Voor het eerst geflitst...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Voor het eerst geflitst...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 11:53

Whoopsiedaisy Clown

Ik heb nu ruim twee jaar mijn rijbewijs en een autootje. Ik reed daar altijd vrolijk in rond, soms iets te hard, maar was nog nooit geflitst. Tot een paar weken geleden...

Mijn moeder belt me net. 'Hoi schat, ik heb een brief van het CJIB met een boete van 30 euro. Op de ringweg A27 waar je 100 moest, ben je geflitst met 110 km p/u' (auto staat op mijn moeders naam, vandaar dat zij de boete krijgt)
Kak! Valt dat even tegen! Gelukkig is 30 euro niet zo heel erg veel, maar ik hoop niet dat dit de eerste in een serie boetes is Haha!
Ik probeer me altijd wel gewoon redelijk aan de snelheid te houden. Tenminste, in ieder geval in de bebouwde kom en op ringwegen waar je 100 moet, eigenlijk vnl omdat daar veel flitsers staan Tong uitsteken
Vorig jaar heb ik een half jaar als koerier door NL gecrosst en zodoende weet ik wel waar heel veel flitspalen staan, maar blijkbaar had ik er een over het hoofd gezien.

Nouja, in het vervolg me dus nog braver aan de regeltjes houden....

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik


Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 11:55

Dat is inderdaad wooops Tong uitsteken

Heb je nog geluk met die 30 euro hoor! Boete's kunnen tegenwoordig flink oplopen.

Voortaan je inderdaad netjes aan de regeltjes houden Knipoog

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:06

Je hebt inderdaad geluk dat je een boete van 'maar' 30 euro hebt...Af en toe hoor je bedragen waar je bek van open valt... Bloos!
Betaalse! Knipoog

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:09

Welkom bij de club.
Ik heb ook een jaar of twee te hard gereden zonder een boete te krijgen. En maar schelden toen de eerste kwam. Maar goed, eigenlijk ben je er al twee jaar onderuit gekomen, door steeds net op het goede moment op de goede plek te zijn. Maar toch is het niet leuk en zeer onrechtvaardig Tong uitsteken

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:12

Ik heb bijna 10 jaar mijn rijbewijs. Ik heb jaren niets gehad.
De 2 bonnen die ik heb gehad had ik niet zelf gereden..
Nu zijn er in 1 maand tijd 3 binnen gekomen Bloos! 1 x gordel, 2 x te hard.... Scheve mond 1 x 30 en 1 x 45 euro...

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:18

Oeps Haha!

Mijn eerste, en laatste tot nu toe Tong uitsteken, kreeg ik in een gat bij Dordrecht, je scheen er 50 te mogen en ik reed 65 oid

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 12:18

Ja 30 euries valt dan idd nog best wel mee.
ik heb wel een keer een onterechte parkeerboete gehad en die heb ik ook uiteindelijk niet hoeven betalen, dus die telt eigenlijk niet Haha!

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:25

je hebt het lang volgehouden zonder boete, ik was na 2 maanden al geflitst dacht ik, maar geen boete, maar paar maanden later wel.
50 is ook zo belachelijk langzaam.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:27

Gefeliciteerd!! Haha! Ik heb anderhalf jaar in de auto van mijn vader rondgecrosst, en niet zachtjes, nooit geflitst. Toen kreeg ik een nieuwe, die stond op naam van mijn vriend... Binnen een week: FLITS!! Ik voelde me best l*llig toen... Tong uitsteken

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd


Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:30

Welkom in de wondere wereld van de boetes Tong uitsteken Je bent zojuist ontgroend Haha!

Och als het er bij een paar blijft is het nog wel te doen.. Ik heb in mijn 5,5 jaar rijbewijs om precies te zijn 1 boete per jaar gehad Haha! Iedere keer voor een overtreding van 10 km te hard of lager.. Haha! Tja, het is zondegeld, maar ach, soms wil je gewoon graag naar huis Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:34

Ik heb in 20 jaar tijd twee bekeuringen gehad voor te hard rijden, en allebei in het afgelopen jaar. Met al die aankondigingen dat er meer gecontroleerd gaat worden om het gat in de begroting te dichten, vrees ik dat het nog meer gaat worden.
Enige oplossing: standaard 10 km langzamer rijden dan je officieel mag Haha!

