Centerparcs, Heijderbos en paardrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Centerparcs, Heijderbos en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 12:37

Mijn vriend en ik gaan 1 juni samen een midweekje naar Centerparcs OK dan! Het lijkt me erg leuk om samen buiten te kunnen paardrijden (we gaan naar het heijderbos) maar ik heb geen flauw idee hoe dat allemaal geregeld is. Mijn vriend heeft slecht een paar keer op een paard gezeten en hij heeft dus verder ook geen rijkleding oid. Is het dan uberhaupt mogelijk om onder begeleiding een bosrit te maken (zonder enige ervaring met paardrijden) en wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:52

ik ben járen geleden in het Heijderbos geweest, ongeveer 12 jaar geleden.
Wat ik me nog kon herrineren is dat ik geen kleding bij me had en ook geen cap. Ze hebben daar toen geen probleem van gemaakt en ik kon daar een cap lenen/huren. Ik heb toen alleen in de bak gereden.

Misschien is een mailtje/telefoontje wel handig voor de zekerheid?

In ieder geval veel plezier!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:54

www.bergemo.nl voor al je vragen.... manege hoort nl niet bij centerparcs maar is daar los van.
Verder zijn er vele topics over Beremo hier op bokt, dus veel zoekplezier...

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:55

Ik vind het zo-wie-zo niet verstandig om een buitenrit te gaan maken als je (bijna) geen ervaring met paardrijden hebt. Ga dan eerst eens op een mange of zo een paar keer rijden, zodat je een klein beetje weet waar het over gaat.
Ik heb te vaak meegemaakt dat mensen zeiden dat konden rijden, terwijl dat uiteindelijk totaal niet waar bleek en dat is niet leuk voor de anderen in de groep want zo iemand houdt de groep erg op.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 13:01

Citaat:
Ik vind het zo-wie-zo niet verstandig om een buitenrit te gaan maken als je (bijna) geen ervaring met paardrijden hebt.


Ik neem aan dat je van te voren toch instructies krijgt en dat de paarden die ze gebruiken geschikt zijn voor echte beginners. Het lijkt me gewoon erg leuk om eens samen te doen.

Citaat:
Ik heb te vaak meegemaakt dat mensen zeiden dat konden rijden, terwijl dat uiteindelijk totaal niet waar bleek en dat is niet leuk voor de anderen in de groep want zo iemand houdt de groep erg op.


Maar daarvoor zijn toch juist de beginner ritten? Ik neem aan dat het dan toch geen probleem is als iemand niet precies weet hoe het allemaal moet.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 13:02

Oja, en uiteraard ga ik nog wel even uitgebreid informeren! Ik wilde alleen even weten of jullie op bokt hier misschien iets van wisten en Vippie, bedankt voor de link!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:03

Ze hebben daar buitenritten voor beginners waarbij volgens mij alleen gestapt wordt, een cap kun je daar lenen.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:04

dat is die in limburg toch?
daar ben ik ook geweest een hele tijd terug. ik mocht toen geen buitenrit maken omdat ik geen ruiterbewijs bij me had (maar had hem wel) toen moest ik eerst perse een les meerijden voordat ik naar buiten mocht

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 13:05

Ja zoiets bedoel ik dus Tessebes! Gewoon alleen rustig stappen door de natuur, dat lijkt me voor ons beiden erg leuk

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:08

MarchaL schreef:
Citaat:
Ik vind het zo-wie-zo niet verstandig om een buitenrit te gaan maken als je (bijna) geen ervaring met paardrijden hebt.


Ik neem aan dat je van te voren toch instructies krijgt en dat de paarden die ze gebruiken geschikt zijn voor echte beginners. Het lijkt me gewoon erg leuk om eens samen te doen.

Citaat:
Ik heb te vaak meegemaakt dat mensen zeiden dat konden rijden, terwijl dat uiteindelijk totaal niet waar bleek en dat is niet leuk voor de anderen in de groep want zo iemand houdt de groep erg op.


Maar daarvoor zijn toch juist de beginner ritten? Ik neem aan dat het dan toch geen probleem is als iemand niet precies weet hoe het allemaal moet.

Die paarden zijn er meestal wel geschikt voor, de beginnersritten zijn ook wel aangepast, maar je houdt daarmee wel het toerist-op-paardje in stand en daar ben ik geen voorstander van.
Maar boven al: wil jou kereltje het wel? Ik zou er niet zo van gecharmeerd zijn om op die manier mee te gaan, de eer aan mezelf houden en zorgen dat ik een beetje wist waarover het allemaal gaat, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting.
Los van bovenstaand heb ik ook wel meegemaakt dat er vervelende ongelukken kunnen ontstaan, met letsel en een hoop gezeik achteraf tussen klant en manege-eigenaar. Paarden zijn geen fietsen, en zelfs dat is af en toe moeilijk, gezien de valpartijen bij ons in de straat *LOL* (kleine kinderen)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:10

LiSSy schreef:
daar ben ik ook geweest een hele tijd terug. ik mocht toen geen buitenrit maken omdat ik geen ruiterbewijs bij me had (maar had hem wel) toen moest ik eerst perse een les meerijden voordat ik naar buiten mocht


Ow bizar, dat was een aantal jaren (stuk of 10 Lips are sealed) geleden nog niet. Toen vroegen ze er wel al naar, maar je hoefde hem niet te laten zien. Toen moest je wel voorrijden en diegene die niet goed genoeg reden, mocht thuisblijven. Streng maar rechtvaardig! Haha!

