Beschadiging laars. Wat nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Beschadiging laars. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 17:21

Heb vrijdag m'n nieuwe leren laarzen opgehaald. Ik heb er 's ochtends en 's middags op gelopen. Toen ik ze uit deed zag ik dat ze al beschadigd waren. Het lijkt erop dat ik ergens langs ben geschaaft, maar daarvan heb ik tijdens het lopen niks van gemerkt.

Het lijkt erop alsof het bovenste laagje leer eraf is geschaafd. Je kan het van dichtbij goed zien. M'n vader heeft het met schoencreme proberen weg te halen, maar het komt steeds terug. Nogal zonde dus.

Nou weet ik wel dat ik terug kan naar Huet, maar misschien heeft één van jullie dit ook eens gehad en is er een smeerseltje of iets anders wat het laat verdwijnen.

Als het niet duidelijk is, kan ik altijd een foto maken.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 17:23

Ik denk toch even terug naar de winkel!

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 18:34

ik zou ook teruggaan, je hebt ze net 1 keer aangehad..
gewoon uitleggen, misschien weten ze in die winkel wel wat

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 18:51

Hebben ze een coating? dan is er niets aan te doen. Is het rundleer, dan kun je het soms nog wegpoetsen.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 19:27

Het is geen coating. Wacht het toch nog even af of iemand er iets voor weet. Heb namelijk nogal weinig tijd om even heen en weer naar Houten te gaan.

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:04

Wat voor merk laars heb je? Ik heb namelijk gehoord dat er laarzen zijn waar de bovenlaag van afbladderd...
Groetjes joyce

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:34

Ik heb ook bij allebei mijn laarzen aan de binnenkant dat er wat krasjes zitten. Dat was al de eerste dag dat ik ze aan had naar de manege (was al best wel snel).

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 12:42

Ik heb ze van het merk Huet. Het lijkt inderdaad alsof het wat is afgebladderd, maar dat kan ook zijn doordat ze al iets aan het inzakken zijn.

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:49

Er is een soort smeerseltje, dat je op een kras smeert, dat hecht zich vast, dat droogt een beetje, maar bijft net zo soepel als het leer zelf. Ik heb geen idee hoe het heet, maar je ziet niets meer van je kras.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:53

Barvrouwke schreef:
Er is een soort smeerseltje, dat je op een kras smeert, dat hecht zich vast, dat droogt een beetje, maar bijft net zo soepel als het leer zelf. Ik heb geen idee hoe het heet, maar je ziet niets meer van je kras.


Paardenmest?
Haha!

Nee serieus, ik zou er gewoon even mee naar de leverancier gaan en eerlijk vertellen wat er gebeurd is. Grote kans dat hij je netjes gaat helpen!

Succes!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 21:45

Ik hoop dat je op de naam van het smeerseltje komt!