Afscheid nemen doet pijn...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Afscheid nemen doet pijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 22:40

Vandaag is Sita, 1 van onze stalhonden ingeslapen. (zie topic in onderschrift voor meer info)

Voor de duidelijkheid, ik rij niet op een pensionstal, maar bij mensen thuis. Ik heb dus veel contact met de familie en alle beesten eromheen. Zo dus ook met de honden.

Sita heb ik zien komen, vorig jaar januari. Ze was toen ongeveer 14 maanden. Ondervoed, broodmager, heel schuw. Langzaamaan knapte ze op. Ook haar gedrag veranderde heel positief en we werden vriendjes.

Van vreemden moest ze niets hebben. Maar voor bekenden was ze des te liever. Helaas had ze er toch iets aan overgehouden. Een flink dominantieprobleem. Ze heeft vorig jaar al geprobeerd Gentle (klein wit schoothondje) te pakken. het is toen niet echt gelukt.
Een paar dagen geleden was het wel raak.

Ook heeft ze al een keer geprobeerd een kind te pakken.

Na Gentle is besloten haar in te laten slapen, omdat ze een gevaar is voor haar omgeving en voor zichzelf.
Het is een hele lieve hond, maar het kan natuurlijk nog een keer misgaan. Een moeilijke, maar wel een juiste beslissing.

Gisteren hoorde ik het en heb uitgebreid afscheid genomen. Vandaag heb ik er nog gezien en weer lekker gekroeld en gespeeld. Vanavond had ik een concert vanwege dodenherdenking en in die tijd is ze ingeslapen.

Het is een juiste beslissing, maar het doet veel pijn. Een lieve, speelse, aanhankelijke jonge hond in te laten slapen, ook al weet je dat het het beste is...

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:45

Ai..
*weet niet goed iets te zeggen*
Sterkte er mee..

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 23:06

Zielig voor zo'n hondje....dat mensen dieren kunnen verwaarlozen. In ieder geval heeft ze het bij jullie nog goed gehad. Zo'n diertje kan er zelf niets aan doen, daar is in het verleden al te veel voor gebeurd denk ik.
Sterkte!

Liesbethje

Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 09:04

in je andere topic had ik je al sterkte gewenst maar hierbij nogmaals heel veel sterkte Ach gut


*knuffel*

Trots! Z2+ 1 met mijn gouden topper *\o/*
Trots! Rubriekskampioen Z1 NHPS Divoza dressuurcompetitie 2015

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 09:17

vind het een dappere en goede beslissing, houd niet niet weg, dat het verdrietig is, veel sterkte

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Alayda

Berichten: 878
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Munstergeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 10:39

Jeetje.... inderdaad een dappere en goede beslissing...
Maar dat mensen ZO met een dier omkunnen gaan en verwaarlozen, niet te geloven....
Gelukkig dat ze nog een fijne tijd in haar leventje heeft gehad!
Veel sterkte gewenst!!! Ach gut

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 10:43

Jee wat jammer, maar het is echt wel een goede en dappere beslissing,
sterkte Ach gut

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 10:47

Afgelopen maandag hebben wij onze max om de zelfde reden in moeten laten slapen hij beet ook kinderen.Ben echt kapot van verdriet en mis hem verschrikkelijk dus ik weet wat je mee maakt. Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen
sterkte.

tranen duizende tranen, slaap zacht mijn meisje,voor altijd in mijn hart.


dylectie.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 10:49

Misschien niet zo'n heel gepaste vraag, maar had ze dat andere hondje dood-gebeten...?

Succes!


Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 11:01

Nee, Gentle leeft nog. Op een haar na.
Haar longetjes waren net niet geraakt. Ze heeft veel bloed verloren, maar ze is alweer thuis en het gaat super. Ze loopt weer en eet normaal.
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 05-05-04 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Sani

Berichten: 27357
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 11:03

nogmaals sterkte meis Ach gut !

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DexterM, Durquia, Googlebot, GrapeshotBot, Vagabondo en 126 bezoekers