T-TOUCH en T-TEAM

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Guetta

Berichten: 3969
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Klundert

T-TOUCH en T-TEAM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 20:02

sinds 2 weken ben ik een beetje aan het uitproberen met mijn paardje, en zo kwam ik op een site over tteam en ttouch, ook werd er gesproken over bach bloesem remedies? Scheve mond

IK WAS BENIEUWD OF EEN VAN JULLIE TOEVALLIG OOK AAN TTOUCH OF TTEAM DOET... IK BEN ER NAMELIJK ERG GEINTRESEERD IN
*LOL*



dus kan iemand mij verder op weg helpen??

Groetjes Nikki


Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:13

ik doe zelf niet echt aan tteam en ttouch, wel werkt het supergoed, maar op een of andere manier ligt het mij niet zo goed (en heb ik er waarschijnlijk teweinig gedult voor...)(boeken: Tteam en Ttouch in vraag en antwoord, paardrijden met linda tellington-jones)

bach-bloesems gebruik ik soms, meer als aansterker na ziekte enz. het fijne kan ik je ook hier niet van vertellen, maar wel dat rescue remedie echt goed werkt tegen stress(bv. DA)en de andere boloesem therapieen ook goed werken(boek: bachbloesen voor hond en paard (of zoiets, misshcien weet oiemand anders hoe het precies heet???)

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:41

Misschien moet je Ilkkah eens Pb-en. Die doet welleens T-Touch


Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 09:47

Waar kan je site vinden dan? Ben er wel benieuwd naar...

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank


Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:29

Ik doe ook aan Ttouch
Het beste is om er boeken over te lezen Haha!

-

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:31

Ik doe zelf tthouch bij mijn verzorgfjord.
Maar gewoon "uit de losse hand" om het zo maar te noemen.
Ik ben nog aan het zoeken naar een bbr die ik kan gebruiken erbij.

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 17:16

ik doe ook aan tthouch... ik ben er net mee begonnen en sietske die erg stijf is heeft er echt heel veel plezier van... en het is nog leuk om te doen ook!!

bach bloesem zijn een soort druppels die gemaakt worden van bloemen. bach zijn engelse en je hebt ook nog een nederlandse versie maar het komt op het zelfde neer. iedere bloem is ergens goed voor.....

Dr. Edward Bach was een londense dokter die de standaard mediche wetenschap verruilde voor andere methodes.... hij richte zich onderandere op homeopathie... maar hij dat voldeed niet aan zijn hoge idealen. zo kwam hij bij geneesmiddelen afkomstig van "simpele kuiden"
er zijn in totaal 38 bachremedies + de rescue remedie. deze 38 remedies zijn verdeelt in 7 groepen: angst, onzekerheid, onvoldoende interesse in het hier en nu, eenzaamheid, overgevoeligheid voor invloeden en ideeën van buiten af, moedeloosheid of wanhoop en overbezorgdheid voor het welzijn van anderen.
je hebt verschillende manieren om er achter te komen wat voor remedie er nodig is... er zijn speciale artsen, er is een soort kaartspel en je kunt het uit pendelen

Ik hoop dat je nu wat meer weet over bach bloesem... het is echt heel interessant en het helpt ook echt!

tijger
Berichten: 1429
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 20:40

ik doe zelf aan t touche.
het werkt vind ik goed.
OK dan!

Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 20:48

Ik doe ook aan TTeam en TTouch. Als je meer over TTeam en TTouch wilt weten, zijn de boeken inderdaad een aanrader. Verder zijn er ook TTeam-cursussen.

Eadem mutata resurgo.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 20:55

Ik doe zelf ook TTouch.
Mijn paard vind het heerlijk, ze staat gewoon half te slapen...
De sites zijn indd aanraders en het boek ook.

boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 09:04

Amethyst, welk boek bedoel je? En waar kan ik die boeken vinden?
Het lijkt mij ook wel interesant.

Jetta fan d'ald Loop
&
Lobke M

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 10:40

Ttouch wil ik het niet noemen, maar ik vind het makkelijk werken om bepaalde dingen op te bouwen vanuit het principe het gehele lichaam aan te mogen raken.
Dit doe ik bij het veulen suzanne, waarmee ik ook bijv. rustig het voetjes geven heb aangeleerd en ze dit nu heel makkelijk doet.
En dit wil ik ook op de koe toepassen om haar nog meer mak te maken (zodat zij ook voetjes zal geven in de toekomst, makkelijk met bekappen).

