Van kleur veranderen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Van kleur veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 17:08

Ik snap er geen bal van Tong uitsteken
Oscar is 4 jaar lang vos geweest, en dit jaar besluit hij maar eens met een donkerbruin/zwart vachtje uit zijn wintervacht te komen. Verward Hoe kan dat nou, Kan een paard zo van kleur veranderen? Of zou het iets medisch zijn ofzo?

Zo was hij vorig jaar:
Afbeelding

En hier zie je een beetje hoe donker hij dit jaar word:
Afbeelding

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 17:42

mijn Palomino wordt ook steeds donkerder
en mijn vorige palomino werd ook elk jaar donkerder.
hoort volgens mij bij de kleur?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 17:44

destiny heeft dit ook, ze was altijd een normale kleur bruin, nu is ze ineens heel donkerbruin met hele stukke zwart op haar hals
en dat terwijl ze normaal ieder jaar juist meer witte haartjes kreeg op haar buik en bij haar lies enzo, ik snap er ook nix van!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:26

Wel apart! Ben je anders gaan voeren?
bijv toverballen.... Haha! Haha!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:39

Dennis had altijd zwarte benen die in de winter witte plukken hadden(net als zijn dochter). En nu heeft hij in eens bijna helemaal bruine benen ipv zwart. Toen hij geschoren werd waren ze wel zwart, maar nu hij in z'n zomervacht komt zijn ze bruin Verward .

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 21:22

Heel vaag Verward Ik heb al zitten denken dat hij dan misschien iets tekort komt wat voeding betreft Scheve mond (vitaminen of iets in die trant, niet dat hij te dun is, want hij is nogal te dik Tong uitsteken ) Maar dat kan ik me ook eigenlijk niet voorstellen, dat daar hun vacht van gaat veranderen Haha!

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:04

Mijn palo's zijn deze voorjaar ook veel donkere dan andere jaren maar dit veranderd wel!
Deze winter is vrij 'somber' geweest wat betreft zon uren en dit kan het 'donkere' een beetje verklaren. De zon verbleekt namelijk de kleur! Wow!
Bij vos gekleurde paarden valt dit het meeste op, bij zwarte krijg je vaak een 'rode' schijn over de vacht.
Vroege (in Australia) deden wij zomerdekkens op de palo's om de kleur te bewaren voor de show maar er was een duidelijk herkenbaar kleur verschil tussen de hals en de rest van het lichaam.

Als de kleur niet terug 'normaal' wordt over een paar maanden (vanwege invloed van de zon) kan het misschien ook op een lever probleem duiden.