'draverszadel'

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

'draverszadel'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 19:58

Ik ben hier bestwel nieuw en ik zag wel vragen over dravers maar die waren 'oud' en dan was het niet gewenst als ik daar op ging reageren geloof ik?Ik zelf heb een vierjarige draver die nu voor de koers getraind word(ze is zo goed als kwalificatie klaar) en ik ben zelf een GROTE fan van het ras!Ik heb zelf het geluk dat ik een geweldig mak paard heb en geen zenuwpees zoals veel dravers schijnen te zijn!Ik heb al een paar keer ook op haar gereden met een gewoon veelzijdigheidszadel en ik vraag me af wat de ervaringen van andere mensen zijn met zadels en manieren van rijden,ik ben niet van plan om helemaal into iets te worden...ik pik wat van alle 'soorten' paardrijden maar ik weet dus niet of het lekker rijden is op een draver met bijvoorbeeld een westernzadel?Ik wil gewoon lekker zitten en aangezien dravers bestwel actief zijn(ik heb nu na 2 rondjes baan=2 kilometer,rijden al last van mijn rug)zoek ik een 'perfect' zadel voor een draver....als zoiets bestaat dan Verward

groetjes!

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 20:22

Ik heb zelf ook een draver uitgekoerst die nu niet meer draaft. Ik rij niet heel actief en rij geen wedstrijden. Het gaat de laatste tijd steeds beter met rijden maar hij zal nooit een echt dressuurpaard worden. Ik heb ook gewoon een veelzeidigheidszadel. Ik heb wel een klein zadel. Heyt zadel is gewoon op mijn maat en in e breedte op die van mn paard. Mischien dat dit beter rijdt. Ik kan het mis hebben hoor.

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 20:22

oeps beetje veel typ fouten niet getsjekt hahaha

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:38

Wij hebben ook draver (op het moment 4) en ik rij 1 daarvan onder het zadel. Ik rijd gewoon met een veelzijdigheidszadel, en ben daar wel tevreden over . Als je zulke afstanden rijd, is misschien een endurancezadel een optie. Schijnt erg lekker te zitten.

Myra87
Berichten: 2495
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 18:36

More schreef:
Ik heb zelf ook een draver uitgekoerst die nu niet meer draaft. Ik rij niet heel actief en rij geen wedstrijden. Het gaat de laatste tijd steeds beter met rijden maar hij zal nooit een echt dressuurpaard worden. Ik heb ook gewoon een veelzeidigheidszadel. Ik heb wel een klein zadel. Heyt zadel is gewoon op mijn maat en in e breedte op die van mn paard. Mischien dat dit beter rijdt. Ik kan het mis hebben hoor.

Jep ik reed ook gewoon met een veelzeidigheids zadel, geen problemen mee gehad

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 19:11

Ik heb voor Racer een Euroriding Diamant dressuurzadel.
Hij is helemaal aan Racer's rug aangepast, het is dus wel belangrijk dat je er een goede zadelmaker naar laat kijken, veel dravers (zoals) Racer zijn iets scheef, en als je hem dan iets meer op maat laat maken is het veel prettiger voor je paard.

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 20:01

Damn,ik had dit bericht echt MEGA lang geleden gepost Haha! ! Ik heb nu een speciaal zadel voor lange ritten!Heerlijk Haha! ...maargoed,beetje doeloos Tong uitsteken

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:51

More schreef:
Ik heb zelf ook een draver uitgekoerst die nu niet meer draaft. Ik rij niet heel actief en rij geen wedstrijden. Het gaat de laatste tijd steeds beter met rijden maar hij zal nooit een echt dressuurpaard worden. Ik heb ook gewoon een veelzeidigheidszadel. Ik heb wel een klein zadel. Heyt zadel is gewoon op mijn maat en in e breedte op die van mn paard. Mischien dat dit beter rijdt. Ik kan het mis hebben hoor.



AAAAAAAAHHHHH Ik keek in je profiel en zag dat je veulen More Speed heet!! Mijn draver heet ook Morespeed (maar dan dus aan elkaar)
Gaaf!!!!!!!! Haha!

Oja, ik rijd gewoon met een veelzijdigheidszadel

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 21:13

Topic heeft inmiddels al een flinke baard ontwikkeld, met andere woorden is wat oud Knipoog
Daarom een slotje Lachen