vraagje over Sedalin

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

vraagje over Sedalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 17:09

Weet iemand of ik met een tube sedalin voor honden iets kan uithalen met mijn paard? Ze moet een paarhonderd meter verder het weiland op maar staat al weken op stal en is helemaal gek. Ze sleurt me al het hele erf over.

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!


KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:34

Lijkt mij dat er een andere samenstelling in zit, of een lichtere dosering...Of je dat zo kunt gebruiken,durf ik je niet te vertellen..Zou zelf toch voor de zekerheid een tube voor paarden halen.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:58

Sedalin mag niet meer verkocht worden voor paarden. Toen Mander geschoren werd, heb ik uit Belgie Sedalin gehaald. Ook bedoeld voor honden, maar het had het gewenste resultaat.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 21:55

ja, ik had hem bij de apotheek besteld en wel degelijk voor paardne erbij gezegd en ik kwam thuis en zag dat het voor honden was! Maar dan zal ik het maar proberen!

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 06:38

Bel de VA eens, dan ben je er zeker van of het kwaad kan of niet om honden-sedalin te gebruiken...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 06:42

Volgens mij is het gewoon hetzelfde, een vriendin van mij ging dr pony scheren en had ook soort sedalin voor honden bij een ruitersportzaak vandaan, dus dan zal het wel goed zijn Haha!

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 07:42

Er is een vervangend middel op de markt gekomen. Het is bij de ruitersportzaak verkrijgbaar en het heet Tranquigel. Heeft dezelfde werking als sedalin.

whoopylover

Berichten: 2598
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 08:08

het kan geen kwaad om sedalin te gebruiken. het is alleen dat je niet weet welke dosis je moet gebruiken.

http://www.anderskristal.nl : Dé winkel voor exclusieve cadeau's!
http://www.naskbijles.nl : Online natuur en scheikunde methode, het adres voor voor bijles en examentraining.

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 08:13

1 streepje om te beginnen.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 08:16

In dat geval als ze al helemaal hyper is dan is sedalin of de vervanger niet echt een oplossing want het paard blijft hyper maar sommige lichaamsfuncties worden minder. En als ze helemaal hyper wordt op het land is de kans op koliek groot. Ik zou het eens met je DA overleggen want die weet wat de juiste dossering is van evt Sedalin of die kan evt Domesedan komen geven.

...Dreaming with my eye's wide open...

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:12

Citaat:
Er is een vervangend middel op de markt gekomen. Het is bij de ruitersportzaak verkrijgbaar en het heet Tranquigel. Heeft dezelfde werking als sedalin.


Iemand bij ons op de manege had een tube gehaald voordat ie z'n paard ging scheren en is meteen naar de ruitershop gerend om een extra tube te halen want het paard was nog helemaal knettergek.

Na twee tubes ging het aardig, maar Sedalin scheen toch veel beter te helpen.

Misschien dat dat ook per paard verschilt???

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:


UniFlap

Berichten: 2749
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:32

Probeer het eens met meerdere mensen, i.p.v platspuiten;)

My horse makes me happy, not money

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:40

sedalin is super. Maar ik gebruikte het alleen in geval van veeartsen en hoefsmeden. Mijn nu 11 jarige welshmerrie is altijd al een neuroot geweest. Bij hoefsmeden ging ze steigeren tot het dak, op de grond liggen, slaan weer steigeren en zo mogelijk nog gekker. Die pony was niet te beslaan zonder sedalin. Gezien haar formaat en gewicht zou een 1/3 van de spuit ruim voldoende moeten zijn. Volgens de veearts zou ze bij een hele spuit omvallen, maar ze stond nog steeds alert rechtop hoor Lachen. het scheeld heel erg per paard, ik vind het een geweldig middel, waar je wel mee op moet passen, voor zover ik weet. is dat je niet mag voeren als ze veel sedalin hebben gehad. omdat ze versuft zijn en niet goed kunnen kauwen ofzoiets? weet het ook niet precies. overigens heeft mijn paardje nu ze wat ouder is gelukkig niks mee rnodig, en is ze wat rustiger geworden Lachen

Trotse mama van Tara Olivia *9-7-2011* en Tygo Joshua *23-9-2013*
FLASH 15-5-1989 / 18-11-2013 Rust zacht kanjer, ik zal je missen nadat je 24,5 jaar in mijn leven was.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:44

Is het puur alleen voor het verplaatsen of is het de bedoeling dat ze de eerste keer op het land ook een beetje haar gemak houdt? (Blessure ofzo?)

