Noodoproep voor kattenliefhebbers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Noodoproep voor kattenliefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 09:36

Ik hoor mensen hier wel eens zeggen dat ze graag een kat zouden willen hebben maar daar niet aan beginnen want "ze wonen aan een drukke weg en binnenhouden vinden ze zielig". Nou is het hun kans om toe te slaan;
Bij de dierenpraktijk waar ik gisteren geweest ben [AM] Polle onder narcose was een leuke kat, zwart met een wit befje en witte pootjes. Is afgestaan door de eigenaresse en woont nu in de dierenpraktijk en zit in een ren. heel saai dus.
Ze zoeken er een tehuis voor. Het is een binnenkat, mag echt niet naar buiten, vanwege een nierdieet. De kat zal rond een jaar of 7 zijn. wie zou dit dier willen adopteren? Deze kat zou ook graag een bank willen hebben om lekker op te liggen naast het vrouwtje als deze tv kijkt. of een vensterbankje om door het raam naar buiten te kijken....
Laatst bijgewerkt door Desiree op 06-05-04 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

De hond is de betere mens


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 09:39

Desiree, als ik nu al op mezelf zou wonen met Iloon samen zou ik hem graag willen adopteren en ik denk dat Ilona het helemaal met me eens zou zijn, maar helaas zo ver is het nog niet.. Ik hoop dat dit diertje zo snel mogelijk een lief baasje krijgt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 09:46

Desiree, weet je toevallig hoe deze kat met andere katten is?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 09:49

Lovely schreef:
Desiree, weet je toevallig hoe deze kat met andere katten is?

Daar durf ik geen uitspraak over te doen, maar in de praktijk wordt ze wel geconfronteerd met andere katten uiteraard. als ze echt vals zou zijn met andere katten, zouden ze dat wel gezegd hebben. Maar ja, dat kun je natuurlijk vragen.

De hond is de betere mens

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:33

(subtiel schopje Knipoog ) de kat kan dus ws niet bij andere katten ivm het dieet ? Ik heb er al 4, en daar staan natuurlijk brokjes voor heel de dag (5 katten speciaal voer gaan geven is wel een beetje kostbaar !) In welke plaats is de kliniek ?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:36

ik snap niet dat mensen hun kat zo kunnen afstaan !!
ik hou al mijn beesten tot hun dood!
erg lief van je om te helpen met t zoeken van een baasje, helaas kan ik ook geen tehuis bieden, wij hebben 1 kat , 2 honden en komend weekend krijgen we al voor onbepaalde tijd de kat van n vriendin die terug bij de ouders gaat wonen te logeren ...

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:37

Goede actie Desiree!!
Wij hebben er al 4, en ik denk niet dat er nog eentje bij mag...
Hopleijk vind de poes in kwestie snel een lieve baas.

:D

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:38

Jammer ik woon ook nog niet op mezelf... (gelijk weer schopje) hoop dat ze een goed baasje krijgt. Vind het heel zielig... Verdrietig

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:53

Wat voor consequenties zijn er verder aan dat dieet verbonden? (wat betreft speciaal voer e.d.) En hoe zit het met extra dierenartskosten?

Ik zou deze kat graag adopteren, het probleem waar ik alleen nog even mee zit is dat ik op kamers zit en in het weekend vaak bij m'n ouders zit. Waardoor de kat alleen zou zijn..... en dat kan natuurlijk niet :|
Iemand een creatieve oplossing?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:58

Als de kat reis(mand)bestendig is en je ouders geen problemen hebben met katten in huis, kan hij misschien mee in het weekend?

Bij uitzondering zie ik zo af en toe ook wel eens studenten lopen (helft van de tijd een kat, helft van de tijd een konijn in het mandje)

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Tropico
Berichten: 1333
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 20:08

jeetje helaas hebben wij al een kat opgevangen
en is mijn vader allergisch jammer had hem graag geadopteerd (subtiele schop voor een goeie actie)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 20:08

Maar zoiets zie ik meer als noodoplossing, en niet als iets structureels.... Lijkt me voor de kat namelijk niet echt prettig om 4 uur in de week in de trein en metro te zitten

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 20:12

t is dat het hier niet kan ivm de honden die de deuren openspringen, waardoor de kat dus toch buiten komt, anders had mn moeder hem vast wel willen hebben
ik snap trouwens niet dat iemand zo'n kat zomaar afstaat Boos!

als t goed is weet ik vnv of morgen wanneer mn vriend en ik de sleutel van ons huis krijgen, dan gaan we opzoek naar 1 of 2 (asiel)honden en als die honden met katten samen kunnen komen er ook 2 (asiel)katten bij, dan zou dit beestje erg welkom zijn, behalve as zn voer extreem duur is, zo rijk zijn mn vriend en ik nml niet helaas

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 20:12

Een nierdieet is een streng dieet waar niet vanaf geweken mag worden. Ik ben mijn kat kwijtgeraakt aan een niervergiftiging. Dus als je je er niet aan houdt kun je je kat kwijtraken omdat hij zichzelf gaat vergiftigen. Een kat met een nierdieet waar je je aan houdt, kan gewoon heel oud worden. Ik zou zeggen: geef deze kat een kans!
Bij mij wordt ie afgemaakt door mijn killerkat... Helaas!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 20:13

Maar dan nogmaals de vraag, zitten er veel kosten verbonden aan zo'n dieet?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 20:28

Dat zou je je DA moeten vragen. Zover ben ik niet meer gekomen omdat ze te ver heen was toen ze erachter kwamen dat ze niervergiftiging had.

