vliegen dazen en horzels.......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Heb jij het perfecte anti-vliegenspray al gevonden?

Poll eindigt op

ja, (graag toelichten welke)
14 (30%)
Nee, ik ben nog steeds op zoek naar het perfecte middel. (kun je toelichten welke je geprobeerd hebt?)
22 (47%)
weet niet, merk geen verschil tussen de verschillende merken.
10 (21%)

Totaal aantal stemmen: 46


JuBa

Berichten: 65
Geregistreerd: 20-04-04

vliegen dazen en horzels.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 19:44

het begint zo straks weer die vervelende beestjes bij je paard in de wei en vooral in of bij het bos!!

ik zou wel een willen weten welke ant-vliegenspul jullie gebruiken.
Ik heb een middeltje wat super werkt!!! daarvoor heb ik andere gebruikt ook hele dure, maar dit hielp niet veel of niet lang.


stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:46

JuBa schreef:
het begint zo straks weer die vervelende beestjes bij je paard in de wei en vooral in of bij het bos!!

ik zou wel een willen weten welke ant-vliegenspul jullie gebruiken.
Ik heb een middeltje wat super werkt!!! daarvoor heb ik andere gebruikt ook hele dure, maar dit hielp niet veel of niet lang.

wat voor middeltje heb jij

Blijenata
Berichten: 371
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:27

ik gebruik meestal VEERUST.

dit is voor veedieren (dus ook paarden). Het is niet zo duur en werkt goed.

Als alle mensen met hun gebreken, zichzelf bekeken,
dan zouden ze het praten over andere wel laten.

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:31

Mijn eigengemaakte brauwseltje.

Recept: Azijn aanmaken met twee flesjes pure citronella-olie. Verder doe ik er eucalyptus bij in. Kan ook met knoflook maar dan ga je wel bijna over je nek, hahaha.

Werkt ideaal en blijft ook met zweten hangen. Goed veel opspuiten!

^&+ 20 mei 2016

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:32

Veerust is toch die felle gele spuitbus? Iig die heb ik ook wel eens gehad maar nee vond t niet zo super werken.
Ik hou het zelf maar lekker bij knoflook voeren & vliegenmasker om. Heb nog niet de 'ideale' methode gevonden voor de vliegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:32

Als je het middel tegen dazen uitvind.
Hoef je nooit meer te gaan werken en heb je je eigen mooie huis met veel grond en je favorite paarden aan huis Haha!

En dit alles heb ik niet, dus heb ook het perfecte middel niet Tong uitsteken

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:43

Weet iemand ook wat nou echt goed helpyt tegen dazen?

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:45

dettol met azijn!
HELPT ECHT SUPER!!

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:48

ik heb ene gevonden wat ik altijd gebruik als ik ga rijden in het bos en in die 2 uur dat ik weg ga werkt het heel goed komen nog wel een paar vliegen of dazen maar niet meer zoveel als daarvoor en paard is ook rustig (anders waren ze altijd opgejaagd door die vliegen en dazen) als ik zaterdag naar de paarden ga zal ik eens kijken welk merk het is Lachen had er toen ook zo een handig rolletje bijgekregen voor in het gezicht Lachen

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:00

Ik heb nu de Vlieg Op! Spray van de Paardendrogist, maar of het goed werkt weet ik niet aangezien ik het nog niet gebruikt heb Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:16

Tessake schreef:
ik heb ene gevonden wat ik altijd gebruik als ik ga rijden in het bos en in die 2 uur dat ik weg ga werkt het heel goed komen nog wel een paar vliegen of dazen maar niet meer zoveel als daarvoor en paard is ook rustig (anders waren ze altijd opgejaagd door die vliegen en dazen) als ik zaterdag naar de paarden ga zal ik eens kijken welk merk het is Lachen had er toen ook zo een handig rolletje bijgekregen voor in het gezicht Lachen

Zo'n handig rollertje had ik ook eens bij in een heupzakje.Haal ik het er onderweg uit want het zat te lekken,de troep lekte over mijn paard die er als een gek vandoor vloog blijkbaar beet de troep op haar velletje Verward .Dus het gene wat helpt kan ze niet tegen .En waar ze tegen kan helpt niet. .Dus hou ik alle anti vliegen en dazen topics in het oog.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:43

Ik gebruik VEERUST. Het helpt wel wat maar dazen blijven echt niet weg. Ook zitten er vaak hele zwermen vliegen rond de mond van de paarden, en dat spuit ik dus niet in.

Denk dat ik maar eens het perfecte middel tegen dazen ga uitvinden! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:52

Blijenata schreef:
ik gebruik meestal VEERUST.

dit is voor veedieren (dus ook paarden). Het is niet zo duur en werkt goed.


Bij mij werkte dat voor geen meter, maar ga straks mijn frontriem van de paardendrogist uitprobereb, kijken of dat werkt. Scheve mond


Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:03

Blijenata schreef:
ik gebruik meestal VEERUST.

dit is voor veedieren (dus ook paarden). Het is niet zo duur en werkt goed.


