Buitenrit met Orbaldo en ik leef nog!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Buitenrit met Orbaldo en ik leef nog!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 08:34

Orbaldo vergeet nog wel eens dat hij een groninger is.
Hij is natuurlijk de eerste 3.5 jaar van zijn leven niet verder geweest dan zijn stal en het bakje waar hij in liep dus eigenlijk alles is eng.
Nadat ik dus al eens met heb in het prikkeldraad ben beland ben ik ook geen held meer want hij springt alle kanten op en kijkt echt niet waar hij heen vliegt.
De ik ga altijd achter de dikke kont van Lodewijk aan en dan wil het wel.Maarja de laatste keer is inmiddels bijna 1.5 maand geleden en ik kon niemand vinden die met mij mee wilde.Alleen durfde ik helemaal niet maar toen hij gister met losstappen echt ging sjokken zo van ;SAAAAAI.
Leek hij me braaf genoeg ik stap ook wel eens uit om het weiland heen dus ach.
Toen we dus van het uitstaprondje afweken werd hij ineens een stuk wakkerder *help* dacht ik nog.
Op naar de overbuurvrouw waar ze nieuwe stallen aan het bouwen zijn onder het mom van als hij daar niet langs gaat kan ik mooi terug naar mijn veilige bak.
maar na 1 tik met de zweep ging hij al snurkend langs de betonmolen, het wapperende plastic en alle stenen.
Daarna een flinke draf over een lang(en erg mul) pad zodat hij een stuk moeier en bravcer was als we een drukke weg moesten oversteken.
Dat ging allemaal zonder problemen.Maar toen langs een groot weiland met paarden die allemaal keihard gingen galloperen.
Behalve die nek erop zetten en wat dribbelen deed ie niets!Daarna durfde ik wel een eindje te stappen langs de grote weg. Hardstikke braaf en mak was hij en ik was helemaal verbaasd.Zo af en toe moest hij ergens met een boogje om heen maar ik had niets te klagen.

En toen gebeurde het. vlak bij huis.ineens ging hij vol op de rem en vloog een paar meter achteruit. voor ik doorhad wat er gebeurde wilde hij zich al omdraaien op zijn achterbenen.weer terug om getrokken en toen zag ik het grote gevaar ook.
Maar liefst 6!!!!! koeien waren naar het hoekje van de wei gekomen en keken allemaal naar Orbaldo met bloeddorstige ogen.
echt levensgevaarlijk!gelukkig zat er een draadje tussen maar anders waren ze spontaan vleeseters geworden volgens Orbaldo.
Ik heb bijna een kwartier nodig gehad om 'm erlangs te krijgen de sukkel.
even later werden we ingehaald door een busje op een heel smal stukje weg ik zat in gedachten te duimen want hij is nog niet helemaal verkeersmak.maar hij keek met een schuin oog en oor naar de bus en verder niets maarja toen bleef die bus naast ons rijden omdat het iemand uit de buurt was.
Wat een rustig paard heb jij. euh niet echt.
Hij is wel heel verkeersmak he.(inmiddels was Orbaldo zich groot aan het maken en liet hij ook wel veel wit van zijn ogen zien links bus rechtsprikkeldraad ik dacht echt neeee!)niet echt. ohh dan rijd ik maar snel verder ja graag.
haha hij zal ook wel gedacht hebben die is gek.
Maar zodra hijwegreed werd Orbaldo ook weer braaf.

Hopelijk wil er de volgende keer wel iemand mee op lodewijk want veel van dit soort ritjes zijn niet goed voor mijn hart Haha! en bovendien duurt het wel weer een half jaar voor ik de moed bij elkaar heb weer alleen op weg te gaan Haha!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Belker

Berichten: 15258
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 08:44

Ik wil wel mee op Lodewijk Haha!
Klinkt op zich wel al een heel stuk verbeterd. Idd, nu rustig doorgaan en wie weet is hij straks wel een doetje buiten Schijnheilig

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 09:06

Is het heel raar als ik zeg dat ik niet verbaasd sta te kijken als ik straks een onderwerp in de trant van: 'Ongeluk gehad, half jaar uitgeschakeld'
oid lees? Scheve mond

Maar goed, je hebt het overleefd dus Lachen

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 09:22

Al met al gaat het toch echt beter he? Wie had dat gedacht toen je hem al bijtend en schoppend binnen kreeg *LOL*
Super!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 09:27

Doe je voorzichtig!!!!! Er zijn echt al genoeg bokkers geblesseerd voorlopig, blijf jij maar even heel!!

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:07

Koeien zijn idd erg gevaarlijke dieren Knipoog vooral diegene die pas op het land staan, zijn de paarden niet meer gewoon en kom luid loeiend afgelopen
Goed dat je toch durft met hem naar buiten te gaan, ik zou toch twee keer ben niet echt een held in buitenrijden.
Oefening baart kunst Knipoog

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:23

Ooooow, volgens mij heeft de ralatie Groninger paard/ koe-in-een-weiland een verleden..... Herc wordt ook op slag panisch als hij die beesten ziet. En dan zijn ze vaak ook nog zo grappig om debiel mee te gaan rennen aan de andere kant van het draad Boos!

