ijzers of geen ijzers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

ijzers of geen ijzers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-02 20:08

Ik ben me de laatste tijd aan het afvragen of het beter zou zijn om Lennon te laten beslaan, en 4 hoefijzers te laten zetten...
Vooral met de buitenbak bevroren te zijn wordt er meer gewandeld, en een groot deel waarop we moeten wandelen is de straat zelf, dus een harde ondergrond... is het beter hem te laten beslaan, of kan dit niet zoveel kwaad...?

Thanx alvast

Groetjes

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 20:11

op korte termijn kan dit geen kwaad, toch is het denk ik beter als je je paardje wel laat beslaan.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 20:55

Als hij geen scheuren of grote stukken van zijn hoeven heeft zou ik persoonlijk niet gaan klooien met ijzers.
Het is natuurlijk ander als je hem inspant voor de kar.
Of hij heeft slechte hoeven.

Zelf zou ik het geld liever aan iets anders uit geven als het niet perse nodig is.
Vraag het anders evven aan je smid, die kan je het beste advies geven want die kent immer de hoeven van je pony.


SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 21:28

hmm beslaan vind ik persoonlijk altijd beter... Maar in principe hoeft het niet.... Onze paardjes zijn ook niet beslagen en wegens gezonheidsproblemen hebben we voor een maand de bak opgezegd en zijn buiten gaan stappen.. Het is wel zo dat je het dan wel goed moet bijhouden... Maar het enige nadeel van geen ijzers is dat de hoeven wat stuk gaan, maar bij ons slijten ze alleen af en dat komt weer helemaal goed bij het bekappen!!! Haha!
Enne... toen er eindelijk eesn ijs lag in dit kikkerlandje konden wij lekker nog over straat!!!!! (wees maar niet bang het was alleen op het paadje een klein beetje glibberig, maar als je goed oppasste was je liep ging het perfect!!!!)

Onderschriftloos :Y)

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 21:43

ligt eraan wat voor hoeven hij heeft.
als ze snel slijten zal ik toch wel ijzers doen, kan je niet zoveel mogelijk in de berm rijden? wat ijzers zijn toch wel duur

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 22:34

Zolang hij goede hoeven heeft, zou ik hem zeker NIET beslaan, ik heb mijn pony nu twee jaar, ze is nog nooit beslagen geweest en ik rij vaak met haar op de weg. Onze smid zegt zelfs dat het niet nodig is om haar te beslaan een blote hoef functioneert beter. Er stond laatst een heel artikel in de BIT hierover, van een smid, die zijn eigen paarden ook niet beslaat omdat dit beter is. Zolang de hoeven goed zijn zou ik er dus geen ijzers onder doen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 22:49

mijn paardje loopt 2x per week voor de wagen en ik vroeg aan de smid of hij niet aan ijzers dacht, hij zei 'voor die 2x in de week??' ik loop ook dagelijks met haar en altijd eerst een stuk over de weg. Hij zei dat als de hoeven niet abnormaal hard slijten of scheuren was het niet nodig, van blootsvoets naar ijzers was makkelijker dan weer terug zei hij.
Ik doe het dan ook niet ondanks dat ze op de weg loopt.
Er is trouwens nog een meisje van stal die zonder ijzers gewoon buiten rijdt dus volgens mij kan het geen kwaad.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 23:03

http://www.xs4all.nl/~hoefsmid/

ga hier maar eens kijken....

Ik ben van mening dat het vaak niet hoeft EN dat als je er eenmaal aan begint het moeilijker is eraf te komen!

Dus kijk het eerst lekker aan!

Groetjes Elise

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gewoonmarie, Hannanasjuh, posje en 111 bezoekers