Je suis Charlie.

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:40

gefeliciteerd met je boete Knipoog
het is gelukkig nog te overleven ... haha ik zat laatst bij iemand in de auto en die werd ook geflitst met 70 km te hard en dan nog wel na mijn waarschuwing dat er veel geflitst werd op die weg ... viel wel mee zei hij *FLITS* Nagelbijten / Gniffelen

Dat heeft hem aardig pijn gedaan in zijn beurs... was wel een paar honderd euro`s die hij kwijt was aan het CJIB ...

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:53

Das balen !
Ik kreeg mijn eerste boete 2 dagen nadat ik mijn rijbewijs had gehaald. Echt zo stom, het was in Belgié net over de grens, er stond een flitspaal langs de weg, ik was samen met mijn moeder en we hadden nergens bordjes met max snelheid gezien,we keken naar de flitspaal en hij flitste ! Dat zal een mooie foto zijn geweest !

Mijn vriend krijgt zo af en toe een boete, vind het echt zonde geld !

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 13:03

Mijn broer had eerder ook echt vaak een boete, de sukkel. En hij is al 34 ofzo en heeft dus al sinds zijn 18e zijn rijbewijs!
Ach, hoorde bij de maandelijkse lasten zei hij...

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:29

Tallie1979 schreef:
Welkom in de wondere wereld van de boetes Tong uitsteken Je bent zojuist ontgroend Haha!

Och als het er bij een paar blijft is het nog wel te doen.. Ik heb in mijn 5,5 jaar rijbewijs om precies te zijn 1 boete per jaar gehad Haha! Iedere keer voor een overtreding van 10 km te hard of lager.. Haha! Tja, het is zondegeld, maar ach, soms wil je gewoon graag naar huis Haha!


Dus jij hebt nu 5 en een halve bekeuring gehad Tallie? Haha!

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:31

Ik rijd al meer dan 10 jaar zonder boete. Hoe ziet zo'n ding er eigenlijk uit? Haha!

Tinus19
Berichten: 269
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:54

Heb nu 1,5 jaar m'n rijbewijs en tot nu toe 1 boete gehad Scheve mond
Om half één 's nachts, geen kip op de weg, werd ik staande gehouden, reed 20 km/h te hard binnen de bebouwde kom... heeft me 93 euro gekost >;)

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:03

Jeetje... Ben ik dan een uitzondering ofzo?
Ik heb 2,5 jaar m'n rijbewijs en al tig boetes gehad... Als 3 of 4 keer voor verkeerd parkeren a 40 euro (ja, stom...) en 5 / 6 keer voor te hard rijden. Ik moet dan ook wel zeggen dat ik eigenlijk standaard iets te hard rijdt. Vooral 's avonds laat of 'snachts wil mijn voetje wel eens te diep naar beneden gaan.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 14:12

Ik rijd ook wel te hard. Alleen door dat koerieren weet ik waar heel erg veel flitspalen zijn en dan doe ik gewoon even mijn gas los tot ik op de goede snelheid ben en daarna hoppeta! daar gaat mijn voet weer!
Vooral op de ringwegen weet ik waar ze staan, en dat scheelt echt al een boel.
Ik ben een keer geflitst naast een vrachtwagen en dat is al twee jaar geleden, dus ws stond ik er niet duidelijk geoneg op Haha!

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:27

mmm in 7 jaar tijd nog geen snelheidsboetes gehad terwijl ik toch vaak te hard rijd Bloos!
Wel vorig jaar mijn 1e boete: parkeren zonder vergunning en voor mijn neus die bon erop balen. Weet niet meer hoeveel dat was maar iets van € 50.00 ofzo.

Eilandje

Berichten: 2823
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:42

In België is 10 km/u te hard rijden een zware overtreding en kost je – als je geflitst wordt tenminste – 150 EUR.

