Wie heeft er allemaal een Haflinger?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
NiNjA

Berichten: 150
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: Haren / Groningen

Wie heeft er allemaal een Haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-02 11:09

Ik wil jullie graag leren kennen en ervaringen met Haffies uitwisselen.

Beter 1 haflinger in de hand dan tien op de vlucht!


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 11:15

Ik rijd op een Haflinger-merrie van 8 jaar, Aldira.
Ze is Duits gefokt en heeft behoorlijk gepresteerd op de keuringen.
Ze staat op een pensionstal in de omgeving van Assen dus niet eens zo ver bij jou vandaan.

Miran

Berichten: 4431
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 14:07

Ik heb ook een Haflingermerrie, Sheril. Ze is 11 jaar, geboren in Oostenrijk met een leuk papier erachter (zie fokkerij en afstamming) en is voornamelijk gebruikt als fokmerrie en naar keuringen. Ze is vorig jaar Brabants kampioen geweest. Gelukkig voor mij en helaas voor de vorige eigenaar kreeg hij haar niet drachtig, ze is verkocht voor de recreatie en kan nog niet veel. Dat is ze dus nu allemaal aan het leren. Voor de rest is het echt een poepie, iedereen op stal is gek met haar. Ik ook, ben helemaal verliefd Lovers .

Je kan trouwens ook veel informatie vinden in de profielen, en je kan zoeken op het woord Haflinger.


Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 15:44

Ik ook (maar dat wist je al), maar ik zal je nog wat meer vertellen, Amulet is dus 5 jaar, 1.43, hij heeft een oostenrijkse vader en een nederlandse moeder (Liz amadeus en Myrtle).
Zijn vader staat op de Fohlenhof in oostenrijk en z'n moeder op een fokstal in zeeland.
Verder is hij vroeder gebruikt als schouwhengst en daar heeft hij nu nog frustraties van.... }> Haha!

NiNjA

Berichten: 150
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: Haren / Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-02 17:30

Miran schreef:
Je kan trouwens ook veel informatie vinden in de profielen, en je kan zoeken op het woord Haflinger.


Ik zit nog maar sinds kort op het net ,
ik weet nog niet hoe alles werkt.
Zo vind ik het gemakkelijker en overzichtelijker. Bloos

Beter 1 haflinger in de hand dan tien op de vlucht!

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 17:47

Ik heb ook een haffie. Het is een stoere ruin van 7 jaar. Hij is ongeveer 1.47. Hij is NIET geboren in Oostenrijk maar gewoon in de Achterhoek Knipoog op een haflingerfokkerij. Ze vonden hem niet stevig genoeg om mee te fokken en dus werd hij geruind en verkocht. Daar vlakbij is hij ingereden. Op zijn 4e is hij aan mij verkocht naar de andere kant van het land. Ik heb inmiddels 3 jaar en ik ben helemaal gek van hem! Ik rijd voornamelijk dressuur met hem, af en toe een sprongetje en natuurlijk (als het weer beter weer is) af en toe een buitenritje. Hij is echt ontzettend lief en met rijden gaat het ook steeds beter. Wel is hij echt eigenwijs! (Typisch haflingers?) Maar als je in die grote bruine ogen van hem kijkt vergeef je hem meteen weer. Hij kan zo onschuldig kijken!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 18:16

Ik heb een haflinger ruin van 2,5 jaar. Hij heet Mowgli. Zn vader is Matcho van de Bosrand

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 18:52

Leuk en aardig, maar hier zijn al meerdere topics over geweest.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers