Hoe bevalt het vliegenmasker?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Hoe bevalt het vliegenmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 16:40

Hallo,

Hoe bevalt het mensen die het vliegenmasker hebben? Bloos!
Ik heb er een met oren besteld, kan je beter zonder of met?
Of maakt het gewoon niets uit? Schijnheilig

Groetjes, Stephanie

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:33

Ik heb een supermask van de paardendrogist (zonder oren) en hij bevalt mij goed. Geen last meer van tranende ogen en Owen ziet nog steeds alles.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:37

Ik had vorig jaar een van kieffer maar die valt zowat uit elkaar. Haha! Vandaag heb ik een zonder oren bij de paardendrogist besteld. Hopelijk zit die niet zo dicht tegen zn ogen aan Nagelbijten / Gniffelen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:46

Prima, ik zou er alleen eentje zonder oren nemen, aangezien je de oren niet kunt verstellen.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 18:53

Bevalt mij ook super! Heb de supermask en die gaat nu al zijn 3e seizoen in. Je moet wel goed opletten of de maat ok is. Soms kan je beter iets te groot dan krap aan want dan zit het al snel dicht op de ogen en dat is niet lekker voor je paard. Met iets te groot blijft hij super zitten als je het klittenband op zijn strakst doet (zit hij iets los, maar prima).

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:58

wij maken onze eigen 'vliegenmaskers' Haha! helpen ook erg goed hoor! en als ze stuk zijn maken we gewoon weer een nieuwe!
Afbeelding het rode lapje is erop gezet om verbranding van de witte neus door de zon te voorkomen! je kunt de touwtjes zo lang maken als je zelf wilt en er zoveel opzetten als je zelf wilt!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:30

ik heb ook een masker, in het begin was het nog ff wennen omdat ze ineens haar schaduw eng vond Verward maar dat was al snel over. Werkt echt super d'r zit geen 1 vlieg meer in d'r ogen ofzo en het masker zelf komt niet tegen haar ogen aan. Ik heb er een zonder oren omdat ze nooit lats van vliegen in d'r oren heeft.

Anike

Berichten: 1933
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:36

Ik heb ook een masker zonder oren.. En werkt echt super..!!
Geen enkele vlieg bij der ogen, en zit er ook niet tegen aan.
Let wel op dat ie goed past, als die te groot is dan gaan de vliegen er onder door..!

Afbeelding

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:37

rhijnauwen schreef:
wij maken onze eigen 'vliegenmaskers' Haha! helpen ook erg goed hoor! en als ze stuk zijn maken we gewoon weer een nieuwe!
Afbeelding het rode lapje is erop gezet om verbranding van de witte neus door de zon te voorkomen! je kunt de touwtjes zo lang maken als je zelf wilt en er zoveel opzetten als je zelf wilt!


Dat is geen vliegenmasker maar een vliegennetje.

Vliegenmaskers vind ik persoonlijk veel beter en handiger! Met oren lijkt mij het fijnst.

verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:39

Bij ons hebben ze met oren. Het wekt super, geen last van vliegen op de ogen. En er zit nog meters ruimte bij de oren.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:56

Ik heb zonder oren genomen. Ik heb een Welsh, en die heeft kleine oren. En daarnaast heeft hij een hekel eraan als je bij de oren bezig bent.
[img]http://www.xs4all.nl/~lomnes/Foto's/apr/P4150160.jpg[/img]
[img]http://www.xs4all.nl/~lomnes/Foto's/apr/P4300006.jpg[/img]
[img]http://www.xs4all.nl/~lomnes/Foto's/apr/kP4150197.jpg[/img]

Mijn pony is er erg blij mee. Zijn ogen traanden al, en de eerste viezigheid kwam er al uit. Dus snel masker op, en het gaat gelijk een stuk beter.

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:04

Ik moet toch dringend eens de paardendrogistbrochure weer eens doorkijken, want inderdaad begint de eerste viezigheid weer te komen......

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:08

rhijnauwen schreef:
wij maken onze eigen 'vliegenmaskers' Haha! helpen ook erg goed hoor! en als ze stuk zijn maken we gewoon weer een nieuwe!
Afbeelding het rode lapje is erop gezet om verbranding van de witte neus door de zon te voorkomen! je kunt de touwtjes zo lang maken als je zelf wilt en er zoveel opzetten als je zelf wilt!

he hoe doe je dat ?

