Geld, Auto, E-rijbewijs

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Geld, Auto, E-rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 12:39

Ik wil graag mijn E rijbewijs gaan halen zodat ik met mijn paardjes lekker op pad kan: wedstrijden, buitenrijden enz.

Heb net geinformeerd bij een rijschool bij mij in de buurt de kosten zijn 510 euro en dan heb je de gehele dag les. Als ik dan zak dan kost het me extra 235 en een losse les 83 euro. Op zich is het wel te doen, maar alleen blijft het niet bij een bewijsje natuurlijk. Ik moet dus ook gaan kijken naar een andere auto die geschikt is om een trailer te trekken, die veilig is en niet al te duur. De trailer dat wordt geregeld. Gelukkig heb ik die kosten er ook niet nog eens bovenop anders wordt het een 10 jarenplan. Moet nou nog leuke adresje vinden voor een goeie auto die niet te duur is.

pffff (hele diepe zucht)

gr


Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:42

Duur is het allemaal he......en dan valt het bij mij nog mee. (ouders hebben zware auto + trailer ter beschikking) Maar goed, ik ben ook van plan om mn E te gaan halen, maar moet dan nog wel even sparen......succes met zoeken iig!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 12:45

Ja bedankt. Mijn moeder heeft wel een zware auto, maar een tweepaardstrailer zou die niet kunnen trekken (Opel Mariva) en hij is net nieuw en ik mag die echt niet lenen.

Dus moet opzoek naar een auto. Een trailer die hoef ik niet zelf te betalen dus daar heb ik wel geluk mee.

Je kan zien dat paarden weer een duren hobby is...

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:15

Ik had ook altijd zoiets van ik wil mijn E. Ik hbe hem nog steeds niet, want nu heb ik er niets aan, kan nl geen ander karretje betalen Scheve mond

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:16

Ik vind dat E nog steeds een grote geldklopperij. Maarja, het is niet anders. Probeer je wel aan de 75% regel te houden, dat rijdt het fijnst en veiliger. (trailer+ lading is 75% gewicht auto)

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 13:29

Ik heb net even gekeken op internet voor een eventuele nieuwe auto. Jeetje dat kost ook echt weer een hoop centen. Ik denk dat ik eerst maar even mijn bewijsje moet gaan proberen te halen en dan weer hard doorsparen voor een autootje.

Soms denk ik wel dat ik beter een vrachtwagentje kan kopen, maar dan ben je ook een hoop geld kwijt dus volgens mij maakt dat eingelijk ook weer niet veel uit....

gr

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:32

en daar moet je ook weer een rijbewijs voor hebben..

waarom vind je het geldklopperij annegti???

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 13:41

klaske schreef:
en daar moet je ook weer een rijbewijs voor hebben..

waarom vind je het geldklopperij annegti???


Dat ligt er natuurlijk aan of je een klein vrachtwagentje neemt (max. 2 paarden) of niet.

gr

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:44

volgens mij maakt dat niet uit.. alhoewel.. 2 paarden is een laadvermogen van max 1000 kg.. volgens mij mag dat wel.. weet t niet zeker

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl


_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:56

Jaja, hobby's blijven duur he Knipoog Als je het gehaald heb dan heb je er voor dat geld ook wel levenslang plezier van denk/hoop ik Lachen
Je moet Cinzano van bokt even een PB sturen, zij heeft het ergens in Utrecht gehaald en dat was wel een stukje goedkoper geloof ik.

Gamble

Liesbethje

Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:06

ik zucht met je mee, ik heb ook van de week geinformeerd naar de prijzen voor E omdat ik dat na mn afstuderen (dus na juni) wil gaan doen, kan ik namelijk eindelijk naar de caroussel Knipoog

Mn vader heeft gelukkig een leuke auto die een trailer kan trekken alleen heb ik voorlopig nog geen trailer. Mn vader heeft al wel laten vallen dat hij bij een trailer eventueel mee zou willen betalen Haha! maar voorlopig eerst maar eens afstuderen en centjes verdienen voor mn E Schijnheilig

Trots! Z2+ 1 met mijn gouden topper *\o/*
Trots! Rubriekskampioen Z1 NHPS Divoza dressuurcompetitie 2015

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 14:53

Ben dus langer na niet de enigste met dit stomme probleem. Inderdaad als ik het eenmaal gehaald heb en mijn spulletjes bij elkaar heb dan is het wel voor een hele lange tijd natuurlijk hartstikke gaaf. Je heb er natuurlijk wel enorm veel profijt van.

