Is jouw paard veranderd sinds je hem kocht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Is jouw paard veranderd sinds je hem kocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 20:23

De titel zegt het zelf al eigenlijk wat. Vind jij dat je paard/pony fysiek of mentaal, of misschien nog op een andere manier veranderd is sinds de dag dat je hem/haar kocht? Ik was namelijk zelf een foto's aan het bekijken van Prima toen we haar pas hadden gekocht(augustus) en ze aan het vergelijken met recente, en misschien dat het gewoon mijn verbeelding is maar ik vind dat ze in die tijd wat meer bespiering heeft gekregen, ze is iets struiser en haar manen zijn nu ook een stuk langer, ze heeft ook precies een donkerder zomervacht gekregen dan vorig jaar. Ook onder het zadel kent ze nu een stuk meer dan toen ze aankwam, eerst kreeg je haar niet in galop en nu de spreekwoordelijke euro is gevallen galoppeert ze juist graag.
Evita heeft in 5-6 jaar een oudere gezichtsuitdrukking gekregen, en meer witte haartjes, Ze is ook wat rustiger geworden in omgang de laatste jaren en we schieten veel beter op onder het zadel dan in het begin, maar echt drastisch veranderd is ze niet.
Hebben jullie dat ook met jullie paarden, dat je zelf vind dat hij/zij veranderd is of dat hij echt veranderd is?

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.


verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:25

Eigenlijk alleen qua karakter denk ik. Ze is liever geworden, geduldiger, minder drammerig, alleen wel een beetje verwend Bloos! Maar goed, dat is mn eigen schuld.

[o]

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:35

Als ik foto's van Zeno bekijk van toen ik hem net had, zie ik toch wel een ander paard. Hij had toen totaal geen spieren, en alles zag er zo "ingedeukt" uit. Deze vier jaar hebben we hard gewerkt en hij ziet er toch mooier uit (Vind ik dan Clown)

“Riding a horse is not a gentle hobby, to be picked up and laid down like a game of Solitaire. It is a grand passion.”

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:36

Michaela is sinds haar komst veel mooier geworden...van dik ongelijk sloffend propje naar een mooie in conditie-zijnde schone met een dijk van een draf *kwijl*...daarnaast is ze veel makkelijker in omgang, toen ze kwam kon ze niet aan een halstertouwtje lopen en nu kan ze alles inclusief buigen en spaanse pas! Ze is vreselijk slim, dus daar word goed gebruik van gemaakt!

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:39

Ik kocht 5 maanden geleden een paard wat 4 jaar op het land had gestaan en waar niks mee was gedaan. En ik ben er nu al 5 maanden lang elke dag mee bezig.
Onder het modder is een heel ander paardje te voorschijn gekomen. En het vet is weg, en er beginnen nu al spieren te komen.
En in de omgang is ze veel rustiger geworden, aan meer gewend. En onder het zadel van groen naar B/L niveau. Naja, zie maar in mijn profiel Knipoog

Vorige eigenaar (de fokker) komt binnen kort een keer langs, en ik denk nie dat hij haar nog herkent Knipoog

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:39

Jups, een beetje (erg) wel.

Kijk maar in mijn profiel. Er staan foto's van voor ik hem verzorgde(de 1e), toen ik hem verzorgde en toen ik hem gekocht had(van af de hengstenkeuring's foto's).
Kwa uiterlijk is het sinds ik hem gekocht heb niet extreem veel aan veranderd. Ik was al een jaar met hem aan het werk. Maar ik kocht een papierloos hengstje. Nu heb ik een meervoudig 1e premie kampioens hengst. Levenslang goedgekeurd met een 1e premie en superster prediaat!!!!


Maar het blijft mijn lieve knuffie Lachen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:39

Mijn paard is niet echt veranderd. Ze is wel rustiger geworden dan toen ik haar kreeg. Maar dat komt misschien ook wel omdat ze vorig jaar een veulen heeft gekregen. En we hebben allebei veel geleerd qua rijden etc.
Qua uiterlijk vind ik haar niet veranderd in vergelijking met het begin.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:43

Ja, van een doorduwer. Een drammer, een eigenzinnig rotbok, naar een schatje Haha!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:44

Ja, mijn paardje is al weer veranderd sinds ik haar gekocht heb, ze is al een stuk voller geworden, en er zitten al veel meer oefeningen op, ze is ook losser door het lijf geworden..


KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:49

Xena is ook zeker veranderd...Ze was bijna 4 toen ik haar kocht en is pas 5 geworden..Ze is een stuk bespierder geworden,en krijgt niet meer zo heel kinderlijk uit haar ogen als in het begin..Ik vind dat ze steeds zekerder (maar zeker ook vrolijk!) uit haar ogen kijkt.. In het begin was ze ook erg zenuwachtig,wat natuurlijk vrij logisch is, als je net op een nieuwe stal staat...Niets dan positiefs!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:55

pino is nog gekker geworden !

lazy was een draak en is nu een engeltje

rena is alleen een heeeeel stuk dikker geworden, en iets wijzer
ze zal komende maand nog wel dikker worden !! want ze krijgt een veulentje!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:55

Prodigy, m'n verzorgpaard, is absoluut veranderd. Hij kwam totaal onbespierd en qua bespiering herken je hem nu niet meer terug. Ook was hij de eerste weken kopschuw, terwijl ie nu het liefst de hele dag aangeraakt wordt op z'n hoofd, achter z'n oren.
Met het rijden kon ie haast niks. Daar is ie heel erg mee vooruit gegaan, want hij loopt super.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:55

Mijn paard was 4,5 toen we hem kochten en nu net 6 geworden. Hij is van een baby uiterlijk naar een volwassen uiterlijk gegaan Lachen Hij is wat dikker/voller geworden en als het goed is toch wel wat meer spieren Knipoog Qua karakter is hij niet echt veranderd, ja de laatste tijd vind hij steeds meer dingen eng en stelt hij zich daarbij aan, hij is nog steeds even lief Lovers

Gamble

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:00

Sjors is veeeeel slanker geworden Haha!. Daarnaast zijn we natuurlijk steeds meer naar elkaar toe gaan groeien (en groeien nog steeds). Ik heb hem nu vanaf 18 februari 2004 Haha!.

Velvet was 4,5 maand oud toen ik haar kocht en is nu 2, dus tja, die is nogal veranderd ja Haha!.

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:01

Nee, absoluut niet, misschien is hij ietsjes dikker en zn staart is iets bijgegroeit.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:07

Ja, hij is 10 jaar ouder geworden.
Hij kwam hier als zielig 2,5 jarig paardje uit Engeland (uit natuurgebied de New Forest) en is nu uitgegroeit tot een stoer paardje Knipoog

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:18

Ja behoorlijk! Maar ik heb haar dan ook wel al 7 jaar...
Toen we haar kregen als 3-jarige had nog nog amper bespiering (logisch) en was het echt nog een jong ding. Dat straalde ze uit.
Ze was echt nog zo'n onervaren paardje, ook qua karakter.

Nu is het een bikkel geworden Haha!
Qua bouw is ze veel steviger, maar ook het karakter is veranderd. Maar gelukkig alles alleen maar positief.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:20

gelukkig wel. toen ik haar kocht was ze veel te mager net zadelmak gemaakt en nog niets gewend. nu is ze veel gespierder, mooi glanzend precies dik genoeg. en ze kan nu natuurlijk ook veel meer. daarnaast is ze ook veel rustiger geworden. in het begin was ze heel schrikkerig ik kon haar benen niet eens optillen. nu tilt ze ze voor me op. en het ook echt een knuffelpaardje.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