Ik ben er in geslaagd op een maand tijd twee keer een boete te krijgen Huilen : de eerste keer hebben ze me geflitst terwijl ik 64 reed ipv 50, gevolg: 150 EUR boete. Afgelopen weekend parkeerboete: weer 150 EUR, ik had 5 cm van een fietspad ingenomen omdat er echt nergens anders plaats was, en als je op het fietspad staat bega je een zware overtreding.

Vorig jaar hebben ze me ook eens geflitst, toen moest ik iets van een 160 EUR ofzo betalen (toen was de nieuwe verkeerswet nog niet in werking). Toen ik nog in de stad woonde heb ik ook wel ’s een parkeerboete gehad, maar dat was altijd maar 25 EUR, en ben ik twee keer weggesleept, en dus moest ik de sleepdienst betalen en dat was ook altijd veel geld.

Ik geraak tegenwoordig echt gestresseerd als ik met de wagen ergens naartoe moet, ofwel sta je in de file te schilderen, ofwel moet je de hele tijd op je kilometerteller zitten kijken omdat ze heel België vol geplant hebben met onbemande camera’s. Ik probeer er echt op te letten, maar ik rijd dikwijls onbewust harder dan toegelaten, zeker op een brede weg met bijna geen verkeer en geen huizen te bespeuren, maar waar je toch maar 50 mag, en die wegen zijn er veel te veel
Laatst bijgewerkt door Eilandje op 05-05-04 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:44

1e keer Doreétje? Valt me van je tegen; had wel anders verwacht *LOL*

Whatabouther.nl
Award-winning travel blog - travel stories - travel videos - lifestyle - chasing dreams

† 29-10-11 Mama, ik mis je.

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 14:49

Oei Eilandje, na het lezen van jouw bericht ben ik toch wel een beetje bang Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben 2 weekenden geleden naar Belgie geweest en heb me toen niet echt aan de 120 km/u regel gehouden Scheve mond
Ik heb wel op flitsers gelet en heb er 2 zien staan ofzo, maar toen stond ik in de ring Antwerpen in de file...

Mijn route was: Breda - Antwerpen - Gent - Oostende - De Haan

Vertel me alsjeblieft dat daar weinig tot geen onzichtbare flitspalen staan Haha! Bloos

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:50

gouda schreef:
mmm in 7 jaar tijd nog geen snelheidsboetes gehad terwijl ik toch vaak te hard rijd Bloos!
Wel vorig jaar mijn 1e boete: parkeren zonder vergunning en voor mijn neus die bon erop balen. Weet niet meer hoeveel dat was maar iets van € 50.00 ofzo.


Hier hetzelfde (heb mijn rijbewijs 6 jaar, rij ook niet altijd het juiste tempo Schijnheilig )
Ik kreeg een parkeerboete omdat ik geen kaartje zou hebben! Wat ik dus wel had.
ktsjing € 44,-
Heb nog bezwaar ingediend, mocht niet baten moest mooi betalen!

Mijn vent heeft al meerdere boetes gehad voor te hard rijden terwijl hij veel minder rijdt dan mij Scheve mond

Bij 1 wel bezwaar ingediend (eentje van €80,-) en mooi teruggekregen!

:evaw:

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:56

BeNGeL schreef:
gefeliciteerd met je boete Knipoog
het is gelukkig nog te overleven ... haha ik zat laatst bij iemand in de auto en die werd ook geflitst met 70 km te hard en dan nog wel na mijn waarschuwing dat er veel geflitst werd op die weg ... viel wel mee zei hij *FLITS* Nagelbijten / Gniffelen

Meer dan 50 km te hard is toch je rijbewijs (tijdelijk) inleveren Verward

Ik rijd nu ruim een jaar rond in mijn eigen autootje, maar heb gelukkig nog geen boetes opgelopen

Hopelijk duurt het weer 2 jaar voor de volgende komt Dorée Dan is het nog wel te overzien Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: desi92, LuckySeven, MieLo, Redford en 47 bezoekers