Nulla tenaci invia est via

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 15:17

het is enkel voor het verplaatsen maar als ze op de wei nog wat rustig is kan ook geen kwaad!

en met meerdere personen is ook geen optie, been there, done that!
Wordt ze zelfs alleen maar nerveuzer van en je kan haar toch niet tegenhouden als ze echt wegwilt! Het is ook maar 1 straat verder, dus daarom gok ik erop dat het wel voldoende zal zijn als ze al iets rustiger is.

We zullen het zo weten!

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 15:21

En?

Welcome to my world of make believe, check your reality at the door.
Within my wishes and my wildest dreams, if I could be anything,
well baby, I‘d be yours

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:25

Hetja schreef:
En?


uhm tsja misschien is het handiger om er ook even neer te zetten wat je nu precies vraagt denk niet dat iemand hier wat van begrijpt ...maar goed ...

is het niet mogelijk om haar even ergens anders uit te laten razen een bak ofzo ?! dat ze dan wat energie kwijt is !?

of tsja hengsten ketting en hoofdstel ...
ik heb geen idee of sedalin voor honden hetzelfde is ...

Nieke

Berichten: 640
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 16:37

De sedalin voor honden is inderdaad bruikbaar voor paarden... Ik ken heel wat mensen die dit middel gebruiken voor te kalmeren als ze gaan scheren. Of ook bij paarden die hypernerveus zijn om te vervoeren met een trailer. Hoe ze er op reageren is afhankelijk van paard tot paard. Sommige paarden krijg je met één streepje goed kalm, andere twee of drie... Het is iets wat op de spieren werkt,verslappend, dus ze zullen minder snel schrikken en zo...minder snel reageren..
Werking is zes tot acht uur. Maar heel belangrijk wel(aangezien ik hierboven lees, dat het bij jullie niet gewoon te krijgen is...) het kan tot zes dagen in het bloed blijven hangen...Dus als je binnen die periode op wedstrijd gaat....bloedcontrole .....

We are one, madly,whatever we do, this much is true....
Once in a lifetime horse Beauty
Kyra <3 Lady

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:30

En? Of het gelukt is om haar paard op het landje verderop te krijgen....

Welcome to my world of make believe, check your reality at the door.
Within my wishes and my wildest dreams, if I could be anything,
well baby, I‘d be yours

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 15:23

jep, heb haar de hele spuit gegeven (een hond is wel een stukje kleiner en lichter dan een paard) en het heeft iets geholpen! Ik werd nog altijd voortgesleept, maar ze bleef wel met haar voetjes op de grond en ze was niet meer zo schrikkerig. Dus bedankt voor de reacties.

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 15:35

Sedalin vertraagt alles in het lichaam, dus ook de ademhaling en hartfrequentie.
Bij de paardendrogist is sedalin echter nog wel te bestellen Verward

De werking van hondensedalin voor paarden weet ik niet

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 15:36

Oeps, sorry, ik ben weer eens te laat........

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 15:38

Ik heb laatst ook Sedasem (dat is de Sedalin voor Honden) gebruikt voor een D-pony. Ik had haar de hele tube gegeven, daar reageerde ze goed op. Ze was lekker sloom en zo kon ik mooi even haar voetjes opscheren!

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:13

Simmie schreef:
1 streepje om te beginnen.


1 streepje is voor 35 of 50(?) kilo bij kleinere dieren (honden) ik zou dus iets meer geven.......

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:24

Als je de paardensedalin gebruikt is het toch raadzaam om met 1 streepje te beginnen (en ik spreek uit ervaring).


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 2 bezoekers