Probleem met de juwelier, wat te doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Probleem met de juwelier, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 17:58

Het zit zo mijn vriend en ik hebben beide een ring, sinds 10-2002.
We hebben er een met 2 dunne cirkeltjes erop (om het zo maar even te zeggen) en nu is er dus 1 afgevallen en de ander zit los.

Wij naar de juwelier en hij zei, ik stuur hem terug en je krijgt een nieuwe binnen 2 weken
Om een lang verhaal kort te maken het is nu 2 maanden geleden.
Van de week voor de zoveelste keer gebeld, krijgen we een smoes met ja ze waren daarzo gestolen en blablabla ze moeten opnieuw besteld worden maar dat duurt wel 4 weken.

Wij geloven er niet meer zo in dat we een nieuwe ring krijgen

KORTOM wat moeten we nu doen???
Ik zat zelf te denken aan nieuwe ringen eisen van de zelfde prijs, als we deze echt niet meer terug krijgen, maarja of dat lukt?
En leuk vind ik dat ook weer niet want dan heb je niet meer dezelfde Huilen

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 18:19

Ik zou niet bellen maar er heen gaan en evve hem het in zijn gezicht zeggen (als je dit niet al gedaan heb)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 18:22

Ik zou er even persoonlijk heengaan en een oplossing eisen. Willen ze je niet te woord staan: dreig naar de krant te stappen. Of met een bezoek aan het politiekantoor voor het indienen van een aanklacht. Zul jij zien hoe snel er een oplossing komt. Of je dreigt met "Ook dat nog?"

Wat betreft dat de ringen niet meer dezelfde zijn: als de ringen daar gestolen waren, heb je sowieso niet meer dezelfde.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 18:26

Ja we zijn er ook al een keer heengegaan.
We zouden er wel een tv ploeg op af kunnen sturen, eerst dreigen natuurlijk. Het waren ringen van over de 400,- als ik het goed heb Boos!

ja maar die gestolen worden opnieuw bestelt, dus zijn wel dezelfde

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 18:34

Dreigen met "ook dat nog" heeft geen zin meer want dat programma stop ermee. Consumenten bond misschien?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 18:36

IK zou niet meteen met de TV dreigen. Plaatselijke krant doet het ook goed. Het is heel moeilijk om een goede naam te verwerven. Een goede naam is wel heel snel kapot gemaakt.
Trek je zondagse pak aan, ga er heen en dreig met een bezoekje aan de krant. Of desnoods met een rechtszaak.

En een les: ook de keuze van een juwelier is een vertrouwenskwestie.

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:03

Naar die juwelier zelf toe gaan. En dan dreigen dat als er niks aan de huidige situatie veranderd word. Dat jij dan stappen onderneemt. Dat kan zijn bij plaatstelijke krant. Maar je kunt m ook redelijk zwart maken. Maar ik zou eerst even dreigen. Als er dan niks gebeurd, dan stappen ondernemen.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 20:43

Dit is een van de redenen waarom ik een hekel heb aan juweliers ik weet niet wat het is maar ik heb altijd precies hetzelfde ... die mensen moet je altijd achter de broek aan zitten om te zorgen dat je je spul terug krijgt ...
grrr Boos! ik heb nu een andere juwelier opgezocht waar ik mijn spullen haal en laat maken ....

maar weer ontopic... lekker achter de broek aan blijven zitten want alles kan vaak wel sneller...
ga er eens heen en schop desnoods eens een scene in die zaak ... wedden dat ze je gewillig verder helpen Knipoog
heeft bij mij wel geholpen tenminste

Langtand
Berichten: 424
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 21:03

kan je hiermee niet naar de politie gaan Verward

wij hebben een hondje en als dat weer eens wegloopt (en het komt altijd terug Haha! ) dan bellen mensen de politie en dan krijgen wij weer zo'n telefoontje van de politie ''ja u hond is weer eens weggelopen wilt u hem thuis houden blablabla'' das altijd zo'n lang verhaal dus als ze daar tijd voor hebben moeten ze niet z***en om een paar ringen die niet meer terug komen (lijkt wel diefstal)