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:35

Afbeelding
Mabel met haar harry horse kap. Met oren.
Past goed en sluit netjes.
Ze heeft hem graag om

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:42

horsewisper schreef:
he hoe doe je dat ?

je pakt een strotouwtje en doet die dubbel, je hebt dan aan de ene kant een lusje, die haak je ergens aan zodat je de rest van de touwtjes eraan kunt knopen. je kunt strotouwtjes in 3 of 4 stukken knippen, elk stukje vouw je dubbel, je krijgt dan een lusje, je slaat het touwtje om de gemaakte 'frontriem'(die je ergens aan hebt gehaakt) en haalt de uiteinden door het lusje, je krijgt dan een soort franje, zo doe je alle touwtjes eraan tot je een breed genoeg frontiem hebt. de frontriem doe je aan het halster en klaar! (ik hoop dat je het een beetje begrijpt)
het rode lapje hebben we erop gezet om verbranding door de zon te voorkomen, het is inderdaad een vliegennetje en geen vliegenmasker, maar ik vind het zeker zo goed werken!

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:32

ik ben ook van plan om er een te kopen.. we waren al bij de ruitersportwinkel geweest kijken.. maar ze waren uitverkocht.. en er kwam weer een nieuwe bestelling aan...

ik heb altijd met die vliegennetjes gewerkt.. maar dat helpt voor geen meter.. hij wist ze zo te gooien dat ze helemaal niet meer voor zn gezicht hongen...

vorig jaar hadden de vliegen helemaal zn pigment bij de ogen weggehaald.. en waren zn ogen ontstoken dus ik ga er zo snel mogelijk een kopen..
Laatst bijgewerkt door eefke op 04-05-04 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:35

eefke schreef:
vorig jaar hadden de vliegen helemaal zn pigment bij de ogen weggehaald.. dus ik ga er zo snel mogelijk een kopen..

Hoe kunnen vliegen dat doen Verward

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:37

Jolynn heeft er ook eentje zonder oren, haar oren zijn te groot, hahahaha Haha!
Bevalt me prima, vorig jaar had ze ervoor elke keer ontstoken ogen!!!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:40

Ik heb dezelfde als Alike en ik ben er super blij mee (en dex ook). Mijn masker gaat nu zijn derde seizoen in en, zoals ik nu kan beoordelen, gaat hij zeker nog een paar jaar mee. Helemaal top vind ik die dingen. Geen ontstoken ogen, geen geirriteerd paard, paard blij, baasje blij...............

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:40

ik zou net dezelfde vraag stellen... misschien een idee voor een poll? Zit nl ook heel erg te twijfelen en waar ik t wil kopen is er geen verschil in prijs...

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:44

Ethelate"]
[quote="eefke schreef:
vorig jaar hadden de vliegen helemaal zn pigment bij de ogen weggehaald.. dus ik ga er zo snel mogelijk een kopen..

Hoe kunnen vliegen dat doen Verward
[/quote]

ik bedoel niet zn ogen zelf.. maar zn oogranden zeg maar

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:45

Ik heb vandaag mijn SuperMask binnengekregen en ik deed er ongeveer een half uur over om hem voor de eerste keer op te krijgen....lekker zo'n paard die kopschuw is, maar zodra hij zit vind ze het prima! Er staat dat hij s'nachts niet om mag...het probleem hier is eigenlijk dat ik pas na het avondeten naar Micha toega...in de middag doe ik de andere 3....ja en om dan die kap nog om te doen is dan niet echt nuttig natuurlijk! Wie heeft hem wel 24/7 om? Het heeft geen nut om te vragen om het door iemand anders om te laten doen, want Micha is nog niet vertrouwd aan de mensen op haar nieuwe stekkie. Ze is vrij makkelijk in omgang, maar dat hoofd is gewoon nog een probleem....daarom liever ook geen ontstoken ogen dit jaar, want het lukt gewoon nog niet goed om haar oogjes schoon te maken en dat vind ik zo enorm zielig! Kan ik hem om laten sávonds?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:46

Ik heb er eentje besteld, een aanbiedinkje, ik wil het echt proberen. Volgens mij wordt dit jaar een rampjaar qua vliegen.

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:53

Welke heb je besteld, Jurga?

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 00:04

Ik heb hem al 2 jaar. Hij gaat alleen op als hij echt last heeft van traanogen ed. Volgens mij heb ik de zelfde als anike