Hoedje --> verdienen of gewoon opzetten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Hoedje --> verdienen of gewoon opzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 12:29

Ik wil jullie mening graag over het rijden met een hoedje in de laagste klassen. Zelf vind ik dat je het hoedje toch een beetje moet verdienen..... Ik zou hem ook niet opzetten in de lagere klassen. Het staat natuurlijk wel netjes, maar zie nog vaak genoeg combinaties in de laagste klassen naar de grond toe gaan (nou ja de ruiter/amazone). En waarom mag het opeens? Het was eerst toch niet zo?

Maar hoe zien jullie er tegen aan?

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:32

Ik vind dat je een hoedje moet verdienen.
Vanaf de Z1 vind ik dat je een hoedje echt verdiend hebt.
Vooral als ik mensen in de L1/L2 zie rijden met een hoedje vind ik het arrogant staan, zo van 'kijk mij eens'.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:33

Ik ben voor verdienen.. Eerst in het Z komen, dan hoedje opzetten.

Vind wel dat je andere paarden daarna in andere klassen ook met hoedje mag starten. Dus dan kan het voorkomen dat iemand in de L met hoedje rijdt Lachen

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 12:35

Gelukkig, ben ik niet de enige die vind dat je een hoedje moet verdienen Haha!

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:37

ik vind ook een hoedje moet je verdienen! en als je een keer Z bent geweest vind ik dat je met een ander paard moet wachten met het hoedje tot je weer Z bent.

sunnymay

Berichten: 822
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:46

Ik weet nog wel dat ik zelf zo trots was dat ik Z was geworden. Want dan mocht ik een hoedje..... Daar blijf ik nog steeds bij. Voorheen was het bij de KNF standaard (pas bij Z een hoedje) en bij andere bonden mocht het al als je laag reed.
Ook al heb je al een keer Z gereden, het blijft nog steeds leuk om de opnieuw Z te bereiken. Voor je paard ook een eer.
Sommige mensen kunnen voor geen meter rijden en rijden dan bijvoorbeeld L1 met een hoedje. Een schande! Hoedje is trots!

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:51

Ik vind ook dat je een hoedje moet verdienen. En ik heb nu ook heel veel zin om een hoedje te kopen, want ik mag bijna Z rijden! Ben er dan zeker weten trots op, en als ik dat hoedje op mijn hoofd zet zal ik glunderen!

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:59

Een hoedje moet je verdienen!!!!!! Ik heb er hard voor moeten werken maar komend weekend is het eindelijk zover.......... Ik ga Z starten en dan mag het hoedje op!

Ik vind wel dat een ruiter/amazone die meerdere paarden moet rijden op een wedstrijd waaronder een of enkele in de Z ook de andere paarden met een hoedje mag rijden.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:00

Verdienen, absoluut. Ben misschien ouderwets, maar het is toch een soort van 'bekroning' dat je met een hoedje mag rijden als je Z bent geworden. Daarom vind ik het geen gezicht, die hoedjes in de B en L, en al helemaal als het rijden bagger gaat.

HocusTivoli

Berichten: 960
Geregistreerd: 18-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:07

Gewoon opzetten... Staat toch veel mooier? Ik heb het ook vanaf het begin gedaan. Ik had niet eens een cap. Inmiddels zijn we dan ook Z1 geworden, dus het maakt nu ook niet meer uit. Haha! Een stang en trens, die moet je verdienen!

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:08

Eleonoor schreef:
Daarom vind ik het geen gezicht, die hoedjes in de B en L, en al helemaal als het rijden bagger gaat.


Haha, helemaal mee eens. helaas komt dit sinds het nieuwe winstpuntensysteem nog steeds te vaak voor!

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:08

Jep, hoedjes moet je verdienen en pas dragen in de Z! Ik vind het zo "vaag" staan als ze
het al in de B/L dragen, mijn Z1 debuut wordt waarschijnlijk ook nog met cap want ik kan geen
hoedje vinden wat mij precies past, 54 is te strak, en 55 te los Verward Naja, 54½ bestaat zeker niet Tong uitsteken

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:11

HocusTivoli schreef:
Gewoon opzetten... Staat toch veel mooier? Ik heb het ook vanaf het begin gedaan. Ik had niet eens een cap. Inmiddels zijn we dan ook Z1 geworden, dus het maakt nu ook niet meer uit. Haha! Een stang en trens, die moet je verdienen!


