Voor goed tehuis lagere prijs?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rivendell

Berichten: 6791
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Voor goed tehuis lagere prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 21:27

Zie titel. Ik heb dit dus nooit helemaal begrepen. Je wil (lijkt mij) altijd een goed tehuis voor je paard. Verkoop je hem dan duurder als de koper geen goed tehuis heeft? Als een koper mij niet aanstaat, gaat het paard niet weg.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen


wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 21:30

ja weet ook niet hoe dat zit,hoe weet je nou echt zeker dat het paard naar een goed tehuis gaat dan zou je het paard nooit uit et oog moeten verliezen

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 21:31

nee meer dat je ten eerste zoekt naar een fijne plek voor je pony, en als die mensen niet de vraagprijs willen betalen is dat geen probleem, zo iets? maar ja de onderhoudskosten zijn in werkelijkheid meer dan de aanschaf van een pony, dus dat bedrag moet geen probleem zijn, en voor een goede pony kun je ws. wel een goede plek vinden, ook voor een redelijke vraagprijs.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 21:59

ja maar een fijne plek is vaak ook moeilijk te vinden
mijn vriendin heeft pas haar shet verkocht haar vraagprijs was 250 euro
de gene die hem heeft gekocht zou hem houden
en voor de kar gaan zetten
ze had er een goed gevoel over en verkocht de shet uiteindelijk aan de mensen voor 100 euro
2 weken later staat de pony op marktplaats met als vraagprijs JUIST 250 euro

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 22:05

Ik zou mn paarden niet zo snel verkopen. Als ik het dan zou doen dan zou ik ze, als ik zeker wist dat ze goed terecht kwamen liever weggeven dan dat ik verder zou zoeken naar iemand die meer bied maar een slechter huis geeft.
Ik denk ook dat het zo bedoelt is. Ookal wil je er een miljoen voor geven en iemand anders maar 100 euro dan nog gaat het paard naar het beste thuis. Ook als dat betekent dat je er een stuk minder geld voor krijgt..
Laatst bijgewerkt door Estragon op 06-05-04 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 22:05

ik he het gedaan,
ik had mijn pony te koop staan en wilde echt iets leuks voor haar, had op een gegevn moment twee kopers, Ineke2 hierr op bokt en iemand anders, ineke had alleen wat minder geld Knipoog maar is toch naar naar gegaan Knipoog En nog geen moment spijt van gehad!

Dag lieve mama...


holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 22:17

Mijn pony staat te koop en idd voor een goede plek lagere prijs.
Effe uitleggen dan.
Je stelt voor jezelf een prijs voor die jij er graag voor zou willen hebben, maar neemt in je achterhoofd een minimum bedrag alvast.
Stel dat je nu kijkers krijgt waarvan jij denkt, daar zou ik dolgraag mijn paardje aan verkopen en zij hebben interesse, maar bieden een iets lagere prijs dan jou vraagprijs. Dan kan je daar dus mee instemmen omdat je toch graag een goede plek wil, en het geld is dan niet zo heel erg belangrijk.

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 06:48

Bij de verkoop van mijn pony heb ik hetzelfde gedaan.
Er kwamen mensen die haar heel graag wilden hebben en een goed bod voor haar gedaan hadden. Maar mijn oom en tante hadden minder aan een pony te besteden, maar konden wel een supergoed tehuis bieden (waar ik meer zekerheid bij heb Lachen ) Ik heb Jarrah dus voor veel minder geld verkocht dan wat ik ervoor kon krijgen, maar ik heb er totaal geen spijt van Haha!

Fitzroy

Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 08:30

Ik let daar dus echt niet meer op. Ik heb een aantal jaren geleden een goed tehuis gezocht voor mijn paard. Aspirant-koper heeft paard zelfs 3 weken op proef gehad. Vond het paard geweldig dus de koop ging door. Paar maanden later stond het paard weer te koop.
Het biedt werkelijk geen enkele zekerheid, tenzij je de mensen echt goed kent.

Ik ga dus voortaan gewoon voor de hoogste bieder. Voor die prijs gaat ie echt de frikandellen niet in.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 09:25

ik heb jaren geleden een retemooie fries gehad die ik helaas moest verkopen. ik kon kiezen om hem of naar america te verkopen voor een flinke bek met geld (maar dan kon ik hem nooit meer zien) of voor een paar duizend euro minder, naar een hele goede friezenstal bij amsterdam.
ik ben hem laatst nog wezen bezoeken en hij is daar zo gelukkig. de mensen zijn dol op hem en hij loopt supercool voorop in het 4 span zo door a'dam heen! als hij arbeidsongeschikt wordt of ze willen hem om een andere reden toch verkopen in de toekomst, nemen ze contact met me op. dus misschien komt hij ooit weer zijn laatste daagjes bij mij slijten Haha!