Het is gewoon heel makkelijk werken als je in vertrouwen het gehele lichaam mag aanraken zonder dat het dier het onprettig vind.

Bij mijn jongste kat kon ik zelfs zijn poot verbinden in alle rust zonder verdoving Knipoog

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 11:49

tjah ik vind het altijd wel interesant...maar ik heb geen (verzorg)pony en dus kan ik er niet veel mee

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 12:20

Ook ik doe aan ttouch. maar dan vooral bij mijn hond.
Pas had ze enorme last van jeuk, de dierenarts wist niet waar het vandaan kwam en schreef medicijnen voor dat in het algemeen helpt.
Ik ben heb ttouch bij mn hond toegepast en je zag gewoon dat ze ontspande en minder gevoelig werd.

Ik wil de opleiding ervoor gaan volgen, dit jaar was ik er helaas te laat voor Verdrietig
Maar ik hoop dat ik in de toekomst jullie nog eens kan uitnodigen voor een clinic Haha!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 14:02

boerinnetje schreef:
Amethyst, welk boek bedoel je? En waar kan ik die boeken vinden?
Het lijkt mij ook wel interesant.

''TTeam en TTouch in vraag en antwoord, paardrijden met Linda Tellington-Jones.''
Dit boek bedoel ik. Heel informatief, staat precies in uitgelegd hoe en wat.

boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 07:44

Dank je wel, ik ga op zoek.

Jetta fan d'ald Loop
&
Lobke M

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 08:03

bij de sliverlinde geven ze hier opleidingen en cursussen van..natascha hier van bokt volgt deze ook www.silverlinde.com

didike12
Berichten: 13
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 08:54

als je meer over de back-bloesem wilt weten, kun je het beste heartland lezen (het laatste deel van de serie) daar staat veel over back-bloesem. er zijn ook nog andere boeken over ttouc enzo, zoals paardenfluisteren(monty roberts, monique snoeijen, annemarie van der toorn) & de persoonlijkheid van uw paard(linda tellington-jones) & gezond verstand (monty roberts) & tteam en ttouch in vraag en antwoord(linda tellingotn-jones)
ik hoop dat je hier iets mee kunt ;)

xxx Didi.
Laatst bijgewerkt door didike12 op 26-09-10 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

kim18a

Berichten: 1657
Geregistreerd: 23-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 08:58

Ik doe het zelf. Gister nog heerlijk gedaan bij mijn verzorgpaardje.
Hij stond er van te slapen :O

AngelofLove
Berichten: 3801
Geregistreerd: 28-09-08
Woonplaats: vlakbij de paardjes :-)

Re: T-TOUCH en T-TEAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 09:17

Voglende week komt er iemand TTouch doen bij mijn paard en probeert het ook gelijk mij een beetje uit te leggen. Ben erg benieuwd!

Oliiviia

Berichten: 1312
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Putte (BE)

Re: T-TOUCH en T-TEAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:59

Ik heb het boek Paarden en Training ofzoiets van Linda Tellington Jones, maar mijn paardje reageert nauwelijks op de TTouches.

viewtopic.php?f=217&t=1588307
Whoever said money can't buy happiness never owned a horse

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:15

Ik doe veel TTouch en TTeam en vind het helemaal geweldig. Mijn paardje reageert alsof hij ervoor gemaakt is; met ttouches heb ik hem binnen een minuut slapend op het erf staan. Hij vindt het geweldig en ook voor de 'awareness' van zijn eigen lijf werkt het super. De TTeam oefeningen zijn we nu ook aan't verkennen en iedere keer als ik iets nieuws probeer pakt hij het perfect op.
Voor hem én mij is het een methode die heel logisch voelt en aansluit op de manier waarop ik met hem omga (tikje NH maar wel lekker nuchter).
Het boek 'gedrag en training van paarden' is heel compleet (en dik!) en duidelijk met veel foto's en uitleg.

Bach bloesem heb ik geen ervaring mee trouwens.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 36 bezoekers