zadels passen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

zadels passen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 22:26

Van de week een uitgebreide demo zadelpassen gehad. Al een keer een snelle uitleg gekregen, maar nu gingen we voor het echie, aangezien mijn instructrice ( http://www.westernspul.nl ) toen niet alle spullen bij had, en nu wel.
Daarnaast kon Jamaica nu gelijk model staan voor foto's voor de website

De benodigdheden:
Afbeelding

Als eerste komt er een buigbaar frame op de rug, wat compleet naar de contouren van de rug gebogen wordt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uit eindelijk hoort het dan zo te liggen
Afbeelding
Uiteraard zonder drukkende vinger, maar het rekje wilde niet erg vandaag. Normaal gesproken ligt het gewoon los natuurlijk.

Vervolgens wordt het frame in het huidige zadel gelegd en zo kan je precies zien waar het zadel draagt, of juist niet.
Afbeelding

Op het moment dat het huidige zadel niet blijkt te passen er er overgegaan wordt tot aanschaf van een nieuw zadel heeft Eva diverse bomen.
Welke past er? En welke niet? (de donkere of de lichte)
Afbeelding

Afbeelding

Het resultaat?
Afbeelding

Een passende Equiflex waar ik geen geld voor heb Huilen (ik mag er iig in de les mee rijden, dat scheelt!)

Was een leuke, leerzame dag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 11:28

Leuk verslagje om te lezen zo Lachen En met een "gewoon" zadel kan je ook uitstekend westernrijden hoor Knipoog Vind het niet essentieel om een bijpassend zadel bij de sport te hebben Lachen

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 11:33

Mooi zadel! Staat hem goed! Haha!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 17:43

En toch twijfel ik aan deze manier van passen.

Mijn huidige westernzadel(nu te koop) is ook op deze manier gepast.
En jawel mijn paard heeft toch nog last van drukkingen aan de voorkant Verward .

Gepast door een vrijbekend persoon.

Ik ga nu voor een op maat gemaakt zadel bij sablou of Muijs OK dan! . Eerst deze weg en nog even doorsparen. Tong uitsteken

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 20:33

Dit is de manier van Muijs, daar heeft Eva het nl van geleerd. Tuurlijk komt het op de foto's nooit zo over als in het echie, maar dat hou je altijd

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:43

leuk om een keer te zien hoe ze dat doen. Lachen

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:14

dit was mij jammerlijk ontgaan ,maar dit is niet mijn manier,wel met de bomen ,maar niet met een spin in een compleet zadel.
Wij werken alleen met de boom die in onze zadels zitten en als er geen is die past meten wij het paard in ,en word er een boom op maat gemaakt.
En in de zeer nabije toekomst zelfs waar de klant bij staat.
De methode die hier gedemonstreerd word ,word gebruikt bij andere fabrikaten dan de onze , de bomen die op de foto's te zien zijn zijn inderdaad onze bomen , maar worden niet door westernspul meer gebruikt.