Uitvaart was prachtig

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Uitvaart was prachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 10:18

Voor zover dat mogelijk is was de uitvaart van mijn broertje Arjan echt prachtig!
Een week lang hebben we met mijn ouders, broertje en zusje gewerkt aan de persoonlijke afscheidsdienst van Arjan en over hoe we afscheid wilden nemen.

Dinsdag mochten we hem dan eindelijk zien *slik* wat zag hij eruit zeg, jemig is dat mijn broertje????? maar na een poosje staren naar zijn levenloze gezicht zag ik hem want ik keek verder dan zijn gelaat ik keek achter zijn ogen in zijn mooie hoofd, achter zijn borst rechtstreeks in zijn hart en dat was mooi want hij was mooi!!!! hij had zijn hart op de juiste plaats! Lovers

Afbeelding

Woensdagochtend, voor de dienst, hebben we met zijn allen de kist gesloten ik heb zelfs nog 3 schroeven aangedraaid. Toen was hij dus echt weg ik zal hem nooit meer zien, alleen als ik mijn ogen sluit zie ik hem nog. Dat doe ik dan ook vaak Lachen

We vinden allemaal geen steun bij een geloof dus vandaar dat we geen pastoor hadden maar alleen familieleden die spraken. Het was wel in de kerk maar dan alleen familie die een stukje oplas. Iedereen had zelf wat op papier gezet en het een was nog mooier als het andere, de hele zaal was in tranen. We haalden herinneringen op waarvan ik zelfs sommige al vergeten was Lachen echt heel mooi. Mijn eigen stukje heb ik al snikkend ook kunnen lezen daar was ik stiekem best weltrots op.

Mijn vriend, ik, mijn zusje en mijn broertje reden de kist in en uit de kerk. De kerk uit werd het me even teveel zo´n pijn ineens, zoveel tranen ik ging er krom van lopen en klamde me vast aan de kist. WAAROM!!!!
Tja wist ik het maar............ Verdrietig
Mijn broertje lag in de kist in de auto en wij liepen er achter aan naar de begraafplaats. Ik liep pal op de bumper liet hem niet uit het oog, nu kon het nog.

Na 2 sprekers zakte de kist een stukje en wel een stuk of 100 mensen strooiden bloemblaadjes over de kist en liepen daarna snikkend naar het restaurant voor de koffie.
Wij bleven achter en deden hetzelfde, daarna zakte de kist geheel en deden we er nog meer blaadjes overheen. En toen was het dan echt tijd om ons bij de rest van de familie en vrienden te voegen voor de koffie.
Het zat erop mijn broertje rust nu... helaas veel te jong maar door het verloop van de dag heb ik er al een beetje vrede mee.

Afbeelding

Jullie zullen nog veel lezen op bokt over hem en over mij want ik merk dat het helpt om het van me af te schrijven en ik put veel steun uit alle pb-tje, sms-jes, e-mailtjes en reacties op mijn topic.
Dank jullie wel allemaal lieverds!!!!!

Afbeelding

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:22

mooi dat de uitvaart zo persoonlijk was. veel strekte de komende tijd.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:22

hey diana,
Gelukkig dat eht voor je gevoel zo goed is gegaan, heel veel sterkte (alweer) en je weet het je kan altijd bij me terecht
liefs, je stalmaatje

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:25

Slik...
Ik zit hier met vochtige ogen te lezen wat je zojuist geschreven hebt.
Ik vind het echt heel erg voor je dat je je broer op zo'n manier kwijt geraakt bent.
Maar kwijt ben je hem niet, hij zal altijd bij je blijven. Op een speciaal plekje in je hart, in je hoofd...
Er zullen nog heel veel moeilijke momenten komen: zijn verjaardag, jouw eerste verjaardag zonder hem, een eerste Kerst...
Maar daar sla je je goed doorheen door de herinneringen die je aan hem hebt.

Nogmaals sterkte!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:28

Wat een verdriet hebben jullie.....
Ik hoop dat je je kan vasthouden aan de mooie herinneringen van je broertje en dat als je je ogen sluit hem altijd in je gedachten zal hebben zoals jij hem herinnerd.
Nogmaals heeeeeeeel veel sterkte de komende tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:28

Jeetje Diana, ik ben er ook stil van. Door alles wat jij hier nu vertelt, leren we Arjan allemaal een beetje kennen en denken we allemaal even aan hem, dat heeft hij wel verdiend. Als ik de foto's zo zie, dan denk ik dat jij een hele lieve broer had, hij heeft echt een lieve-broer-gezicht Lachen. Denk maar veel aan hem en vertel ons al je herinneringen maar, dan kun je ze niet meer vergeten.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:32

Fijn dat het zo mooi gegaan is en dat je nu ook echt afscheid hebt kunnen nemen. Mooie foto's van je broertje.
Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd Ach gut