Een vraagje wat is nou duurder een Brijbewijs en dan een vrachtwagentje of een E rijbewijs. Maakt het veel uit of niet?

gr

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 15:02

Voor je E rijbewijs heb je ook je B nodig, dus je E rijbewijs halen om een trailer te kunnen trekken is duurder dan je B rijbewijs halen om dan met een vrachtwagentje te gaan rijden

[o]

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 15:11

Ja ok dat is als je alles bij elkaar optrekt natuurlijk met de autolessen er bij voor je B, maar als je dat dan niet meerekent.

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 15:23

Dus je wil de kosten vergelijken van een vrachtwagen tegenover de kosten van rijbewijs E halen, aanschaf trailer + auto?

[o]

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 15:30

Ja dat wil ik maar dan moet er wel rekening gehouden worden met dat het geen splinter nieuwe veewagen is (vaak oldtimers) en de trailer hoeft niet aangeschaft te worden. Ook moet er rekening gehouden worden met de verzekering en de eventuele belasting.

Er komen bij beide veel dingen kijken kwa aanschafprijs en onderhoud. De ene hoor je namelijk wel veewagentje met een b rijbewijs is goedkoper en de andere weer niet. De meningen zijn verdeelt.

Natuurlijk kan de persoon in kwestie zelf bepalen hoe duur het uit eindelijk wordt. Je heb een trailer van rond de 7.000 euro maar ook natuurlijk zoveel meer (denk aan de opties). Het gaat mij dus gwoon om een dergelijke mening en wat het verstandigt is. Mij zou het toch verstandiger lijken om toch een E rijbewijs te gaan halen, want je heb toch een dier bij je wat je vervoert en daar mag niets fouts bijgaan en een ervaring daarmee lijkt me toch verstandig.

gr

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 15:32

horselover23 schreef:
Voor je E rijbewijs heb je ook je B nodig, dus je E rijbewijs halen om een trailer te kunnen trekken is duurder dan je B rijbewijs halen om dan met een vrachtwagentje te gaan rijden

Verward volg ik geloof ik niet helemaal..

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:39

Vroegâh kreeg je je E kado bij B.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:40

ja gelukkig is dat afgeschaft

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:44

Waarom gelukkig? Scheelt het zoveel ongelukken dan? Niet dus....

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:47

geen idee.. maar nu weet je wel dat ze er een examen voor hebben moeten afleggen.. lijktmij dat je dan toch wat tips en truukjes leert

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 21:10

marina"]
[quote="horselover23 schreef:
Voor je E rijbewijs heb je ook je B nodig, dus je E rijbewijs halen om een trailer te kunnen trekken is duurder dan je B rijbewijs halen om dan met een vrachtwagentje te gaan rijden

Verward volg ik geloof ik niet helemaal..
[/quote]

Ze bedoelt dat als je de kosten van ook het halen van je B rijbewijs + de kosten van het halen van je E rijbewijs bij elkaar opgeteld.

gr

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 21:15

Ik ben ook van plan om mijn e bij b te halen volgend voorjaar. Als het meezit heeft Michiel dan n goedbetaalde baan en mag ik (voor een deel op zijn kosten) voor e gaan. Ik kreeg de tip om eerst eens met een simpel aanhangertje waarje met b mee mag rijden te oefenen met achteruit insteken en dergelijke, dat scheelt al een hoop! Het kost veel, maar alles hoeft toch ook niet in 1 keer? Die auto en trailer hoeven toch niet een maand na elkaar te komen? En het blijft natuurlijk een hele dure hobby...

Faber quisque fortunae suae

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 21:28

Ja dat is natuurlijk een super tip. Dat ga ik ook maar eens proberen. Nee het hoeft natuurlijk niet in een keer te komen achter elkaar, maar het zou wel super zijn als het op korte termijn kon natuurlijk. Heb nou al zin in de ontzettende strandritten op me gekke arabiertje heerlijk!

gr

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 21:31

trouwens.... als je het goed aanpakt.. en goed rekend... en niet een te groot paard hebt.. hoef je helemaal geen e te hebben...

stel.. je hebt een auto van zeg maar 1300 kg.
en een trailer van 600 kg.. met een paard van 600... is groot, weet ik,
dan is 2 x 600 1200 kg.. wat niet zwaarder is dan de 1300 van je auto en samen 3500... dus mag je met b rijden Haha!:j
echt waar!! zo doet mijn zus het ook en dat mocht

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, GoogleAdsense, Mark0919, Pallatin, pluklief, stoer, Yinka en 51 bezoekers