traag eten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
scallie

Berichten: 168
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: belgiƫ

traag eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 12:56

Hoi allemaal

chels staat sinds een weekje op een vettere wei dan ze gewend is Lachen

het valt me nu enorm op dat ze niet meer zo op haar voederbak "vliegt" zoals tevoren. ze hinnikt nog wel voor haar diner, maar ze staat met lange tanden te eten met alle tijd van de wereld. Scheve mond en als we het hooi beginnen te verdelen wordt ze echt nijdig omdat mevrouw haar hooi het eerste wil. ze zou haar biks hier zelfs voor laten staan. gisteren ging ze zelfs met moeite haar stal in.

zou dit gewoon te wijten zijn aan het feit dat ze nu op een vettere wei staat en gewoon niet veel trek meer heeft? Ze krijgt nu ook veel meer voer dan vroeger omdat ze te mager werd, ik mocht haar wegens boxrust niet te veel voeren.

's ochtends eet ze volgens degenen die haar voeren ook haar bak met moeite op.

Wat denken jullie?

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:57

volgens mij zit ze inderdaad gewoon vol met gras.
mijn pony doet dat nu ook, omdat hij nu al een volle buik heeft van het gras, heeft hij niet zo'n honger dat ie op zijn eten aanvalt. kijkt eens naar zijn hooi en vind het wel prima.

gewoon even aankijken, blijft ze verder gewoon normaal haar eigen persoontje dan is er niks aan de hand

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:58

Ze zal overdag wel genoeg te eten hebben. Wanneer ze verder ook sloom wordt en suf voor zich uit staat te kijken wordt het een ander verhaal.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:39