*****

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 12:38

Ik zou zeker wat van de prijs af doen als ik zeker wist dat mijn paard goed terecht zou komen.
Ik heb namelijk liever dat ik weet dat hij gelukkig is dan dat ik er een smak geld aan over zou houden.

Jaike, wat ben je toch een topper!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 12:40

Waterkippie schreef:
ik he het gedaan,
ik had mijn pony te koop staan en wilde echt iets leuks voor haar, had op een gegevn moment twee kopers, Ineke2 hierr op bokt en iemand anders, ineke had alleen wat minder geld Knipoog maar is toch naar naar gegaan Knipoog En nog geen moment spijt van gehad!


en die pony heeft het prima naar haar zin Haha! Haha! Ineke dr moeder leert er nu op rijden........ echt geweldig OK dan! . Nu heeft Ineke er een jonge pony bij...... heel erg leuk dier maar als er een weggaat is het toch Levi en zeker niet Arti Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 12:42

Fitzroy schreef:

Het biedt werkelijk geen enkele zekerheid, tenzij je de mensen echt goed kent.

.


en zelfs dat biedt geen zekerheid............ ik verkocht mijn eerste pony aan een goede kennis die er ook al heel veel voor zorgde....... voor veel te weinig geld....... drie maanden later was ie verkocht aan een handelaar en kort daarna naar Italie Verdrietig Verdrietig

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 12:44

Tja je kunt ook niet alles hebben he, zolang jij maar kunt zeggen dat jij er een goed gevoel bij hebt gehad, meer kun je niet doen.
Mocht het naderhand toch heel anders lopen, dan is het niet jou schuld, want jij deed ook maar wat jij dacht dat het beste is. Dat houd ik me tenminste voor.

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 13:01

tjaa.. ik kan voor mezelf niet leven met het gevoel dat mn dier slecht terecht komt. Wij hebben welgeteld een paard verkocht ooit, die kwam uiteindelijk slecht terecht. Nu is het voor mij simpel, er wordt niks meer verkocht. Tenzij het echt niet anders zou kunnen ivm financiele situatie of gezondheid. maar dan nog gaan de dieren pas na mijn andere hobby's. ik vind (buiten fokkers en handelaren enzo) dat je een dier koop voor het leven en niet voor een paar jaar.

Trotse mama van Tara Olivia *9-7-2011* en Tygo Joshua *23-9-2013*
FLASH 15-5-1989 / 18-11-2013 Rust zacht kanjer, ik zal je missen nadat je 24,5 jaar in mijn leven was.

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:13

Bij de meeste mensen is dit het standaard verkooppraatje,je ziet het bijna in iedere advertentie.........
Alleen voor goed tehuis(alsof je toe zou geven dat je slecht bent voor je dieren).

Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid.
Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker..........

Marsan
Berichten: 1302
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 18:03

Poeh,ik heb mijn vorige tinker niet voor een lage prijs weggedaan.Ik was gek op degene die em zou kopen....maar was erg bang dat ze em toch door zou verkopen ofzo.Vandaar de prijs!!Ok,achteraf heb ik er toch een vriendin aan overgehouden en had de prijs idd veel lager mogen zijn voor zo'n super tehuis!!,daar ze helemaal gek is van hem en em nooit weg zou doen.Laat ze het maar niet horen,haha,he Cindy en Spetter??

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 18:22

Ik weet iig dat als ik nu een paard zou verkopen dattie voor een beste prijs weggaat...........

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 18:34

Oja even tussendoor mijn Tink stond voor 5000 gulden te koop maar ik heb hem voor niets meegekregen omdat ik een goed tehuis voor hem had Haha!
Hij heeft me nog een dot geld gekost om hem goed te krijgen(en wat botbreuken en ego)...maar ik heb gezegd hij blijft tot zijn dood(als er niets geks opdoet)en ik zal nooit mijn belofte naar deze mensen breken door hem de handel in te doen.......Er zijn dus nog wel mensen die hun woord houden hoor
Haha!

