Wat een Dag zeg.. Pffff :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Wat een Dag zeg.. Pffff :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 00:05

Ik heb samen met m'n zusje 2 fjorden, die staan op een fokkerij.
Normaal ga ik altijd eerst de paarden eten geven voordat ik naar mn werk ga, vandaag ging mijn zusje en kon ik mooi mijn moeder nog ff helpen in ons nieuwe huis.
Kom ik toenstraks thuis na het werken, heeft m'n moeder niet zulke leuke berichten zegt ze..
Dus ze begint te vertellen.

Rebecca (fokmerrie) heeft gisterenavond om 7 uur een dood veulen geworpen, ze was 12 mei uitgerekend. Hoe het komt dat het veulen dood is wist ze niet, dat zal ik morgen wel te horen krijgen denk ik van de eigenaar.. Er komen nog wel meer veulens maar toch ik vind het heel erg Huilen

Toen was ze een tijdje stil, dus ik zei "het waren toch berichten? Komt er nog meer dan? "

Ja dus...

Doortje (2 jarige merrie van de fokkerij) heeft gisterenavond vast gezeten in het prikkeldraad.. Ze kan amper lopen ligt helemaal open en kan haar been bijna niet gebruiken.. Mijn knuffeltje, die mooie meid Huilen Vanavond zou de dierenarts komen, mijn ma had verder nog niks gehoord. Dus ik weet verder ook niks..

Ik heb het nooit gehad op prikkeldraad, zou het ook niet gebruiken als ik een eigen wei had. Er zijn al zoveel paarden door verpest en overleden..
Maar helaas heb ik geen eigen wei en staan mijn paarden dus ook achter prikkeldraad..

Morgen als ik wakker word gelijk ff bellen, want toen ik uit m'n werk kwam was het al laat..

Sorry voor het lange verhaal..
Groetjes Ilona

Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:13

jeetje wat vervelend zeg!!! Kan me voorstellen dat je een rotdag hebt gehad Ach gut
Nou maar hopen dat het weer een beetje goed komt met de ponie die haar been in het prikkeldraad had.... sterkte verder!!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:39

Jeetje wat vervelend ! dat is inderdaad geen prettige dag, en inderdaad, prikkeldraad hoort niet in een paardenwei thuis ( ook niet in een andere wei met vee trouwens, imo) maar daar heb jij nu niets over te zeggen. Misschien kun je een keer in goed overleg met de eigenaar, samen met hem schrikdraad aanschaffen zodat het prikkeldraad weg kan?

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 22:24

ff een update:

Met Doortje gaat het naar omstandigheden goed Lachen in haar flank zitten flink wat hechtingen en verder heeft ze wat snijwonden. De wonden moeten nu elke dag goed schoongemaakt worden, ze is wel een beetje bang geworden nu.. Toen ik naar haar toeliep wou ze eigenlijk weglopen maar bleef toch staan. Denk dat dat vooral door de schrik komt.

Groetjes

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 23:13

jeetje wat erg !
mischien toch even tegen de fokkerij zeggen dat het toch te gevraarlijk is,
want zoals je ziet,prikkeldraad is niet vriendelijk