Dekhengst gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elenriel
Berichten: 53
Geregistreerd: 29-04-04

Dekhengst gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 14:45

Ik ben op zoek naar een dekhengst, liefst van het BWP, maar andere stamboeken mogen ook.

Wat ik belangrijk vind is dat de hengst niet te groot is... het is voor een merrie van ongeveer 1m70 te laten dekken. Maar omdat ik zelf liever met kleine paarden rijdt van 1m60 of zo, zoek ik dus een klein warmbloed of volbloedhengstje.
Het mag zowel een jonge hengst zijn als een hengst die zich al heeft bewezen in de springsport.

[edit]Antoinette: titel aangepast, hoofdletters naar kleine letters[/edit]

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:50

dan ga je toch wat meer info over je merrie moeten geven zoals afstamming ed.gebreken,pluspunten,voorkeuren,...
een hengst kies je niet zomaar uit Knipoog

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:50

Gottwald is dat wat voor je? Geeft mooie paarden, goede gangen en is voor zover ik mij kan herinneren best rustig.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:51

oeps, lees nu pas dat je een kleine hengst wil. Echt kleine zitten er niet tussen of je moet Romeo nemen. Die durft nogal eens kleintjes geven als hij nog leeft tenminste.

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 23:34

Wolfgang ( KWPN ) wil nog wel eens klein fokken.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 08:04

Cantos (KWPN en NRPS) fokt denk ik ook niet zo groot. de nakomelingen die ik tot nu toe heb gezien zijn allemaal paarden van rond de 1.65 m. voor zover ik kan zien is het een rustige hengst.

Cat_e72

Berichten: 73
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 08:30

Als je een kleintje wil fokken, dan zal je elders moeten zoeken. Bij het BWP keuren ze nl alleen maar grote slagschepen... Knipoog (er zullen wel enkele uitzonderingen zijn, maar echt veel keuze zal je niet hebben)
Het is echter geen probleem om een buitenlandse hengst te nemen, en dan je veulen BWP te laten inschrijven. Doe ik ook.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 11:58

Manhattan (KWPN) staat er ook om bekend kleine en chique paarden te fokken. Kijk voor een nakomeling in m'n profiel.

Tyrano is van Manhattan. Zijn moeder is een grote schimmel. (staat ook in m'n profiel) Tyrano is nu 1.67, maar toont veel kleiner.