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 20:03

Ik vind het onzin om zoiets in een advertentie neer te zetten. Het enige wat je ermee berreikt is dat mensen gaan afdingen. Ze weten immers dat je hem ook voor minder weg doet. Gevolg? Mensen die een leuk verhaal op gaan hangen over wat ze met de pony gaan doen enzo. Niks van waar, maar de prijs is naar beneden. Als je dat al wilt doen kun je altijd nog zeggen he jij hebt zo goed plekkie voor hem je krijgt hem voor minder mee. Alsof er veel mensen zijn die dat doen.. denk het niet. Als je eenmaal een koper hebt die het bedrag wil betalen en een goed plekje heeft ben je toch binnen? Zo niet, dan gaat ie niet mee, simpel.

Ethelate

Berichten: 21108
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 20:14

Ik zou het niet in de advertentie zetten, want volgens mij is iedereen van overtuiging een goed tehuis te bieden Knipoog
Toen ik Tos verkocht, was dat een echtpaar wat hem echt een super plek bood, echt precies zo als ik het gehoopt had Knipoog
Toen onderhandeling over de prijs, en mijn vader zat maar vast te houden, terwijl ik zoiets had van wat maakt 100 euro nou uit, doen.
En hij staat daar super Lovers

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 00:19

kort door de bocht: Goede plek is belangrijker dan geld.

Ik heb de draver die ik van de slacht redde zelfs gratis weg gegeven.
Hij heeft een perfect leven gehad en is tot het moment waarop hij stierf vol liefde behandeld.

Dit alles is wel via via vrienden gegaan.
Het meisje waar hij heen is gegaan was haar fjordje op de operatietafel veloren na een 3de koliek operatie in korte tijd.
Utrecht kennende zal de rekening behoorlijk zijn geweest.
Zij had dus geen geld maar wel een goede plek.

Ik heb nooit spijt gehad dat ik hem gratis aan haar heb gegeven.
Iedere 3 maanden kreeg ik foto`s en ook telefoon gesprekken van uren.
Had wel de afspraak dat hij daar zou blijven tot zijn dood en dat is ook gebeurt, hij is gestorven in haar handen en we hebben nog steeds goed contact.

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 09:06

onder een goede thuis versta ik iemand die je (een beetje) kent en van wie je weet dat je paardje er een superleven gaat hebben.
bij zo iemand zou ik dus wel wat van de prijs af willen doen.

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 09:10

guanacotje schreef:
onder een goede thuis versta ik iemand die je (een beetje) kent en van wie je weet dat je paardje er een superleven gaat hebben.
bij zo iemand zou ik dus wel wat van de prijs af willen doen.


Dat hebben wij dus ook gedaan met onze jaarling Appaloosa. Een meisje bij ons op stal hielp heel vaak met mijn paarden, dus toen hij te koop stond, heb ik haar gewoon gevraagd of zij er niet toevallig belang bij had. Toen hebben we inderdaad wat van de prijs afgedaan.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 09:37

Sanloveskyl schreef:
Poeh,ik heb mijn vorige tinker niet voor een lage prijs weggedaan.Ik was gek op degene die em zou kopen....maar was erg bang dat ze em toch door zou verkopen ofzo.Vandaar de prijs!!Ok,achteraf heb ik er toch een vriendin aan overgehouden en had de prijs idd veel lager mogen zijn voor zo'n super tehuis!!,daar ze helemaal gek is van hem en em nooit weg zou doen.Laat ze het maar niet horen,haha,he Cindy en Spetter??

Boos! Straatarm ben ik er van geworden Haha! Ik wilde Spetter dolgraag en heb er dus meer voor uit gegeven dan mijn bedoeling was. Maar heb een superpaard en dat is me veel waard. Mijn vorige tinker Guinnes moest ik verkopen omdat we niet gelukkig met elkaar waren. Vanwege zijn karakter en problemen vond ik dat best moeilijk. Ik was bang dat ie steeds weer van eigenaar zou wisselen omdat hij nu eenmaal niet de makkelijkste is. Omdat de huidige eigenaar heel goed klikte toen ze kwam kijken en het een perfect koppel zou worden ben ik ook iets in prijs gezakt. Hij staat super en heb een goed contact met de nieuwe eigenaresse. Ik ben blij dat ik hem aan haar verkocht heb, dan maar een beetje minder geld er voor. Zijn geluk was voor mij het belangrijkste.
groetjes Cindy en Spetter

Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
En toen stond Kit in onze wei <3
R.i.p mijn lieve Spetter 25-05-2012 [IM] Dag lieve Spet, bedankt voor alle mooie jaren....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, mamabird en 35 bezoekers