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 20:47

Helaas is een binnenkat voor ons niet haalbaar, en een dieet volhouden is helemaal onmogelijk. Ik heb de ervaring dat de dieetkat nooit zijn eigen voer wil opeten maar altijd het gewone spul wil, terwijl de gezonde katten er een moord voor doen en het proberen te stelen *LOL*
Ik hoop wel dat hij snel een plekje vind, ik hoop ook dat de ex eigenaar nooit geen beesten meer neemt.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 21:54

Richtje schreef:
Maar dan nogmaals de vraag, zitten er veel kosten verbonden aan zo'n dieet?


Het zijn over het algemeen inderdaad niet de goedkoopste brokjes, maar ze hoeven er ook niet zo veel van. Ze mógen er zelfs niet te veel van. Ik heb ook jaren een nierprobleemkat gehad Knipoog .

Helaas houdt mijn kat niet van soortgenoten, dus ook hier kan ik geen poes opvangen...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 21:57

Onze kat accepteerd geen ander volwassen kat erbij. Over een kitten zitten we te denken. maar daar heb je nu niks aan.
Misschien kun je het oproepje zetten op www.kattenforum.nl (en dan naar forum). Daar zitten nog veel meer kattenliefhebbers.

:evaw:

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 23:50

Richtje schreef:
Maar dan nogmaals de vraag, zitten er veel kosten verbonden aan zo'n dieet?


Ik persoonlijk vind het heel erg meevallen.
Maar mijn katten krijgen hier dan allemaal al duur voer omdat ze het daar gewoon het beste op doen Haha!

Als je voor deze kat gewoon bij je da *tegenwoordig hebben dw het voer ook* een grote zak haalt ben je in ene ene groot bedrag kwijt, maar met zo'n zak brokken doe je wel langer omdat eht een hoogwaardig voer moet zijn, daar eten ze sowieso al minder van omdat er meer in zit en idd bij nierdieet katten is het nog minder.

Ik hoor mensen in de winkel zeggen dat ze gewoon blik plus goedkope brokken geven omdat het goedkoper is...maar heb ook wel eens met zo'n mevrouw staan uitrekenen hoeveel het dan wel neit scheelt...
En met haar blikje per dag en dan nog de goedkope brokjes waar het dier wel een pak van leegvrat in de 4 dagen was ze de helft duurder!!! uit dan dat ze zou zijn met ene goed, compleet hoogwaardig voer.

En verder kan je je kat gewoon meenemen in een mandje als je naar je ouders gaat Knipoog

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Tancreda4

Berichten: 24013
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 23:58

Het is dat onze verzameling al veel te uitgebreid is en Kruims een nieuwe kat niet zou overleven, maar anders hadden we hem met liefde geadopteerd. We hebben er hier ook eentje met een nier dieet binnen zitten, konden ze mooi samen in het raam zitten Lachen

HOpelijk wordt hij geadopteerd door een leuk baasje Lachen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 08:15

Wij geven ook duur voor. Royal Canin.
Hoef je alleen véééél minder van te geven.
Het is ongeveer evenduur als goedkoop voer waar je meer van nodig hebt.

:evaw:

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 09:39

Mist"]
(subtiel schopje Knipoog ) de kat kan dus ws niet bij andere katten ivm het dieet ? Ik heb er al 4, en daar staan natuurlijk brokjes voor heel de dag (5 katten speciaal voer gaan geven is wel een beetje kostbaar !) In welke plaats is de kliniek ?
[/quote]
ja, je zou hem dan apart moeten voeren, in een andere ruimte. Anders willen ze perse elkaars voer hebben, want dat van een ander is altijd beter.

De kliniek is in Eindhoven.

[quote="Richtje schreef:
Wat voor consequenties zijn er verder aan dat dieet verbonden? (wat betreft speciaal voer e.d.) En hoe zit het met extra dierenartskosten?

Ik zou deze kat graag adopteren, het probleem waar ik alleen nog even mee zit is dat ik op kamers zit en in het weekend vaak bij m'n ouders zit. Waardoor de kat alleen zou zijn..... en dat kan natuurlijk niet :|
Iemand een creatieve oplossing?

In een studentenhuis zou het best gaan, mede studenten houden vaak OOK van dieren en kunnen in het weekend voor de kat zorgen. En anders neem je hem gewoon mee naar huis (als je ouders daarmee tenminste geen problemen hebben). Tenminste, dat zou ik doen. Sommige katten kunnen dat best goed af, maar mensen denken bij voorbaat dat dat niet gaat.

De consequenties zijn wel, dat het dieetvoer waarschijnlijk vrij duur is en dat je dus maandelijks meer kosten hebt dan met een gezonde kat die gewoon voer kan eten. JE zou het kunnen vragen; wat kost een zak van dat specifieke voer en hoe lang doe je ermee.

WAarschijnlijk wordt in de kliniek dat voer al gegeven, dus de kat zal het al eten of in ieder geval lusten.

Als iemand informatie wilt hebben over de kat, bel dan: 040-2112450
Je kunt gewoon geen betere informatie over een dier krijgen dan op een kliniek ZELF, en daar verblijft ze nu, en ze weten daar precies hoe ze is en wat ze moet hebben.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alweerkwijt, Anja_Joost, Annamk, ComscoreBot, ellepel, eva92, Googlebot, janneke_S, kimmetje26, Knudd, Nustice, Pinacolada, Polarize, SemrushBot, Sintara, TessaxQuincy, Urona447, Varekaj en 203 bezoekers