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 21:50

Uit ervaring weet ik dat juweliers, vooral proberen zo goedkoop mogelijk uit te zijn.
Hij kan de ring inderdaad terug hebben gestuurd, met het verzoek om een nieuwe, maar meestal komt het er dan op neer dat de fabrikant hem laat repareren. Hetzij door eigen personeel, het zij door weer een extern bedrijf. Dan is het een kwestie van contact opnemen met de fabrikant van de ring. Is hij van een bepaald merk? Evt. kan ik daar de gegevens van de importeur van opzoeken. Ik vind het hoe dan ook vreemd dat er spullen gestolen zouden zijn. Want als er gestolen zou zijn bij de importeur van die ringen, dan was het echt wel in het nieuws geweest, dus ik ga er vanuit dat als er al ergens ingebroken is, dat dat dan bij een thuiswerker is geweest. Dat zijn reparateurs, die vanuit huis reparaties voor juweliers, en importeurs/fabrikanten doen.
Hoe dan ook, als zij die ring niet meer hebben, dan moet je vragen om een bewijs dat die spullen daadwerkelijk naar de importeur zijn opgestuurd, en als ik jou was zou ik niet akkoord gaan met een ander produkt, tenzij ze het bij de importeur ook niet meer hebben.
Lang verhaal geworden. Ik hoop dat je er wijs uit kunt worden. Conclusie geloof de juwelier niet te gauw, want ze proberen je te belazeren waar je bij staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 22:18

Bel naar Kat in de Zak...dat programma van rtl Lachen

Langtand
Berichten: 424
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 22:26

Marsu weet er wel veel vanaf zeg .. Knipoog

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 22:33

Cassidy schreef:
Ik zou er even persoonlijk heengaan en een oplossing eisen. Willen ze je niet te woord staan: dreig naar de krant te stappen. Of met een bezoek aan het politiekantoor voor het indienen van een aanklacht. Zul jij zien hoe snel er een oplossing komt. Of je dreigt met "Ook dat nog?"

Wat betreft dat de ringen niet meer dezelfde zijn: als de ringen daar gestolen waren, heb je sowieso niet meer dezelfde.

Inderdaad, 'Ook dat nog' Knipoog Dan worden ze vast snel.

Ik vind het trouwens wel een vreemd verhaal, dat ze gestolen zijn.
Was dat bij een grote fabriek? En is er meer gestolen?

Ik hoop voor je dat het allemaal in orde komt.

In iedergeval zelf even op af stappen en nieuwe ringen eisen!

Succes er mee.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 00:31

Ik werk bij een Juwelier en die juwelier kan vaak zelf niet beslissen hoor. Er wordt vaak gewoon geprobeerd een oplossing te vinden. Hadden jullie er wel certificaten bij? Dat ze bij verlies vergoed worden?
Anders heb je geen poot om op te staan. Op juwelen zit namelijk GEEN garantie. En 2 jaar is wat anders dan 2 maanden hè.
En ik zeg niet dat jullie er iets mee hebben gedaan. Maar als er een klant is waarvan iets heel erg kapot is kun je vaak zo zien dat dat niet zomaar is gebeurd. Ik zeg niet dat dat bij jullie ook zo is, maar het is wel vaak zo.

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 08:09

Langtand schreef:
Marsu weet er wel veel vanaf zeg .. Knipoog


Ik heb zelf bij een importeur gewerkt, en dan zie je hoeveel juweliers aan de klant melden dat het naar de importeur gaat, terwijl dit niet zo is.
Juweliers geven dit soort spullen zeker na een periode van 2 jaar vrijwel zeker mee aan de thuiswerker (goudesmid) voor reparatie, of repareren het in eigen beheer. Na 2 jaar is er hoogstwaarschijnlijk toch geen arantie meer te krijgen.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 16:35

Rinske schreef:
Ik werk bij een Juwelier en die juwelier kan vaak zelf niet beslissen hoor. Er wordt vaak gewoon geprobeerd een oplossing te vinden. Hadden jullie er wel certificaten bij? Dat ze bij verlies vergoed worden?
Anders heb je geen poot om op te staan. Op juwelen zit namelijk GEEN garantie. En 2 jaar is wat anders dan 2 maanden hè.
En ik zeg niet dat jullie er iets mee hebben gedaan. Maar als er een klant is waarvan iets heel erg kapot is kun je vaak zo zien dat dat niet zomaar is gebeurd. Ik zeg niet dat dat bij jullie ook zo is, maar het is wel vaak zo.


De juwelier vertelde ons dat wij ons leven lang garantie hebben en dus alleen de bon hoeven te laten zien.
Wat ik al raar vind ik heb een matte gouden ring, maar dat matte was er al binnen 3-4 maanden af Verward

En ik weet dat je me niet probeert onderuit te halen Knipoog maar er is niks bijzonders mee gebeurt.

Nu hoorde ik ook opeens van mijn vader, dat hij ookal een keer problemen heeft gehad met deze juwelier