Van de ene smoes in de andere.....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Binkie
Berichten: 41
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Van de ene smoes in de andere.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 22:30

Soms wordt het je wel heel lastig gemaakt zeg.
Mijn zusje was zwanger, maar helaas is het vruchtje na de 8e week gestopt met groeien. Bij de eerste echo (3 mnd) hoorden ze dat het helaas overleden was. Nog weinig mensen wisten het, en ze heeft liever niet dat iedereen het weet.
Afgelopen maandag moest ze naar het ziekenhuis en toen hebben ze pillen ingezet om de restanten te laten afstoten. Dinsdag moest ze terug voor controle. Toen was nog niet alles verdwenen, en kreeg ze nog een paar pillen ingezet. Vandaag moest ze weer voor controle, maar vanochtend zei ze al dat het helemaal niet zo lekker ging.

Ze heeft toen onze vader gebeld, of hij misschien meewilde naar het ziekenhuis, maar daar had hij geen zin in (Hij wist niet echt wat er aan de hand was, en dacht dat ze controle had. Hij vroeg ook niet door of zo.)
Tussen de middag ben ik toen aardig kwaad geworden, dat hij toch best even mee had kunnen gaan, dat ze erg beroerd was etc. Daar was hij wel van geschrokken.
Uiteindelijk heeft haar man vrijgekregen, en is hij meegegaan (gelukkig). Het zag er nog niet goed uit (Zal de erg bloederige details overslaan), en ze moest gelijk onder narcose, om de rest eruit te halen.
Haar man heeft toen naar mijn ouders gebeld dat ze in het ziekenhuis lag.

Morgen gaat onze nicht trouwen, en mijn zus zou oma naar de bruiloft brengen. Oma weet dus niets van deze hele story. Wat doet mijn vader dus, heel geschrokken... Belt oma, dat ze in het ziekenhuis ligt, bloed, blabla, hoe heet dat ook alweer etc, en dat ze morgen dus door mijn moeder wordt gebracht.
Dus net belt oma mij weer op, ze was heel ongerust, en hoe was het nu met haar, en wat was er nu (Mijn moeder had gezegd, ik mag het niet zeggen, en zij willen het niet zeggen (Lekker vaag..)).
Dus tja, ik heb maar gezegd dat ze op het werk door een gehandicapte was gebeten, en dat ze voor controle naar het ziekenhuis zijn gegaan.
Gelijk maar mijn ouders, en mijn zus gebeld, wat er nu aan de hand is Scheve mond .
Zegt mijn zus weer dat ze oma had verteld dat ze gestopt was bij de gehandicapten....
PFFF, gelukkig is oma niet zo heel erg meer bij de tijd, anders had ik daar ook nog iets op moeten verzinnen.

Wat had ik anders moeten zeggen? Kan moeilijk zeggen dat ik van niets weet, of dat ik het niet wil zeggen.

Heel verhaal geworden, moest het even van me afschrijven.
Mijn zus is weer thuis gelukkig, en het gaat naar omstandigheden goed. Of ze morgen op de bruiloft is, weten we nog niet, maar dat zien we dan wel weer.


bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 22:40

Dit is idd minder leuk, gelukkig gaat het nu goed met haar en hoop dat dat zo blijft dan zijn de smoesjes ook over.
Het is logish dat ze het niet wil zeggen vindt ik aleen zijn de smoesjes verzinnen idd best moeilijk...
Veel starkte!!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 22:46

Waarom is het zo erg om te zeggen dat ze een miskraam heeft gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 22:48

joh, das wel naar. maar ik kan ook wel begrijpen dat ze liever niet wil dat iedereen het weet! heb het ook wel meegemaakt in mn kennisenkring en het is geen pretje zeg maar!

sterkte jullie!

Binkie
Berichten: 41
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 23:09

ArwenLune schreef:
Waarom is het zo erg om te zeggen dat ze een miskraam heeft gehad?



Stel dat het straks helemaal niet wil, dan weet iedereen dat, en krijg je met verjaardagen: erg joh, of psspsss, heb je al gehoord dat... etc. En dan blijft het altijd achter je aan lopen.
Nou ja, ik kan het me wel voorstellen in elk geval.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 23:16

Maar nu moet je alles bij elkaar 'liegen' om het maar verborgen te houden voor de familie. 'Want ze zouden eens mogen denken dat...'. En wat nou als iemand zich toch verspreekt?

Hoe vervelend het ook allemaal is, ik denk dat jullie er het beste aan hadden gedaan om vanaf het begin open tegen elkaar te zijn. Gekletst wordt er toch wel. En als jullie zelf maar weten hoe het zit, dat is toch het belangrijkste? Nu weet de een al bijna niet meer wat-ie aan de ander heeft verteld en inmiddels is er al een sfeertje van geheimzinnigheid ontstaan. Was IMO niet nodig geweest, maar dat is mijn mening. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 23:19

Van mij hoeft niemand het aan de grote klok te hangen, ik begrijp heel goed hoe gevoelig zo iets is. Maar als je tegen directe familie leugens moet gaan verzinnen... tja. Nou ja, niets meer aan te doen nu.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 09:40

lastig voor jou en je zus....
maar ik zou het wel aan mijn oma verteld hebben, het is toch je naaste familie en vertel haar gewoon dat verder niemand het hoeft te weten.
sterkte verder Ach gut

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:34

Ik begrijp de pijn die het verlies van het kindje doet veroorzaken, maar juist als je zus dit zou delen met mensen ontvangt ze heel veel steun. Steun die veel goed kan doen! Over een tijd zal de vraag krijgen van nieuwsgierigen hoe het gaat met de zwangerschap en dan zal ze alsnog moeten vertellen dat ze het kindje is verloren... Lijkt mij ook heel pijnlijk...

Daarbij denk ik wel dat familie en omstanders het begrijpen als je zus besluit niet bij de bruiloft van je nichtje aanwezig te zijn. Ze heeft een hele goede reden. De ingreep is heel ingrijpend en zowel lichamelijk als geestelijk heel zwaar.

Eerlijkheid duurt het langst...

Toch wens ik je zus en fam sterkte met het verlies!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, carineken, colinneke, Fayyah19, goesju, iphyn, Marcato, MarrieLeen, meniekske, SannevZ, spookyskippy en 178 bezoekers