welke kleding voor examen koetsiersbewijs??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

welke kleding voor examen koetsiersbewijs??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-02 20:06

Ik ga binnenkort aan me koetsiersbewijs beginnen. Nu las ik in de folder van het koetsiersbewijs dat er bep. kledingsvoorschriften zijn voor het examen. Je moet gepaste kleding dragen en een hoofddeksel moet dragen. Wie weet wat voor kleding je aan mag bij het examen???
Gewoon nette schoenen, brok en een pet????
Of moet je ook in een mantelpakje als bij wedstrijden of in een rok???


Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 20:26

Ik heb examen gedaan in een nette broek, t-shirt (het was 30 graden of zo) en een hoedje op.
Ook had ik een menschort voor geloof ik.

Goedgekeurd onderschrift :)

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

kleding koetsiersbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 22:11

Dat is denk ik ook afhankelijk met wat voor wagen je rijdt. Op een boerenkar rijdt je niet met een supernet pakje met vervolgens een petje op je hoofd. Als het maar een mooi geheel is denk ik. Ik denk dat dat ook heel goed sportief kan zijn. (Dus spijkerbroek met trui en een petje.).

Over dat hoofddeksel maak ik mij grote zorgen, petjes hebben nogal snel de neiging van mijn hoofd te wapperen (heb niet zo'n groot hoofd). Met cap op rijden vind ik ook niet echt je-van-het....

Op les maar een overleggen...

NiNjA

Berichten: 150
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: Haren / Groningen

welke kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 12:18

Mijn man had gewoon nette kleding aan, hij moest wel iets op z'n hoofd ( was verplicht). Hij had gewoon een petje op. Lachen en men-handschoenen waren verplicht...
Hij moest ook een menschort voor maar die kon hij bij het examen lenen.
Laatst bijgewerkt door NiNjA op 10-01-02 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Beter 1 haflinger in de hand dan tien op de vlucht!

EssieJarig

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 13:12

Ik moest bij mijn menbewijs wel helemaal in het net. Ik had een lange rok en blouse aan (ik moest in december examen doen en het was heel koud dus op de kar mochten we wel een trui en een jas eroverheen doen) verder inderdaad een hoedje. Ik had onder die rok gewoon mijn rijbroek en rijlaarzen aan. Houd wel rekening met dat als je een rok aan wilt doen dat ie niet te strak zit en te kort is, als je op de wilt klimmen (ligt aan de soort kar) dan werkt dat niet altijd even goed. Ook moesten bij ons de koetsier en de hulpkoetsier een menschort voor (maar die waren daar aanwezig dus kon ik daar lenen) Ook moest ik mijn haar netsjes vast doen. Als je een hoedje of pet op doet als het waait is het verstandig om hem vast te zetten met wat speljes. Bij mij was iemand waarvan het hoedje afwaaide (ze is wel geslaagd hoor)
Ook moest ik handschoenen aan.
Heel veel succes er mee en ik denk dat je gewoon even moet vragen wat bij jullie verplicht en gewenst is!
XxxxXjes essie

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 14:51

Weet je wat je kan doen, witte rijdbroek aan, jasje/zwarte trui met witte kol, rijlaarzen, cap en een schort voor en handschoenen.
Deden ze bij ons op het examen ook zag er super netjes uit ook op een boeren kar Haha!

Succes met je examen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

ragebol
Berichten: 122
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 18:30

Ik had gewoon mijn rijbroek aan met rijlaarzen en een petje!
Je bent verplicht om wet op je hoofd te dragen!Maar ik heb mijn examen 2 jaar geleden gedaan!!!

ragebol is top!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker