buitenritje!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gangster

Berichten: 1365
Geregistreerd: 07-01-04

buitenritje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 20:52

Gister even met een vriendin mee geweest naar dr verzorgpaard. En natuurlijk ging de digi ook mee!
Dus hieronder even wat fotootjes, moet er wel even bij zeggen dat het paard ataxie (schrijf je dat zo??) heeft en daarom errug onhandig is enzo, ze zet haar benen echt niet normaal weg, daarbij komt ook nog dat ze echt veel te dik is! Let dus vooral niet op mijn houding enzo want het is echt voor geen meter uit te zitten! Zelfs in de stap is dat al moeilijk.... Verward Misschien dat ik het daarom nu ook flink in mn rug heb??

Oh ja, en let ook niet op mijn hoofd, ik trek op de eigenlijk wel op alle fotos echt een vreemde kop!

Afbeelding
Chillhouding.. Haha!

Afbeelding

Afbeelding
Dit had een galopfoto moeten zijn volgens mij, maar uiteindelijk werd het draf... Schijnheilig

Afbeelding
hoofdje

Afbeelding
Ja, en wat we hier aan het doen zijn vraag ik me ook af! En hoezo mijn beugels zaten scheef...

Dat was het weer, ik heb nog wel een filmpje maar geen idee hoe ik die hier op moet zetten dus dat ga ik even uitzoeken.

Langtand
Berichten: 424
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 21:31

een topicje met niet zo veel succes he maar het zijn leuke fotows Haha!

Gangster

Berichten: 1365
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 22:07

Nou lekker hor, al die reacties.... Verdrietig

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 22:14

Ik vind het een leuk paard ik weet niet wat ataxie is maar ik hoop dat ze er geen last van hebt ziet er gezelli uit

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 22:26

Hee kan iemand mij uitleggen wat ataxie precies is? Ik vind t leuke foto's!! (En ik heb ook altijd de verkeerde titels voor mn topics hoor, ook weinig succes mee Tong uitsteken )

Gangster

Berichten: 1365
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 22:37

Alet schreef:
Hee kan iemand mij uitleggen wat ataxie precies is? Ik vind t leuke foto's!! (En ik heb ook altijd de verkeerde titels voor mn topics hoor, ook weinig succes mee Tong uitsteken )


Toch fijn om te weten dat ik niet de enige ben Haha!

Ik heb het even opgezocht want ik wist ook niet meer precies wat het was, mijn vriendin heeft het me ooit helemaal uitgelegd maar ja dat geheugen he.... Bloos

Maar dit is het dus:
Storing in de zenuwgeleiding. Het signaal vanuit de hersenen naar de spieren wordt niet goed doorgegeven. De kenmerken zijn een onregelmatige gang, zwaaien met de benen en neiging tot omvallen.


Ik weet nog wel dat er 2 vormen van zijn:
1. Hierbij heeft het paard al vanaf de geboorte de afwijking, op deze manier wordt het niet erger.
2. Bij de tweede vorm komt de ziekte langzaam opzetten en wordt steeds erger, het paard kan dan zelfs verlamd raken!

Dit paard heeft de eerste vorm, in het begin kon ze ook bijna niks, zelfs draven werd al moeilijk als iemand erop zat! Nu gaat het steeds beter, ze kan nu zelfs galopperen, dat zit alleen echt heel vreemd omdat dr benen echt alle kanten op zwiepen.. Verward

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 22:40

Huh? Maar kan je dan wel rijden op een paard met ataxie? Ik bedoel, is dat niet levensgevaarlijk? En zou je er iets aan kunnen doen?
Hmmm weer wat geleerd!

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:12

Wat een cutie! Die wijze blik ook! Wat voor ras is dit paard?

Gangster

Berichten: 1365
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 17:53

Alet"]
Huh? Maar kan je dan wel rijden op een paard met ataxie? Ik bedoel, is dat niet levensgevaarlijk? En zou je er iets aan kunnen doen?
Hmmm weer wat geleerd!
[/quote]

Het is niet levensgevaarlijk, dat ligt natuurlijk aan de ernst van de ziekte. In principe kan je er niks aan doen er zijn geen medicijnen ofzo voor. Bij dit paard was het zo dat ze eerst bijna niet kon draven, maar door veel stappen enzo is het steeds beter gegaan en kan ze zelfs weer galopperen (voor zover je dat galopperen kan noemen) maar het zal nooit over gaan.

[quote="Uums schreef:
Wat een cutie! Die wijze blik ook! Wat voor ras is dit paard?


Het is een fries.