Gelderse hengst Satteliet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bulletje
Berichten: 8
Geregistreerd: 31-12-01
Woonplaats: hengelo

Gelderse hengst Satteliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-02 15:53

Ik zou graag meer informatie willen hebben over de gelderse hengst Satteliet. Satteliet is een paar jaar geleden overleden. En daarom is het best moeilijk om er informatie over te vinden. Ik heb nu een drie jarige zoon van deze hengst. En zou graag mensen willen leren kennen die ook een nakomeling van Satteliet hebben. Want hij kan met rijden echt een scheetje zijn maar dan in een keer kun je er niets meer mee.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 19:53

Ik heb wel enige info over Sateliet. Ik heb twee kleindochters van hem.
(moeder en dochter)
Op gelderlandhorse.nl kun je lezen over Sateliet en zijn nakomlingen. Bazuin is er 1tje van, daar is mijn veulen, Udinde van.
http://home.iae.nl/users/hvlijsse/neder ... 00336.html

Dit is Sateliet:
Afbeelding

En dit zijn Isolda en Udinde, zijn kleindochters. Isolda is van een nietgoedgekeurde hengst, maar die hengst lijkt enorm op Bazuin.
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb ergens ook nog een stukje geschreven tekst over hem liggen. Ik had Isolda ook graag door hem laten dekken, ik was ook net te laat, hij was al overleden. Bazuin was daardoor de perfecte keuze, een goede hengst van een prima vader!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 22:21

Heb even het boekje voor je erbij gezocht.
Dit schrijven ze over hem:

menproef: 9,5 Showproef 9 trekproef 9 karakter 9 trainingsrapport 8

"De voskleurige Sateliet komt uit een zeer gewaardeerde foklijn. Van SAteliet is in 1987 de hengst Bazuin goedgekeurd. Sateliet is niet alleen keur verklaard, maar de hengstenkeuringscommissie heeft tevens in 95 besloten zijn goedkeuringstermijn met 3 jaar te verlengen. Van zijn eerste jaargang 3-jarige merries werd op de keuring 50% ster, daarvan is 80% keur verklaard met in 90% van de gevallen een waardering met A of AA certificaat."