Slechter te pakken krijgen door ouderdom?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Farjen

Berichten: 7988
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Slechter te pakken krijgen door ouderdom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 15:13

Ok vage titel maar ik kreeg mijn volledige zin er niet in Haha!
Gisteren was ik even naar Azaro (4 jaar dus) gaan kijken samen met een vriend.
Kwam hij in volle galop naar me toe en toen hij even zijn zus ging plagen ~~}> kwam hij terug in draf met die oortjes naar voren. Super lief.
En ik kom alleen maar naar hem als ik wil rijden. (hij loopt nu nog op een andere stal samen met zijn zusjes en mama)
Dus ik dacht: Hey, hij zal het werken wel leuk vinden, want elke keer staat hij te wachten aan de draad zodra hij me ziet.

Dus ik vertelde dat tegen een stalgenoot, zei die meteen: ow, als die wat ouder is en het door heeft wat werken is (en het dus niet meer leuk vind) zal hij niet meer zo enthousiast meer naar je toe komen. Misschien blijft hij dan gewoon staan en komt hij niet meer.

Klopt dit? Ik denk eigenlijk dat hij nog wel zou komen maar al dan niet meer in galop, maar in een rustige stap..

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 15:23

ik denk dat dat onzin is. Als je hem gewoon (zoals nu) goed behandelt zal hij altijd enthousiast blijven als je komt. Hij is gewoon heel erg aan je gehecht leuk hoor.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 15:24

Mijn paard is 9 en die komt ook aangegalopeerd hoor... 9 is nog wel niet bepaald oud, maar toch 5 jaar ouder dan 4...

Ik denk dat dat echt van het paard afhangt. Ik zie het niet gebeuren dat Pris het dan ineens niet meer leuk vindt. Ik ga er wel vanuit dat het dan wat rustiger gaat, maar het trainen zelf gaat dan ook wat rustiger, dus dat past dan wel bij elkaar...

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 15:30

De ene keer komen m'n paardjes aanrennen en de andere keer denken ze, ja DOEI! Denk niet dat het met leeftijd te maken heeft, eerder met hoe slim ze zijn dan....

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 15:46

mijn paard is 3 en komt ook altijd naar het hek,weliswar in stap of draf..maar hij komt wel..
denk niet dat dat er mee te maken heeft..
beetje klets vind ik het trouwens,
het ene paard moet je als veulen gaan vangen,het andere paard komt op 23 jarige leeftijd knoerhard aangegaloppeerd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 16:01

Als het wel zo is
dan doe je duidelijk wat verkeerd met rijden.
want een paard hoort er plezier in te houden.
Diegene die dat opmerkte, die mag wel ff achter de oren gaan krabben.

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 16:30

Herman is nu 17, en als hij in de wei staat, heb ik soms moeite nodig om hem te pakken te krijgen, ook rent hij vaak weg, maar het zal er ook wel aan liggen dat hij gewoon een veelvraat is, maar hij heeft wel plezier met rijden, dus daar ligt het niet aan, ik denk dat dat verschilt per paard...

Neetjuh
Berichten: 1
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 16:55

hey
mijn paard is nu 22 jaar en nog wanneer ik kom komt ze hinnekend naar me toe draven of ze nou moet werken of neit dat maakt haar niks uit heel af en toe heeft ze een keer een rot dag en komt ze niet maar dan blijf ze wel staat en rent ze niet weg ofzo dus het ligt absoluut niet aan de leeftijd en is gewoon dat ze gehecht aan je zijn.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 19:03

Par is nog niet eens 4 en als ze me aan ziet komen rent ze eerst even een paar rondjes door de wei Haha!
Ik er gillend achteraan en dan draait ze zich om en komt met haar oren naar voren naar me toe.

Volgens mij ziet ze het als een soort spelletje, want werken doet ze weer wel graag Verward

In het begin van de weideperiode is het trouwens erger dan op het eind...gras is nu natuurlijk nog wel erg groen en lekker.

Farjen

Berichten: 7988
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 19:46

Of ik iets verkeerd doe met rijden weet ik niet want Camble kwam vroeger niet, ze bleef gewoon staan (wel maar een meter van de draad)
Maar het klikte ook soms niet tussen ons, misschien dat het daar aan lag..

Vandaag weer naar Azaro (dit keer wel rijden Haha! ) word ik begroet door een luide hinnik. Wat heeft die een kinderhinnikje zeg Haha! Lijkt wel een veulen van 1m75 ofzo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 21:42

denk dat je het vergelijk met komen alleen mag maken als je paard als niet gereden paard wel kwam en als bereden paard niet meer.
Een paard wat nooit kwam, maar ook niet wegliep als 3 jarige, maar dat nu als 10 jarige nog zo doet, is niks veranderd.
Dus zal hij het rijden niet perse als erg ervaren.

Denk ik dan Lachen

Farjen

Berichten: 7988
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 11:35

Zo.. Ik vind het heel logisch klinken dus het zal wel waar zijn Tong uitsteken

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 13:29

Die van mij had het andersom, die had tot dr derde jaar in de wei gestaan en vond er niets aan dat ze aan de slag moest en s'nachts op stal. Na een paar weken werd ze steeds enthousiaster en stond ze te wachten op me als ik aankwam. Nu, bijna 4 jaar later, doet ze dat nog steeds. En dat terwijl ze toch flink aan de slag moet onder de training.