Nieuwe reglementen per 1-4-04 (SGW)??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Nieuwe reglementen per 1-4-04 (SGW)??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 19:30

Er schijnen wat aanpassingen te zijn in de reglementen, o.a. die van de SGW per 1 april 04. ( Schaam schaam maar dat wist ik dus niet)
Op de site van de KNHS heb ik geprobeerd via de link die nieuwe aanpassingen te lezen maar de link doet het niet. En ik zit met de volgende vraag:
MIjn vriendin heeft 2 paarden (ik ook). Met 1 paard rijdt ze sinds een jaar B-sgw (inmiddels 4 wp). Met haar andere paard is ze op 28 maart in Chaam in de B gestart en op 12 april in EttenLeur.
Nou kreeg ze een brief van de knhs dat ze onrechtmatig gestart zou zijn met haar 2e paard in de B. Snap ik niks van, want eerder was het zo dat als je met 1 paard een wp in het springen had, je elk willekeurig paard in het B-sgw mocht starten. Nu moet je dus per (nieuwe) combinatie in het SGW ook met dat paard een wp in het springen hebben behaald.

Toch raar dan. Chaam zou ze dan hebben mogen rijden en Etten Leur niet omdat EL na 1 april was (toen gingen de wijzigingen in).
Met mijn ene paard ben ik nu L-sgw met 4 wp en ik wil binnenkort met mijn nieuwe paard starten in B-sgw. (Dit paard heeft overigens bij de vorige eigenaar een stuk of 6 L-crossen gelopen en heeft daar wel wp mee gehaald).

Zou de nieuwe regel (zie laatste regel 1e alinea) nu betekenen dat ik met mijn nieuwe paard nu eerst een wp in het springen moeten halen terwijl ik al L-sgw ben met mijn andere paard?
Wie weet dat? Lielle, jij bent meestal goed op de hoogte van deze dingen, misschien heb jij het antwoord voor mij?

Simmie


Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:40

www.sgw-eventing.nl -> reglementen

de hele tabel kopieren lukt niet zonder de opmaak te verzieken, dus even de relevante regels overgenomen:

Samengesteld Paarden
Ruiter Paard Minimale stand springen Startgerechtigd in de klasse
- -/B/L/M/Z/*/ZZ/** B + 1 B
B - B + 1 B
B B/L/M/Z/*/ZZ/** - B
L -/B/L/M/Z/*/ZZ/** - B of L


hopelijk snap je het. Waar het op neerkomt is dat je pas als je L met wp'en bent een ander paard mag uitbrengen zonder eerst met springen een wp te halen. Dus jouw vriendin heeft idd pech, maar jij mag wel gewoon starten met je nieuwe paard.
Ik ga trouwens ook de oude regels nog even nakijken.

PS ik vind trouwens dat dit slecht gecommuniceerd is door de KNHS!

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:41

hier stond toch net ook iets van Germie Verward

Het reglement ging trouwens in per 15 maart Knipoog

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:42

PS dit lijkt me trouwens op WD thuis te horen Knipoog

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 20:01

Bedankt Lielle! Is me nu duidelijk en ik heb dus geluk!
Ook vind ik dat je groot gelijk hebt dat het slecht is gecommuniceerd door de knhs. Van de nieuwe stijlpuntenregeling in de B was ik wel op de hoogte, maar bovenstaande was dus een complete verrassing.

Van mij mag het bericht verplaatst worden naar WD. Wist niet goed of ik het hier of daar zou zetten. Heb dus voor hier gekozen.........


germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 20:06

Klopt, ik had er neergezet dat ik altijd al meende dat je eerst een winstpunt in de B springen gehaald moest hebben. Maar omdat ik het niet zeker wist was het een niet al te zinnige opmerking, en heb ik het weer weggehaald.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 20:16

Ik heb het inmiddels verplaatst naar WD. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 20:19

ik word dus niet helemaal gek, gelukkig Knipoog

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 21:30

De tabellen hebben geloof ik wel in de P&S gestaan als ik het goed heb. Maar echt duidelijk daarvan was niet dat er echt wat was veranderd.

Ik was nog steeds erg verbaasd dat je als Z pony ruiter geen groen paard in de B SGW mag starten zonder een winstpunt te halen in het springen. Terwijl je als M paarden ruiter wel met een groen paard direkt B SGW mag starten...

Ik zal dus binnenkort ook nog wel een brief krijgen dat ik met Lucky onrechtmatig ben gestart in de B SGW omdat ik geen winstpunt in het springen heb.
Ik mocht iig wel B starten omdat ik begin maart mijn nieuwe startkaart met Murphy heb gekregen wat betekent dat ik met hem geen Z SGW bij de pony's meer ben maar M SGW bij de paarden, maar ja dat dringt altijd een beetje laat door bij de KNHS... *zucht*

Jij bent iig wel gewoon goed gestart hoor Simmie, dus gewoon door starten zo!

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 12:25

Ik meen dat je altijd al een winspunt in het B springen als combinatie gehaald moest hebben, behalve als je met een ander paard al eens in het L stond geregistreerd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 1 bezoeker