Gelukkig ben je weer veilig teruggekomen met je hengst.

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:00

Nou het gaat toch al een stuk beter zo te horen.

En er is vast wel iemand die mee wil op Lodewijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:03

Ik verklaar 'm klaar voor een rondje Holterberg hoor Kim, dus bel maar wanneer je tijd hebt! Haha!

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:05

Levensgevaarlijk inderdaad die koeien Scheve mond
Hier in de buurt hebben we behalve de gewone, ook nog van die schotse hooglanders rondlopen. En die zijn helemaal erg....
Vooral als er zo'n stier boos naar het hek gerend komt, even zijn hoorn in de grond zet en dus grond omhoog gaat gooien Nagelbijten / Gniffelen

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:09

Hoe je dat ook vertelt, ik hield mijn hart vast...
Wat Mieke ook schrijft, doe alsjeblieft voorzichtig want er zijn echt al meer dan zat bokkers die wat mankeren, dat wil ik van jou niet lezen!
Volgende ritten niet alleen doen, is namelijk ook niet goed voor mijn hart Haha!

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:09

Hahaha vleesetende koeien Haha! Ik vind het knap van je dat je het hebt gedaan!!! Ik ben dus ook niet echt een held... maar bij de gedachte alleen al krijg ik rillingen over mn rug... op een niet verkeersmakke hensgt naar buiten.... Ik denk nooit van mn leven

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:13

Ja, maar koeien zijn ook heel eng, die heb je hier ook. Ineens veranderen ze naar bloeddorstige paardetende monsters!!

Maar wel fijn dat het toch wel goed ging!!

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:24

haha, wel goed hoor! Nou heb je toch al een beetje je "angst" overwonnen. Nou suc6!!

Groetjes Veronica

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:10

haha, klinkt allemaal bekend Haha! ! alleen heb ik er twéé paarden voor nodig : titus vindt alleen buiten doodeng, maar vindt (zelfs loeiende/galopperende) koeien de normaalste zaak van de wereld. voor hem zou ik eigenlijk zo'n koe op wandeling mee mogen nemen Tong uitsteken .
douwe vindt alleen buiten doodnormaal, maar wat zíjn koeien eng Nagelbijten / Gniffelen .

Haha! Haha!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:13

Al het begin is moeilijk en het lijkt al stukken beter te gaan als eerst.
En koeien (ook schapen trouwens)...daar kan mijn 10-jarige merrie helaas nog steeds over meepraten. Die zijn ook wel heel eng hoor Knipoog

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:33

en dan vergeet je nog ézeltjes.....bbbrrrrrrrrrrrr!!!! Bloos!


Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:11

Jaja, en maar beweren dat ze herbivoren zijn, die koeien.....

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:20

Uums schreef:
Jaja, en maar beweren dat ze herbivoren zijn, die koeien.....


mm, laatst passeerde ik voorbij een weiland, hing er nog net een paardenpoot uit hun muil, *smak, smak*
de gluiperds..... Koe

Gradus06
Berichten: 286
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: vlagtwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:21

Petje af hoor Kim, met een dekhengst op buitenrit vind ik heel dapper.

Geen hengstige merrie`s tegen gekomen? Haha!

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:38

It`s a COWspiracy, hihi

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 14:52

merrie's andere paarden etc maakt 'm niet uit daar kijkt hij alleen maar na.Maar die koeien he Haha! Hij is wel een beetje verkeersmak hoor auto's en fietsers gaan goed auto's met aanhangers gaat ook goed als ze maar niet teveel herrie maken. en om 'm verder verkeersmak te maken zal ik toch echt de weg op moeten.

Overgens is ie ook bang voor Shetlanders Haha! hij heeft ook een onwijs groot respect voor Sammy die bijt 'm steeds in zijn neus.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:57

O dat is ook heel leuk een paard dat bang is voor shetlanders.

Ik heb door een paard dat ook bang is voor shetlanders eens in de sloot gelegen Haha!
Ze zijn ook wel heel eng hoor Extreme duivel

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:13

Haha, koeien ben ik nog nooit tegengekomen maar die zal Soraya vast ook eng vinden. Net als Shetlanders en schapen (en dan vooral bruine schapen).

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:22

Dat is het fijne van op een boerderij staan... Die paarden zien alles voorbij komen...
Van de varkens waren Guus en zoe nog wel onder de indruk. Maar koeien en schapen kijken ze niet meer voor op.
De traktor vond Zoe nog eng in het begin... maar tegenwoordig ook niet meer.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, atilla, RS11 en 5 bezoekers