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:12

ik ben er vorig jaar geweest, vind het nou niet iets voor beginners om daar te rijden, maar dat is een mening natuurlijk.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:21

samantha5 schreef:
ik ben er vorig jaar geweest, vind het nou niet iets voor beginners om daar te rijden, maar dat is een mening natuurlijk.


Waarom niet dan?

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:23

Ik ben er al een paar keer geweest, en je hoefde toen geen ruiterbewijs te hebben.
Ze hebben inderdaad beginnersritten maar ze laten je toch eerst even voorrijden zodat ze kunnen zien of je wel of niet mee kan.....heb al een paar keer meegemaakt dat er bepaalde mensen dus niet mee mochten!!!

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:26

Tessebes"]
[quote="samantha5 schreef:
ik ben er vorig jaar geweest, vind het nou niet iets voor beginners om daar te rijden, maar dat is een mening natuurlijk.


Waarom niet dan?
[/quote]

Je moet nog best wel drukke wegen over wil je in het bos komen. Het bos zelf ligt ook niet op 1 niveau. En de ritten die ze maken zijn 2 uur. Ik vond het zelf nog best een lange zit, wat zal het voor iemand moeten zijn die geen rijervaring heeft.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 13:29

Citaat:
Maar boven al: wil jou kereltje het wel? Ik zou er niet zo van gecharmeerd zijn om op die manier mee te gaan, de eer aan mezelf houden en zorgen dat ik een beetje wist waarover het allemaal gaat, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting.


Haha, natuurlijk Knipoog Ik heb hem niet gedwongen hoor Ach gut Hij stapt ons eigen paard zo nu en dan eens uit en daar heeft hij plezier in. Paardrijden als eigen hobby ziet hij echter niet zitten maar zo eens een ritje maken lijkt hem wel leuk.

Citaat:
Die paarden zijn er meestal wel geschikt voor, de beginnersritten zijn ook wel aangepast, maar je houdt daarmee wel het toerist-op-paardje in stand en daar ben ik geen voorstander van.


Tja, er zijn toch wel meer mensen die eens voor de lol een ritje willen maken? Ik zie niet goed wat daar verkeerd aan is. Als de leiding duidelijk aangeeft wat wel en niet kan en mag dan mogen andere daar toch ook plezier aan beleven?

Ik heb dit topic ook gemaakt omdat ik wil weten wat de ervaringen zijn met de paarden, de begeleiding en veiligheid etc. Als het te risicovol of te moeilijk is dan doen we het uiteraard ook niet

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:39

samantha5 schreef:
Je moet nog best wel drukke wegen over wil je in het bos komen. Het bos zelf ligt ook niet op 1 niveau. En de ritten die ze maken zijn 2 uur. Ik vond het zelf nog best een lange zit, wat zal het voor iemand moeten zijn die geen rijervaring heeft.


Zijn de beginnersritten ook zo lang?
Dat van die weg klopt idd.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:10

samantha5"]
[quote="Tessebes"][quote="samantha5 schreef:
ik ben er vorig jaar geweest, vind het nou niet iets voor beginners om daar te rijden, maar dat is een mening natuurlijk.


Waarom niet dan?
[/quote]

Je moet nog best wel drukke wegen over wil je in het bos komen. Het bos zelf ligt ook niet op 1 niveau. En de ritten die ze maken zijn 2 uur. Ik vond het zelf nog best een lange zit, wat zal het voor iemand moeten zijn die geen rijervaring heeft.
[/quote]

Beginnersritten worden in het kleine bos gereden, dus geen rit van 2 uur en geen drukke wegen ovesteken. Heb deze ritten daar nl zelf begleid en met echte beginners gaan ze absoluut niet naar het grote bos.
Vond het zelf leuker om te doen dan de gevorderden, die denken nl alles al te weten en het gaat nooit hard genoeg, beginners kun je nog lekker kneden en op de gevaren wijzen. Ritten gaan veelal in stap en soms als de groep uit durfals bestond proberden we op rechte stukken wat pasjes te draven.
Was altijd erg leuk om te doen.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 15:35

Tessebes"]
[quote="LiSSy schreef:
daar ben ik ook geweest een hele tijd terug. ik mocht toen geen buitenrit maken omdat ik geen ruiterbewijs bij me had (maar had hem wel) toen moest ik eerst perse een les meerijden voordat ik naar buiten mocht


Ow bizar, dat was een aantal jaren (stuk of 10 Lips are sealed) geleden nog niet. Toen vroegen ze er wel al naar, maar je hoefde hem niet te laten zien. Toen moest je wel voorrijden en diegene die niet goed genoeg reden, mocht thuisblijven. Streng maar rechtvaardig! Haha!
[/quote]

het was toen ik 11 was en net mijn ruiterbewijs had... nu dus 7/8 jaar terug

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:29

Ik ben in maart op het heijderbos geweest, en mijn vriend en ik wilden dus ook een buitenrit gaan maken daar.
Maar die manege is echt belachelijk duur!
Ze hebben wel verschillende ritten, voor zowel beginners als gevordeden, en ze hebben hele rustige paarden.
In de brochure van centerparcs staat het nummer van de manege, daar kunnen ze je vast meer vertellen.