Update helemaal hyper en opgefokt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Update helemaal hyper en opgefokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:45

[RT] Helemaal hyper en opgefokt, hoe ontspannen werken?

Vanaf vrijdag zit er weer een stijgende lijn in. Toen heb ik een paar aanwijzingen gehad van een oud instructeur waar ik op dat moment heel veel aan had. Daarna op zaterdag toen hij weer ging huppelgallopperen hem geprobeerd aan het werk te zetten: dan maar een pirouetje maken als je zo graag opzij galloppeert. Daar was meneer even helemaal overbluft door zodat hij opeens toch wel weer gewoon kon draven. Op maandag werd hij niet hyper maar kreeg ik hem ook niet super aan het werk. Toen heeft mijn moeder ook gekeken en geholpen om er op te kletten dat ik zelf weer ontspan. veredr elke keer als Pablo harder wou dan ik hem weer terugnemen tot hij niet wegrent maar in mijn tempo draaft. Daar werd hij heel ontspannen van.

Gisteren in de les ben ik op die voet verder gegaan en bleef hij hanteerbaar ondanks dat we proeven gingen oefenen. In mijn eigen proef deed hij 1 poging om even er tussen uit te peren maar binnen een korte zijde had ik hem wer bij me en heb ik de proef verder gereden alsof er niks aan het handje was.

Vanochtend een half uur priveles gehad waarbij de instructeur overbluft was hoe ontspannen rustig Pablo was. Houden zo! Die ontspanning moest er vooral in blijven want hij maakte nu zijn passen af, was in heel het lichaam ontspannen, liep dus over de rug en spoorde goed. We konden nu gewoon aan oefeningen werken (wel steeds die ontspanning gehouden) ipv alleen maar proberen Pablo te kalmeren. En wat fijn was dat ik Pablo wel op kon drijven zodat hij niet liep te sloffen maar dat hij ook niet gek werd.

Bedankt voor de tips en ik probeer het zo vol te houden. het blijft en bloedkikkertje di eer wel eens tussenuit peert maar nu kan ik hem tenminste weer rijden.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:48

Goed zo! Leuk om te horen! Ik heb hetzelfde meegemaakt met een paardje. Het is ongelooflijk hoe snel paarden met de juiste instructeurs kunnen veranderen!

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:16

Kijk, dat is goed nieuws!!!! en je zal vast nog velen dipjes meemaken, dan niet opgeven ,maar nagaan wat er niet goed gaat en dit aanpakken.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:10

Vooral in jezelf en in het paard blijven geloven! En een instructeur/trice die daar in geloofd! Komt het zeker wel goed Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 20:51

He wat super zeg katrien!
Dan weet je opeens weer waar je het voor doet he Lachen