind die stofwolkjes bij de benen ook echt iets hebben Prachtig!

Het ziet er best netjes uit hoor, je weet zelf wat je fout doet dus dat komt allemaal wel goed Lachen
Ik heb overigens alleen het laatste stuk van jullie clinic gezien, toen jullie volgens mij al aan het uitstappen waren.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 10:38

xtostarlight schreef:
Ik heb overigens alleen het laatste stuk van jullie clinic gezien, toen jullie volgens mij al aan het uitstappen waren.


Ik heb jou helemaal niet gezien Bloos! Ik zag wel iets bewegen en keek dus, maar toen kreeg ik van Tyrza op mijn kop dat ik op moest letten Schijnheilig

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:55

Pervinco schreef:
Ik heb jou helemaal niet gezien Bloos! Ik zag wel iets bewegen en keek dus, maar toen kreeg ik van Tyrza op mijn kop dat ik op moest letten Schijnheilig


whaha lol Tong uitsteken ik was die in het lichtblauw (in pennymeisje outfit Bloos want ik had daarvoor gereden), heb daarna ook nog bij die witte pony gekeken Lachen

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 12:25

Zijn mooie foto's hoor.... Fijn dat je met de tips van Tyrza verder kan rijden hè?!? Met het rijden van Solide gaat het ook een stuk beter. Tenminste tot afgelopen zondag want nu is ze kreupel...

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 15:24

mooi beestje hoor!
loopt ook mooi!

KazimirOrryS

Berichten: 1056
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Niftrik, bij Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 15:30

Solide schreef:
Tenminste tot afgelopen zondag want nu is ze kreupel...


Jij ook al Bloos! Mijn paard heeft ook anderhalve week kreupel gelopen maar vandaag kon ik er gelukkig weer normaal op rijden Lachen Volgens mij had hij zich verstapt in de wei aangezien hij nog weleens gek wil doen Schijnheilig Gaat het met jouw paard al beter?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-04 15:37

Kelvin is niet kreupel, het ligt dus niet aan Tyrza Knipoog

Met Solide gaat het volgens mij al beter, is het niet? En met Orry-S dus ook zo te lezen... Fijn!

KazimirOrryS

Berichten: 1056
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Niftrik, bij Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 15:40

Pervinco schreef:
Kelvin is niet kreupel, het ligt dus niet aan Tyrza Knipoog


Hihi Haha! Gelukkig maar!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 15:41

leuke foto's! zier er goed uit hoor!

die laatste foto is echt heel erg mooi Kwijl