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:35

Fijn dat jullie zo mooi van je broertje afscheid hebben kunnen nemen...
Veel sterkte in deze moeilijke periode toegewenst.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-04 10:36

Het is de liefste broer van de heeeeeeele wereld Lachen echt zonde dat we hem moeten missen hij was een aanwinst voor de mensheid zo warm en zo lief, hij was er altijd voor iedereen day or night.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:38

Jeetje ik sta er bij elk bericht weer versteld van hoe sterk jij bent dat je deze berichten zo kan schrijven... Dat zou mij echt niet lukken denk ik. Ik kan moeilijk verwoorden wat ik nu voel, maar het geeft een raar gevoel om de tekst te lezen en de foto's erbij ziet staan...

Heel veel sterkte meid!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:38

Jeetje ik word er stil van....

Heel veel sterkte de komende tijd.....

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:41

Phoe he.... zit ik hier met tranen Verdrietig
Gelukkig kan je het een plekje geven in je hart.... Maar het verdriet zal blijven....
En je kan op bokt altijd je hart luchten!! Ach gut

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:42

Nogmaals heel veel sterkte de komende tijd..

Bijna klaar met mijn opleiding!!!

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:42

Fijn dat je op een mooie manier afscheid hebt kunnen nemen. Hopelijk krijgt het nu een plaatsje in je hart.
Heel veel sterkte nog de komende tijd.

I will carry you through the hurricane waters, And I'll remember you in the blue skies [Citizen Cope]

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:43

Wat knap dat je toch je rede hebt gehouden. Ik ben er helemaal stil van...

Toos paardloos

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:44

Fijn dat je het op een goede en mooie manier een beetje hebt kunnen afsluiten... Ik wens je veel sterkte de komende tijd!

Der Ellmauer Dancing Queen

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:48

Elk berichtje laat zien dat je eigenlijk heel sterk bent. Ik vind het zelfs dapper dat je je woorden zo neer kunt zetten, er spreekt heel veel emotie vanaf. Maarja hoe kan dat ook anders bij zoiets.. Ik moest even slikken bij je verhaal, de foto's maken het voor ons meer inleefbaar en misschien ook moeilijker. Heel erg veel sterkte de komende tijd, en schrifj het van je af als het je oplucht... Ach gut

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 10:52

Huilen daar wordt ik zelfs stil van


Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:02

Jeetje,
ik heb een twee jaar geleden mijn beste vriendin moeten begraven, en dat verdriet was al zo groot, laat staan als het om je broertje gaat...

Heel veel sterkte..

Dag lieve mama...

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:05

Kippevel..
Je komt zo sterk over, je slaat je hier wel doorheen! Hij zal je dankbaar zijn voor alles wat je voor m hebt gedaan. Nogmaals heel erg erg veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:07

Diana_Mabel schreef:
Het is de liefste broer van de heeeeeeele wereld Lachen echt zonde dat we hem moeten missen hij was een aanwinst voor de mensheid zo warm en zo lief, hij was er altijd voor iedereen day or night.

Dat geloof ik direct. Ik ben ook wel benieuwd naar verhalen over hem en ik hoop dat je er straks aan toe bent om die te vertellen, ik zou het in ieder geval heel leuk vinden om die te lezen.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:13

Aramat schreef:
Kippevel..
Je komt zo sterk over, je slaat je hier wel doorheen! Hij zal je dankbaar zijn voor alles wat je voor m hebt gedaan. Nogmaals heel erg erg veel sterkte!

vond ik ook dat je zo sterk over komt, blijf maar schrijven als dat je goed doet, beter dat je het van je kan afschrijven als alles op te kroppen..
Het is nooit leuk om iemand jong te moeten laten gaan, veel sterkte meid

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:17

ik wens jou en je familie ontzettend veel sterkte..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:21

Snif
Zit hier met tranen in mijn ogen.
je hebt het zo mooi verteld, knap hoor.

Sterkte en als je wat kwijt wilt, bokt luisterd graag

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 11:27

Ik zit hier nu alweer te huilen, kan me zo goed voorstellen hoe zwaar het voor je is. Ik kna alleen maar zeggen, heel veel sterkt!, hoewel het natuurlijk nooit genoeg zal zijn.
Probeer ook aan je zelf te denken en tijd te nemen voor al je gevoelens, ook als alle anderen om je heen vinden dat je nu wel weer "gewoon" kan doen, is het belangrijk om af en toe de tijd te nemen voor jezelf en voor je gevoel. Luister naar jezelf Lachen
Nogmaals, heel veel sterkte!

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Amber_anne, AnoukS_, Gigixponys, Ginny135, Hjartje, Lau07, mariska_emke, miereneter, Nanu, Niwla, rollyjogered, saskiaojan, Sorriso, wendyh, xSuuzerd en 223 bezoekers