Morgen komt zakenrelatie van mijn man eten........

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Morgen komt zakenrelatie van mijn man eten........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 17:25

HELP!!!!!!!!!!

Morgen komt er een zakenrelatie van mijn man eten, het is een engels man en hij verblijft de hele week in een hotel in Nederland. Nu heb ik tegen mijn man gezegd dat het misschien leuk is om hem uit te nodigen voor het eten, en nu komt hij dus morgen.

Ik ben geen ster in de keuken, wie weet er wat lekkers??

Alvast bedankt!


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 17:32

jeetje..........das lastig ja.......moet het iets hollands zijn ?

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 17:54

Word vast heel gezellig

Ik heb toen ik geloof van knor, dat pak gehaald waarin ook nootjes doorheen zitten (heb je ook madras van, of lasagna, of wraps enz)
Simpel maar wel lekker en als toetje
Een heerlijk aardbeien ijs in een schaaltje gedaan en daaroverheen, aardbeien saus met drie aardbeien erop.

Ik ben begonnen met mijn eigen kerrie soep, maar als je dat zelf niet kunt maken dan doet champignonnen creme soep het ook altijd goed.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 18:19

IngridM schreef:
jeetje..........das lastig ja.......moet het iets hollands zijn ?


Ik weet niet tot in hoever Engelsen de Hollandse pot waarderen?

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:08

Jeetje, heb jij je even in de nesten gewerkt... Haha!

Hollandse pot zou ik inderdaad voorzichtig mee zijn. Boerenkool en bloemkool wordt geloof ik door de meeste buitenlanders als buitengewoon smerig ervaren Haha!
Wraps zouden wat mij betreft ook afvallen, die moet je (eigenlijk) met je handen eten en je weet niet hoe hij dat vindt.
Laatst heb ik een ovenschotel gemaakt, hoe heet ie ook al weer.... Hongaarse... euhhh.... Verward Van die reclame waarin een man als ie zijn bed uitkomt die schotel klaarmaakt voor zijn vrouw die uit de nachtdienst komt, waarna zij de rest na het eten weer terug zet in de magnetron voor hem, als híj thuiskomt Lachen Met cherrytomaatjes erin Vingers aflikken
Lekker makkelijk, je kunt het voorbereiden, de oven doet het werk, terwijl jullie gezellig vast een wijntje drinken. Met een frisse salade erbij, heb je een hele maaltijd, voor drie personen

Succes in ieder geval... Knipoog

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 20:22

Haha en ik kom er net achter dat de zakenmeneer al 64 jaar oud is! Ik ga morgen in de supermarkt maar eens een rondje maken langs de verschillende doosjes met verschillende gerechten van Knorr etc.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 08:07

Je kunt ook een mixed grill oid. klaarmaken (kipfilet, biefstuk, varkenshaas, koteletje en dat soort dingen) en op een schaal opdienen.
Dan zit er voor ieders gading wel wat bij.
Serveren met gebakken aardappeltjes en/of frietjes, groenten en een paar sausjes.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 08:48

Oscar schreef:
Je kunt ook een mixed grill oid. klaarmaken (kipfilet, biefstuk, varkenshaas, koteletje en dat soort dingen) en op een schaal opdienen.
Dan zit er voor ieders gading wel wat bij.
Serveren met gebakken aardappeltjes en/of frietjes, groenten en een paar sausjes.


Is ook een leuk idee, ik heb alleen nog een probleem. Ik ben zwanger en ga bij de geur van vlees over mijn nek, denk dat ik maar met een wasknijper op mijn neus in de keuken ga staan Knipoog

Ik ga nu naar de supermarkt!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 09:23

Britten zijn gek op mashed potatoes. Die kun je dus kant en klaar van de cela vita kopen, 5 minuutjes magnetron en klaar is kees (erg smakelijk ook). Als je daar nu een lekker hollandse bal gehakt bij serveert en wat doperwten (met klontje boter, want daar houden britten van) en worteltjes.... dan heb je toch een lekkere maaltijd?
Misschien een verse appeltaart bakken als toetje? (Of zo een lekkere verse mini appeltaart halen bij de AH?

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

ellepel

Berichten: 47258
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 11:38

kan zijn dat deze engelsman helemaal niet van dat typisch vette eten van hun houdt.
zet meerkeuze dingen op tafel, gebakken en gekookte aardappels, twee soorten groente en 2 kleinere soorten vlees.
bijvoorbeeld kipfilet en een karbonade
zo kan de meneer kiezen en hoef je niet bang te zijn dat ie iets niet lust..

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 11:45

Ik ben naar de supermarkt en hebt gekocht:
Eerst toastjes met kaasjes

Van Knorr wereld gerechten "kip palava"

Rucalo sla en een salad kit om de sla te bewerken,

krielaardappeltjes in schil, die ik eerst ga koken en dan bakken met Rozemarijn.

Chocolade mouse toe.

Hoop dat het zo gaat lukken, iedereen bedankt voor de tips!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 11:51

nou het klinkt lekker hoor ! eet ze !

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 11:54

Eet ze... vergeet de verse spinazie niet Knipoog voor in het wereld gerecht Haha!
En ... www.smulweb.nl voor meer recepten etc.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:31

Dat klinkt heel goed. Hij vindt het vast hartstikke lekker.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:14

Yummie, klinkt lekker hoor! Als die Engelsman het af laat weten, bel mij maar Tong uitsteken

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 16:29

Sonja schreef:
Yummie, klinkt lekker hoor! Als die Engelsman het af laat weten, bel mij maar Tong uitsteken



Vreetschuur *LOL*.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 16:56

Klinkt lekker! Hollandse pot is inderdaad niet echt aan veel buitenlanders besteed, maar dit word vast een succes Lachen

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 18:22

klinkt goed!

zo hebben wij iedere paar maandne wel een japanse/engelse/amerikaanse of duitse zakenrelatie van mn vader hier te gast, die japanners zijn nog het leukst *LOL* superbeleefd, voor iedereen een aardigheidje bij en ze worden gek als ze de honden katten en paarden zien(1 japanse had serieus nog nooit een van die dieren in t echt gezien, kat sprong op schoot, ze aaide hem hij ging spinnen en zij gillen, wist niet dat katten naast miauwen ook kunne spinnen Clown )
maar alleen de japanners vinden oer hollandse kost lekker, de rest die houdt meer van andere dingen, dus ik denk dat je helemaal goed zit!

succes!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 21:06

haha dat verhaal over die japanners !

Mijn "kip palava" was een beetje vreemd geworden, hij vond het wel heel erg lekker, maar het leek in mijn ogen op kikkerdril met drijvende stukjes kip er in!

Hij vertelde tijdens het eten dat hij in china was en met stokjes moest eten en op zijn bord lag een spiegelei, het is daar de bedoeling dat de gast eerst gaat eten en daarna volgt de rest. Maar hij had geen idee wat hij met dat ei aan moest, nadat hij met het ei begon te klungelen gaven ze hem toch maar wat uitleg. Het was de bedoeling dat je rijst op je bord nam en dat je een beetje rijst met je stokjes in het ei dompelde en dat dan op at.

HIj is nu met mijn man rond kijken op het bevrijdings festival.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anita158, IASCrawler en 12 bezoekers