Grandmommy
Berichten: 423
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Dorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:27

ik kocht mijn pony van een manege waar ze de hele dag kids om d'r heen had, ze kon daar niet goed tegen en was nukkig, beet en het was een tamelijk wild beestje. bovendien had ze weinig spieren en een veel te dikke buik en een slechte vacht. bij ons thuis staat ze lekker rustig in een weitje, en in die vier/vijf jaar dat we haar nu hebben, is ze heel veel veranderd. ten eerste leerde ze eindeljk dingen als aan de teugel, stelling, en netjes haar benen neerzetten ( op de manege waar ze stond deed ze niets anders dan sloffen in een rij), ten tweede heeft ze spieren gekregen en is haar dikke buik weg, ten derde is ze van een ouwe nukkige en bittere taart die alles beet wat los en vast zat veranderd in een goudeerlijk beestje dat graag wil werken maar nog wel een tamelijk sterk karakter heeft.
en zaterdag kreeg ik een compliment dat haar verruimde draf zo mooi is Haha!

antics

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:33

Tayga was 10 maanden toen ik haar kocht. Had poep onder haar buik en je kon haar niet eens aanraken. ( was ergens in een grote kudde geboren, vervolgens verkocht aan iemand die een hartaanval kreeg waardoor hij er niets mee gedaan had)
En nu is ze een mooie 5-jarige merrie. Je kan alles met haar doen. Is qua karakter ook veel stabieler is geworden, hoewel ze nog wel een beetje een streskip is.

Mozart was een slungelige 4-jarige toen ik hem kocht. En hij was heel flegmentiek. Nu is hij iig veel voller en bespierder geworden en ook veel aanhankelijker.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:35

Absoluut, maar hij kwam dan ook toen hij net 4 was en hij is inmiddels 6. Hij is door de puberteit heengekomen, een stuk minder explosief geworden, en heeft goed leren galopperen. Hij heeft ook echt de afstandsmentaliteit ontwikkelt die ik fijn vind in een paard... Hij loopt z'n eigen tempo, ik hoef niet te trekken of te duwen, en zo komen we er wel.

Lichamelijk is hij echt volwassen geworden, mooi in de spieren komen te zitten en is het een afgetrainde slanke cob geworden Lachen

SplashIsLief

Berichten: 33019
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:35

ja ze is erg veranderd
uiterlijk is voller en gespierder geworden
en karakter is liever, geduldiger, minder drammerig, energieker en erg goed leers geworden en ze wil alles voor me doen en gaat voor me door het vuur Lovers

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:05

ja, de mijne ziet er na twee maandjes ook een stuk beter uit vind ik... en meerdere mensen op mijn stal Haha!

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:20

Toen ik Tancreda zag, was het een onhandelbaar kreng van een half jaar oud dat je de stal uit trapte. Op 1 jarige leeftijd was het nog steeds hetzelfde, een 'gevaarlijk' vreselijk druk dier.

Toen ik haar ging doen werd ze het liefste wezen op aarde, dat geen kwaad kende (enkel voor eenden dan Schijnheilig ). Te lief eigenlijk, omdat ze de andere paarden over zich heen liet lopen. Maar een grotere lieverd heb ik niet gekend Lovers Lovers

Genderose was in het begin dat ik haar deed, vreselijk druk, hysterisch, hyperactieve knol die niet stil kon staan en er alsmaar vandoor gign met het rijden.

Na een lange tijd was ze vreselijk lief en rustig, liep los mee, stond altijd los, kende het woord: druk doen, niet meer. En kon ik haar met 1 vinger rijden met halstertje en touwtje. En een schat van een dier Lovers Lovers

Veranderd? Drastisch in gedrag beiden

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:44

Par is in alle opzichten veranderd.

Toen ik haar kocht was ze 2 jaar en 5 maanden, alleen land gewent, moddervet, schichtig en tsja..totaal onverzorgt.

Ondertussen is ze 3 jaar en 10 maanden...en tsja mijn grote trots eigenlijk Bloos
Ze is ingereden, kan nog steeds heel erg eigenwijs zijn, haar uiterlijk is totaal anders, bespierd en slank.
Ze zit beter in haar vacht dan verleden jaar, is alerter en minder angstig...haar karakter is nog wel hetzelfde, nerveus en een hittepetit...met verandering dat haar vertrouwen in mensen gegroeid is.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BVLJ, GoogleAdsense, YandexBot en 12 bezoekers