Dat spul gebruik ik dus echt never nooit meer. Mijn pony heeft er een enorme allegische aanval van gehad nadat ze de inhoud van de spuitbus hadden veranderd. Gevolg: pony mocht twee weken niet lopen, en moest zo vreselijk hoesten dat ze enorme keelpijn had....
Maargoed, andere paarden en pony's hadden er geen last, van, ik heb dus duidelijk weer een geval apart Knipoog
Ik gebruik zelf een witte spuitbus van het merk Grand National. Ben ik erg tevreden over, de dazen gingen vorige zomer met een boog om mij en m'n pony heen (om vervolgens een paard dat achter mij reed te grazen te nemen Haha! )

En verder voer ik idd knoflook bij, vindt ze nog erg lekker ook!

:+: May the horse be with you :+:

Kelsey
Berichten: 355
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: hoerendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 23:18

ik heb helaas nog steeds niks geweldigs gevonden, rijd dan wel met vliegendeken maar dat werkt ook niet echt geweldig!

en nemen ze je paard niet, nemen ze JOUW wel Boos!

Be My Hero Paul

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 07:01

Ik heb al zoveel geprobeert, maar er is gewoon niks dat helpt bij Moon. Boos! En ze heeft ook nog eens geen staart om die rotbeesten mee te verjagen.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 07:05

ik heb een wit paad, daar komen die beesten niet zo graag op af geloof ik, dus ik heb geen vliegenspuitbus nodig Lachen

Ik geef overigens wel handen vol geld uit aan shampoo's

:){

JuBa

Berichten: 65
Geregistreerd: 20-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 08:11

ik gebruik spul wat ik via iemand krijg, diegene vertelt me niet wat er in zit, maar het werkt perfect. als er iemand is die het eens wil proberen, dan probeer ik een flesje voor je te regelen.!!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 08:27

Nee, dankje.
Wie weet wat voor schadelijk spul je dan op je paard spuit... Scheve mond

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

JuBa

Berichten: 65
Geregistreerd: 20-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-04 09:17

neej het is echt 100% natuurlijk !!!!!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 09:49

runningkawa schreef:
Als je het middel tegen dazen uitvind.
Hoef je nooit meer te gaan werken en heb je je eigen mooie huis met veel grond en je favorite paarden aan huis Haha!

En dit alles heb ik niet, dus heb ook het perfecte middel niet Tong uitsteken


Helaas was die iemand mij al voor, maar ben blij dat ik het gevonden heb en mag gebruiken:

www.puurnatuur.nl
Antie Insect van Espree
Aloë Vera Anti-Insect
--------------------------------------------------------------------------------
Eigenschappen
Mild en effectief plantaardig product dat niet alleen uw paard langdurig (24-36 uur bij rust en 3-6 uur bij zware belasting) beschermt tegen insecten zoals vliegen, horzels, dazen etc, maar tevens de vacht helpt verzorgen en bescherming biedt tegen de zon. De werking van dit product is dusdanig goed dat voorgenoemde insecten wel het paard tot op enkele centimeters zullen naderen maar dan snel verdwijnen. Horzels zullen eerst op het paard gaan zitten maar zonder boren en horzellarven achter te laten direct weer wegvliegen. Aloë Vera Anti-Insect doodt geen insecten maar verdrijft ze en biedt in praktisch alle situaties bescherming tegen allerlei hinderlijke insecten.

Werkt gegarandeerd, ik gebruik het nu 3 jaar en al 3 jaar heb ik njente last van vliegen, horzels, dazen enz enz..... blijven netjes tot op een halve meter bij ons vandaan. Tijdens een endurancerit in de zomer spuit ik voor we van start gaan 1x en daarna pas als we terug zijn (na een uur of 3). Werkt dus echt super....
Bij gewoon rijden volstaat 1x per dag inspuiten.

PS: je kunt het ook op jezelf spuiten (anders ben jij het saadje), werkt prima, geeft geen vlekken op je kleding..

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 10:13

Ik kreeg van iemand de tip om het middel Bremsen Bremsen te gaan halen. Volgens haar helpt dit echt heel goed. Zodra er dazen komen ga ik het ook uitproberen. Ben benieuwd.

Veta25
Berichten: 26
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:59

Ik heb zo'n beetje alles al geprobeerd, maar nog niets heeft echt goed geholpen.

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 13:30

Ik heb onderhand al zoveel geld aan die troep uitgegeven, maar niks heeft geholpen...
Heb dus maar besloten om het niet meer te kopen... Kan m'n geld beter aan nuttige dingen besteden... Haha!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 13:37

Sherwood heeft een goed dazen middeltje, maar dat zal ze wel uit Duitsland halen! Maar dat werkt echt supers!!

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 5 bezoekers