Bospony Wendy aan het werk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Bospony Wendy aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 22:55

Ik heb vandaag weer gezwellie samen met Irma op Wendy gereden en het gaat steeds beter! Ik heb vandaag alleen op halster gereden, omdat ik binnenkort het hoofdstel (en het zadel eigenlijk ook) gewoon thuis wil laten, dat lijkt me veel leuker!
Het hoofdstel zit er op aanraden van Irma nog onder en af en toe was hij ook nog nodig (ik: Wendy we gaan naar links. Wendy: Ik loop lekker naar rechts Haha!) De teugels heb ik dus wel vast, maar ik probeerde ze steeds los te houden.

Ik heb trouwens zoveel mogelijk ook op mijn zit gelet, maar nog steeds is het natuurlijk niet perfect Haha! hoe het er vorige week uitzag kun je hier zien: [HAW] Annetje rijden met Wendy in het zonnetje

Maar genoeg gelult, hier de foto's:
1
Afbeelding
Afbeelding1b
Afbeelding2

Hier kun je meteen mijn grootste probleempunt zien, de galop die is echt een ramp. Bij het aanspringen ga ik al voorover zitten en doe ik mijn handen heel raar. Doordat ik mijn handen zo raar doe trek ik aan de teugels en dan vind ik het raar dat die pony langzaam gaat :|
Afbeelding3
Afbeelding4
Afbeelding5

(galopje)
Afbeelding6
Afbeelding7

En toen ging Irma erop!
Afbeelding8

Irma! Bloos! Viezerik! Wat doet die vinger daar bij je neus?! >;)
Afbeelding9 Afbeelding 10

Tips, hints en commentaar is welkom, mits een beetje onderbouwd.


Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 09:01

1 vraag waarom reed je eerst met touw Verward

en leuke pony hoor

Confide recte agens.

Irmaatje

Berichten: 3671
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 09:30

leuke foto's anne,
ik wist wel dat je het niet kon laten om die neus/hooikoorts-foto erop te zette.
Laatste foto van jou is wel leuk gelukt,behalve dat je bergje af gaat Tong uitsteken
volgende keer maak ik betere foto's

HO HO HO, and a bottle of rum!

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 09:40

ja volgens mij lukt het ook wel prima zonder dat touwtje!

Het zie er leuk uit hor!


Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 10:42

lovebonney schreef:
ja volgens mij lukt het ook wel prima zonder dat touwtje!
Je moet altijd het zekere voor het onzekere nemen. Wendy is niet altijd lief en dan is het fijn als je een touw hebt om je aan vast te kunnen grijpen. Ook is het gewoon goed voor je zelfvertrouwen Haha!
Maar heeft niemand tips ofzo voor me? Scheve mond

KeeK

Berichten: 3748
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Huis ter Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:05

Nee, geen tips. Wel leuke foto's en leuke pony ook!
Tja, de galop, gewoon voordat je aanspringt voor jezelf de 'stappen' door nemen, oja, achterover zitten, handen laag en ontspannen, enz. enz.

Bokker sinds 02-02-03.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 15:03

Je zou eens kunnen proberen om vordat je gaat aanspringen in de galop omheel overdreven achterover gaan te gaan zitten voor jou gevoel en dan ook op dat punt blijven. Schouders goed naar achter en je polsen proberen niet te kantelen. Hoe je handen maar lekker voor jeuit een keer dan. Dan zit je misschien wel wat meer met je armen gestrekt maar dan ga je misschien wel meer op jezelf zitten want ik denk dat zoals ik je zie zitten dat je een punt zoekt om evenwicht ofzo op te houden.

Je zou ook eens kunnen proberen om Wendy door iemand aan de longe te laten rondlopen in de galop en dat jij dan de teugels eraf laat en alleen een touwtje om te hals doen voor evt. bokpogingen van wendy die je dan kan vastgrijpen als het nodig is. Je kan namelijk als je geen teugels in je handen hebt ook nergens steun op vinden en als je dan voorover gaat zitten is het moeilijker om je evenwicht te houden dus moet je wel achterover gaan zitten. Ik weet niet of het werkt maar het is een tip en je zou het kunnen proberen als je het aandurft.

Verder vind ik trouwens op deze foto's wel te zien dat je op je houding gelet hebt Je hebt je tenen op een aantal foto's je tenen al wat mooier naar binnen als normaal en je zit in pricipe wel rechtop behalve dat je he polsen af en toe wat kantelt en je handen niet altijd op gelijke hoogte hebt. Maargoed dat is niet het belangrijkste. Ik denk dat je nu als eerste in je houdingsaspecten vooral aan de galop moet werken.
Ik hoop dat je er iets aan hebt!

De foto's zijn mooi geworden trouwnes! Mooi zonnetje erbij *LOL* Die van irma zo dichtbij is heel leuk met wendy zo ruig erop!

.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers