Lange waxjas, handig of ... ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Lange waxjas, handig of ... ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 12:31

Ik wil eigenlijk al een hele tijd een lange waxjas. Het lijkt me gewoon lekker om tijdens een stortbui toch nog redelijk droog te blijven. Ik vind ze wat duur in aanschaf, dus ik had mezelf er nog geen gegund. Nu kwam mijn vriend met het idee er eentje voor m'n verjaardag te geven. Lachen

Maar zijn die dingen nou handig of valt het tegen?
Wat zijn jouw ervaringen ermee?
En heeft iemand nog tips wat betreft winkel of merk?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:35

Ik vind 'm super, alleen het inwaxen (wat toch regelmatig moet gebeuren) is een echt P-karwei Haha!
Merk weet ik niet uit m'n hoofd, ik heb 'm bij Steco (westernwinkel, bestaat niet meer) gekocht. Was een rib uit m'n lijf, maar elke euro dubbel en dwars waard.

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:54


Goedgekeurd onderschrift :)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 12:58


Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:11


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:53

gisteren miste ik er een, bij het rijden in de regen. Ik wil ook nog eens een goede mooie lange waxjas. MAar ze zijn wel duur hoor!

De hond is de betere mens

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 13:57

Ze zijn idd behoorlijk aan de prijs. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:30

ik heb der 1 van 27 Geld, geld! bij de horseplaza (of was het nou de hypo plaza) in den haag gekocht echt super!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:32

Die van mij was inderdaad een rib uit m'n lijf, de goedkopere modellen stonden me als een tent dus dit is een hele investering geweest... maar dan ga ik er ook vanuit dat hij 5 tot 8 jaar meegaat. Kost je alsnog minder als elk jaar een nieuwe winterjas...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 14:33

boygirl schreef:
ik heb der 1 van 27 Geld, geld! bij de horseplaza (of was het nou de hypo plaza) in den haag gekocht echt super!


Hypoplaza.
Was dat echt zo'n lange waxjas tot je enkels dan?

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:34

Mijn moeder en broer hebben een en die zeggen dat het wel lastig is bij de paarden bij het poetsen omdat alles erop blijft plakken. Verder zijn ze er erg blij mee.

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:38

Ik vind ze helemaal geweldig.
Flinke stortbui en iedereen is doorweekt behalve ik Haha! (leedvermaak Bloos! )

Maar ik heb die van mij bij de legerdump in Leiden gekocht. Misschien niet de beste kwaliteit (alhoewel mijn vorige zo'n 5 jaar is meegegaan), maar beschermt prima.
De legerdump moet er trouwens uit, dus alles in de opruiming, hij heeft me maar € 30,- gekost.
Ze moeten er voor eind juni uit, dus je zou nog even langskunnen, is niet zo gek ver weg voor jou, toch?

Het valt allemaal wel mee met de zwaartekracht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:38

Is logisch, de wax is altijd ietwat plakkerig. Maar hij houdt je wel lekker droog en uit de wind....
Een GOEDE waxjas voor € 27.00 klinkt me trouwens als muziek in de oren. Lever mij er maar 100 dan verkoop ik ze wel door Haha!
Beetje kwalitatief goede jas zit (ruim) boven de 200 Euri....

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 14:41

200 euro vind ik iets te gek, maar ik zal eens rondkijken. Ik hoef geen jas voor 27 euro, want die prijs/kwaliteitsverhouding vertrouw ik niet.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:52

Ik heb er twee jaar geleden een op de Haagse paardendagen gekocht voor ongeveer 70 euro en die houd zich tot nu toe goed. Ik wou dat ik hem tien jaar eerder had gekocht, scheelt een hoop nattigheid.

Toscana (Uniform) 21-6-2000 * 22-3-2005,Vienna (Casco) 09-5-2002 31-10-2018
Esmeralda 15-04-2009 * 14-12-2015
Nijn 15-06-2018

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 16:40

Ninaka schreef:

Maar ik heb die van mij bij de legerdump in Leiden gekocht. Misschien niet de beste kwaliteit (alhoewel mijn vorige zo'n 5 jaar is meegegaan), maar beschermt prima.
De legerdump moet er trouwens uit, dus alles in de opruiming, hij heeft me maar € 30,- gekost.
Ze moeten er voor eind juni uit, dus je zou nog even langskunnen, is niet zo gek ver weg voor jou, toch?

He wat een toeval, daar heb ik die van mij ook laast gekocht.
Ik vind het ideale dingen, zowat de eerste jas waar ik ook na een lange rit droog in blijf.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 16:46

Ik heb er eigenlijk geen van mezelf (leen er altijd een om te rijden), ik heb wel een korte, en het is inderdaad geen goed idee om met je waxjas aan te poetsen (alle stof en haren blijven in de wax hangen, maar niet alleen dat, ook de stank -ja in combinatie met de wax is het echt "stank" Knipoog )

Ik vind een lange zalig bij het rijden, je zit echt volledig droog, van kop tot teen (tenminste als je met goede laarzen/chaps rijdt), ook je zadel blijft droog (dus je zit na verloop van tijd niet te soppen in het zadel), en het houdt geweldig goed de wind tegen, super voor als het erg koud is in de winter.

Er bestaan trouwens zowel gevoerde als ongevoerde Lachen

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 12:54

Ik ben nu bij 2 outdoorwinkels geweest en 1 ruitersport en ze hadden nergens mijn maat. Boos! Bij 1 winkel hadden ze zelfs goede jassen met 50% korting, maar XS hadden ze alleen in een korter model.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:34

Ik kan niet zonder meer zonder die jas. Heerlijk. Lekker warm en je blijft super droog je laarzen er onder aan en een hoed op en je bljfte super droog.

NOoit geen spijt van gehad.

gr

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 15:12

Een goede gaat echt heel lang mee, en voor het waxen moet je gewoon een middagje voor de tv gaan staan kliederen! Bij voorkeur als het plenst!
Warm vind ik hem niet, dus ik prop er heel wat onder 's winters, wel houdt hij de wind goed tegen'maar in mijn nek vind ik hem wel koud. Ik heb hem ook voor mijn verjaardag van mijn ouders toendertijd gekregen. Die voor mijn dochter heb ik gewoon op marktplaats gekocht, veel hondenmensen hebben ze ook....
Je moet eigenlijk een soort van outdoor of garden beurs hebben, dan heb je ruime keuze.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 15:24

Ik heb er een op de Equitana gekocht een paar jaar geleden, maar helaas niet het goede merk. Het was een Australische Oilcoat, ongevoerd (want de gevoerde engelse versie is soms wel heel erg warm, helemaal als je rijdt. Maar de stof is zo ontzettend stijf, dat ik hem zelden aan heb, dus wat dat betreft een miskoop.

Laatst zag ik een Drizabone hangen, heb hem even gepast en het voelde meteen goed. Maar omdat ik de andere weinig tot niet draag, en hij best duur is, denk ik dat ik maar even moet wachten tot het geldschip binnenkomt.

Als je voor een lange jas wilt gaan, kan ik je alleen aan raden om voor een Drizabone te gaan.

Je suis Charlie.


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 15:28

Drizabone heb ik idd vaker langs horen komen, maar die jassen zijn wel erg duur!
Of weet iemand er nog eentje voor een leuk prijsje? Tong uitsteken

boemel

Berichten: 8258
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 16:49

Ik heb er ooit een gehad, maar 'm uiteindelijk wegegooid. Ik vond het niets. Ik vond steeds heel snel stinken, dus wilde ik wassen en dan moet je weer waxen. Ik vond het veel te onhandig. Ik neem liever een gewone waterdichte paardrij jas. Een stuk makkelijker (en in leukere kleuren).

M1+10

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 16:53

Je schijnt van Aigle ook lange jassen te hebben, maar dan niet met wax. Ik ga morgen ff bij de Aigle winkel kijken hier vlakbij.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, Anike, DJZ, fnpetter1990, Lui_, Miekie74, RoRo44, ryukapple, xPabloBokt en 45 bezoekers