Zijn echt alle Ulsters zo????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Zijn echt alle Ulsters zo????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-02 23:22

Hallo!!
Ik heb nu al 2 jaar een ulster x legaat.
Mensen hadden al eens aan mij gevraagd of ie niet vervelend was of trekjes had e.d. Niet dus, tenminste in die periode niet.
Nu loopt ie sinds +/- een maandje als een idioot te eikelen.
Steigeren (als t ff kan staat ie recht op) giga hard wegrennen over links als ik rechtsom een volte maak of andersom.
Zo zit er dus 9 van de 10 x geen stuur of geen rem meer op.
Hij heeft dit nooit eerder gedaan. Hy is pas nog helemaal nagekeken en er is geen medische oorzaak aan te wijzen. Mijn (en die van anderen) conclusie is dus dat het gekloot van hem is om onder zijn werk uit te komen.

Nu vroeg ik me dus af of dit idd de ulster-trekjes zijn die naar boven komen??

Dus, wie heeft er een ulster en hoe gedraagt ie zich???
Ik ben benieuwd

Nightcap D

Berichten: 70
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 09:34

Ik heb ongeveer tot een jaar geleden 1½ jaar lang een ulster verzorgt . Ik vond het echt een super mooi paardje! was niet zo groot 165. Zolang je er neit op zat kon je er alles me doen...was voor nix bang ik kon er trouwens ook wel zonder zadel buiten en rondje mee wandelen. Maar zo goauw je er op ging zitten en wilde gaan rijden... *slecht idee* Boos! want dan staakte hij alleen maar, of idd net als die van jou heel hard wegrennen... hij had ook een speciale bokmethode... was wel grappig opzich... zag er heel spectaculair uit.. achterlkaar een bok een steiger een bok een steiger... was heel makkelijk uit te zitten...
Hij was met rijden zon kl**tz*k dat hij een keer een spiegel in de manege hal kapto heeft geslagen... dat was niet expres maar sinds dat ie dat had gedaan ging hij heel vaak recht voor de spiegel gaan staan bokken en steigeren.. zodat je nix kon doen en alleen maar af w88 tot hij zou stoppen, want als je hem zou straffen dan ging hij echt op de spiegel mikken...
De eigenaaresse heeft 1½ jaar lang gedult met hem gehad... heeft echt alles geprobeert... maar heeft em nadie tijd toch echt weg moeten doen want er kwam gewoon geen verbetering in....
Ze is wel een paar keer springen gestart.. dat ging soms heel goed een paar winstpunten had ze dan ook.. Maar ook soms dat hij het gewoon niet deed en dat ze de ring moest verlaten....

Ik hoop voor je dat je het met je paard kan oplossen!! veel succes! ik weet wat je doormaakt!! Verdrietig Huilen

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 21:30

Mijn merrie is een UnifomxUlster. Ze is niet echt moeilijk, maar als ze iets eng vindt of ze heeft ergens geen zin in, komt ze vrij snel iets omhoog. Het is niet gemeen steigeren, maar leuk is anders.

Verder bokt ze snel op de zweep, ze gaat er gewoon tegenin. Met hard wegrennen en/of onbestuurbaar worden, heb ik gelukkig geen problemen.

Ik probeer haar zo goed mogelijk voorwaarts te houden en regelmatig en afwisselend te rijden. Ik geloof dat het wel helpt, want ze doet het steeds minder.

In de omgang is ze echt een schatje!

*Sharon*

Berichten: 327
Geregistreerd: 29-08-01
Woonplaats: emmen,drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 22:26

Ik had een ruin ulster x nimmerdor een rot knol wilde nooit aan de teugel
bokte altijd knalde altijd tegen andere pony's en als je er niet op zat was het sul dan was ie nog wel lief. Lips are sealed Lips are sealed

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 21:50


carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-02 00:34

Ik ben bly!!!!!!!! Lachen Lachen Lachen
Mn instructeur heeft er maandag ff op gezeten en hij heeft wonderen verricht, hij heeft super gelopen deze week!!
Af en toe wel een schijnbeweging, maar als je dan ook maar je been of je zweep beweegt weet ie al genoeg en gaat ie weer braaf aan het werk!
Tuurlijk is t niet leuk dat we hem op zn flikker hebben moeten slaan maar t was gewoon ff nodig, t werd gewoon gevaarlijk!
Nu kan ik eindelijk weer lekker met hem trainen!!!
Mijn weekend kan niet meer stuk! Cool Pling