Achja, stang & trens vind ik zelf niet zo verdiensteljk, maar ziet er echt zo uit als je al een hoedje
opzet van hier kom ik, ik ben de beste in de B... Schijnheilig Ik vind het iedergeval maar niks
in de lagere klasses zoals de B en de L, de M kan ik me nog wel lichtelijk voorstellen Knipoog

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:11

Verdienen
In de lagere klassen is het dan precies of je ze zegt, kijk ik ben zo goed! Terwijl je in de laagste klasse zit.... Helemaal precies kan ik het niet uitleggen, het is net zo van '' kijk nou, ik krijg al een hoedje en ik heb weinig ervaring'', nouja in zoiets uitleggen ben ik niet goed Haha!

SigridB
Berichten: 149
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:15

Absoluut verdienen!!!!

Zat een keer bij een jury in de auto te schrijven en de L.
Er kwam een meisje de ring binnen met een hoedje op. Hij vroeg nog aan mij of ik wist of dat mocht. Ik zei dat het volgens mij wel mocht.
Toen dat meisje na haar proef bij de auto kwam voor commentaar van de jury zei hij: "Verwacht je er zoveel van dat je een hoedje opzet"?
Wat voel je je dan banketstaaf als ruiter..........

Dus ik zou het nooit doen!

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:15

Ik ga binnenkort B starten, en geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om een hoedje op te zetten hoor Haha!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:18

Idd, een hoedje moet je verdienen. Ik vind ook dat je een hoedje alleen maar in het Z op mag doen. Ookal ben je Z ruiter en rijd je B of L of M, gewoon cap op. net als iedereen.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:18

Verdienen, als je de Z hebt bereikt vind ik dat je het wel waard bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:20

verdienen.

geen gezicht een b proef met hoedje.
En als het dan een super proef is, dan gaat het nog een heel klein beetje.
maar als je dan een paard niet eens nageeflijk rond ziet crossen, dan sta je met hoedje echt voor l..

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:25

Verdienen:

Kleintje schreef:
Iemand die ik ken van andere concoursen had in ieder geval 115 punten in de L1, dus dat lijkt mij verlies. Ze reed met een hoedje.



als ik zoiets zie rijden lig ik echt in een stuip!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:38

Zeker verdienen!!! Ik wil niet zeggen dat dat perce bij de z hoeft te zijn. Maar vindt wel dat je eerst aardig een combinatie moet kunnen vormen voordat je een hoedje op moet zetten.

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:45

Ga je beter rijden van een hoedje? Nee!
Dus waarom moet je hem dan verdienen.
Als je Z rijdt heb je dan bewezen dat je kan rijden? Naar mijn idee niet, ik zie vaak zat combinaties waarbij het huilen mij dichterbij staat dan het lachen.
En tja wanneer heb je het verdient?
Ik ken heel wat combinatie die meer moeite hebben gedaan voor de M1 dan combinaties die nu Z zijn.
Zelf start ik met hoedje sinds het M2.
Was al tijden de enige nog met cap, en eigenlijk vindt ik het gewoon een stuk chiquer staan.
Zodra je je paard netjes de bak rond kan sturen en het voor jezelf veilig is heb ik er geen probleem mee om iemand met hoedje te zien rijden.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:48

Ik heb mijn hoedje ook verdiend in het Z !!! Ik was apetrots en ik vind ook dat het zo hoort dat je hem verdienen moet. Nu ik met Dandy in het L rijd zet ik hem ook wel op, verdiend is verdiend toch ??

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:53

Het staat chiquer maar het is ook onveiliger! Voor mij gaat veiligheid nog steeds boven alles. Ik denk dat de z regel er eerst was omdat men ervan uitging dat deze ruiters goed zouden sturen en er niet zo snel van af zouden stuiteren. Hier ben ik het natuurlijk niet mee eens. Maar om nu in de b of l al met een hoedje te rijden blijf ik overdreven vinden.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:59

Dandy schreef:
Ik heb mijn hoedje ook verdiend in het Z !!! Ik was apetrots en ik vind ook dat het zo hoort dat je hem verdienen moet. Nu ik met Dandy in het L rijd zet ik hem ook wel op, verdiend is verdiend toch ??


Dat vind ik dan weer niet. Ik zet hem nu pas weer op als ik weer in het Z zit. Het zegt wel niets over je rijden of je wel of niet Z bent, maar het is een feit dat het gros (om wat voor reden dan ook) er niet aan toe komt.
Dus dan is het blijkbaar toch nog iets moeilijker dan iedereen denkt.