welke vaste lasten? (ivm berekenen max. hypotheek)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

welke vaste lasten? (ivm berekenen max. hypotheek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 22:23

pff ik en geldzaken
ik kom iedere maand net rond, krijg altijd net optijd mn salaris weer, en waar het aan op gaat Verward

maar mn vriend wilde dus terug verhuizen naar NL en opzich hadden we wel zoiets van we kunnen best samen gaan wonen, ik ben er nu toch al 5/6 dagen per week(en we zijn 2 jaar en 4 mnd samen, wel n pauze gehad maar t gaat weer helemaal goed)

ik betaal nu mee aan boodschappen etc maar hij betaald zn hypotheek enzo zelf

toen hadden we het over samen het huis kopen, want als ik nml alleen maar andere dingen betaal en hij de hypotheek dan gooi ik geld weg(de boodschappen eet je immers op) en hij investeert in t huis, bij verkoop heeft ie zn geld terug, dus ja das niet eerlijk

nu is ie bij de bank geweest en heeft ie 2 mogelijkheden laten berekenen(een paar weken terug liet ie al uitrekenen of ie het alleen kon doen, ja dus maar dan zit je weer met dat hij inversteert en dat ik losse dingen betaal)

optie 1 is zonder zijn spaargeld erin te stoppen en dan met zn 2en de hypotheek, en dan betalen naar salaris(hij 3/5 en ik 2/5de deel)

of

optie 2 met zijn spaargeld erin, en de hyptoheek samen ik weer 2/5 en hij 3/5 dan zijn de maandlasten ruim 150 euro lager, wat voor mij makkelijker is, en dan bij de notaris laten vastleggen dat als we uitelkaar gaan hij op meer dan 3/5 recht heeft omdat de maandlasten lager zijn vanwege zijn spaargeld dat erin zit

maargoed, om dus te kiezen tussen optie 1 of 2 moet ik uitrekenen wat mijn vaste lasten zijn per maand, maar ook dingen die jaarlijks terugkomen

wie helpt mij?

ik heb een scooter, 2 paarden, heb priveles, ben lid van een rijvereniging en rij wedstrijden, ben niet verzekerd voor tandartskosten en fysio enzo(heb nl bijna nooit iets dus zelf rekening betalen is dan goedkoper dan uitgebreid verzekeren) mn paarden staan thuis(wat dalijk dus niet meer mijn thuis is maar t huis van mn ouders Knipoog ) DA betalen mn ouders(behalve Tildren voor destiny) en verder betaal ik alles voor de paarden

welke vaste lasten zie ik nog over het hoofd?

juval

Berichten: 13205
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 22:41

vakanties, kleding, verzekeringen, boodschappen, belastingen, brandstof, extraatjes en uitgaan etc...

Ik zou denk ik toch proberen voor optie 2 te gaan. Het is namelijk heel prettig om toch wat spaargeld achter de hand te houden voor onvoorziene omstandigheden. Je moet je nieuwe huis straks ook nog gaan inrichten, en evt verbouwen. Er komen toch altijd weer extra kosten bij.
veel succes met rekenen!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 22:47

tnx

ik wil idd ook liever voor optie 2 gaan, ben nml aan t rekenen gegaan en ik heb nog lang niet alles maar merk al dat ik dan mn paarden, lessen en wedstrijden niet kan betalen, en dat is toch wel een voorwaarde!

meubels, wasmachine, droger, afwasmachine, magnetron etc hebben we allemaal al t huis is van binnen al nethes geschilderd, gordijnen etc hangen er al, willen alleen in de tuin de heg vervangen door een schutting maar meer hoeft er niet verbouwd te worden gelukkig

als we helemaal naar t maximale gaan dan moeten we zo op iedere cent gaan letten(zijn we beiden niet gewend eigenlijk Bloos ) en stel dat er wat gebeurt, kan je maar beter wat geld achter de hand hebben
overigens gaat er bij optie 2 niet al zn spaargeld in gelukkig dat scheelt ook al
en ik wil ook wat kunnen sparen, dat komt er bij optie 1 niet van geloof ik Scheve mond

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 22:51

Pfff... Ik zou ook voor optie 2 gaan. Zijn spaargeld kan hij er altijd nog uithalen als het ooit mis mag gaan tussen jullie.
Ik zou alleen niet weten wat je nog voor extra kosten kunt meerekenen. Je krijgt in elk geval een hoop rekeningen meer als degene die je nu hebt. Houd daar zeker rekening mee!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 23:06

ik heb even grof wat gerekend, optie 1 ga ik niet eens redden ben ik bang, belde net mn vriend ff op, die had me nml een uurtje geleden gevraagd om eens wat uit te rekenen
hij kon er wel om lachen en zei dat ik maar gewoon alles op moest schrijven en dat ie toch wel dacht dat het optie 2 zou worden Knipoog

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 06:52


Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 08:56

Ik zou ook voor optie 2 gaan.
T is toch wel fijn om wat meer geld over te houden, want alles is zo duur.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 12:12

tnx! mn moeder(studie economie en nu economie, boekhoud en administratie-lerares) heeft ook al wat dingen op papier gezet(ze waren best wel blij hier thuis geloof ik dat ik ga samenwonen, heel enthousiast iig, eindelijk rust zullen ze wel denken Schijnheilig Knipoog )
dus die pak ik er dalijk ook nog even bij, en dan komt mn vriend strax als ie ff tijd heeft op t werk hierheen en anders morgen, en dan beslissen we hoe we het aan doen