Na anderhalve week eindelijk weer gereden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Na anderhalve week eindelijk weer gereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-02 19:39

Aangezien de bak hard, koud en de omgeving erg glad was heb ik,
net zoals de meesten met alleen een buitenbak en een paard met ijzers,
eigenlijk niks kunnen doen.

Vandaag was de bak de eerste 3-5 cm al zacht, dus ben ik 25 minuten gaan stappen met een klein beetje draf....

Lag er dus 2x bijna naast Lachen
Er schijnt iets engs tussen E en H te liggen....
als hij los staat in de bak wil hij er ook niet langs.
Ik had hem in stap zover dat hij er langsliep, maar in de draf sprong hij toch nog een paar keer opzij.
Toch maar geprobeert door hem 2 passen hoefslag, volte 10 meter, 2 passen hoefslag volte 10 mtr te laten lopen op die zijde.
Hij begon namelijk steeds eerder 'kop erop en kijkerig' te zijn, daar had ik weinig trek in...
Zo gaf ik hem dus een tik (hij wilde niet voorbij die plek lopen), die harder was dan bedoelt (was beetje gewend geraakt aan uitrijdeken) en dat liet hij weten door een vette bok te geven....daar zat ik dus zonder beugels Lachen Eerlijk paard is het toch Lovers
'eigen schuld' natuurlijk (die bok), maar hij liep daarna wel een stuk braver, hahahaha.

Dat schrikken is gedeeltelijk frisheid, anders hadden die oefeningen ook niks uitgemaakt....maar hij was toch heel braaf na zo'n anderhalve week van alleen buiten staan en beetje spelen, af en toe, met een vriendje in de bak Lovers

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 20:57

Haha! ik zie helemaal dat hoofd van Orri voor me ... eng, eng, al die spoken en polderkabouters.

Troost je, Manon, je bent niet de enige met zo'n paard!
Maar lekker om weer gereden te hebben.
Ik ben maar wat blij dat ik op wedstrijd geweest ben zondag, heeft hij tenminste weer wat gedaan.

Aan het eind van de week gaat het gelukkig dooien Pling !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 01:11

Volgens mij weet ik wat Orinoco zag tussen E en H: Koning Winter. Wat ie had moeten doen was hem vermorzelen met zijn ijzers, maar misschien trapte hij wel mis. Morgen weer een kans?

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 08:05

Ik was net te laat thuis.....De bak was mooi zacht, maar toen ik thuis kam was ie weer keihard. grrrrrrrrrrrr, nou ja volgende week wordt het een graad of zes, nog even de tanden op elkaar.

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 09:52

Ik heb ook ander halve week niet kunnen rijden...maar maandag heb ik een vracht zand gekregen dus we kunnen weer!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 11:35

ik heb al bijna 4 weken niet kunnen rijden *zucht*

vanochtend nog even gevoeld hoe de bak was, maar daar valt dus echt niet in te rijden................... Boos!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 11:46

Tender je vergist je. Ben je de boktrit van 2 uur rijden vergeten? Knipoog

Bij ons is de buitenbak ook knetterhard helaas want ik vind het fijner om buiten te rijden, maar ja, dan maar ff doorbijten in de binnenbak Schijnheilig

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 11:48

Cody schreef:
Tender je vergist je. Ben je de boktrit van 2 uur rijden vergeten? Knipoog


Bloos

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 11:51

Ja ze zijn ontzettend fris nu he, de paarden.
Bij ons is de bak al tijden bevroren, vlak voordat het vroor hadden er twee belsen in gelopen, dus nu van die fijne bevroren kuilen erin...
Niet te doen dus om daar een paard in te zetten, laat staan rijden.
Pas als het goed dooit kunnen ze de bak weer gaan slepen!
Hopelijk is dat dit weekend, dan ziet het er weer beter uit.
Ik wil een hoop zadels laten komen en passen, maar dat zal wel niks worden voorlopig als dat beest hardstikke gek is met die kou!
Voorlopig nog een weekje wachten hihi.
Ik ben al blij dat ze de wei in kan, lekker de beentjes strekken.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 12:10

nog even geduld, dit weekend wordt het 8!!!!!! graden, yihoo!!!!!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-02 13:21

De bak was gelukkig vlak en hard, dus nu het ietsjes zachter werd, was de bak nog steeds wel mooi vlak.

En koning winter, denk het niet...denk eerder aan een blauwe plastic zak in de struiken, die ik even later ontdekte *LOL*
uiteindelijk liep hij er dus wel langs...al ging het niet van harte Knipoog

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 19:29

Leuk hoor, al die frisse paarden Haha! . Gelukkig doet die van mij alleen maar gek aan de longeerlijn, niet als ik erop zit Clown .

Wij hebben een eb-/vloedbuitenbak bij ons op stal, die waren ze vergeten leeg te laten lopen, dus is 'ie als een ijsbaan bevroren Koe . Maar na 100x slepen kunnen we nu weer rijden.

Had jij geen spierpijn Orri?? Ik dus wel na 1 1/2 week niet meer normaal kunnen rijden en dan ineens flink dressuren *au* Bloos .

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-02 23:49

Had mezelf voorgenomen na de wintersport weer eens naar de les te gaan,sinds november dus stilgestaan wegens vernageling en een schimmelinfectie aan hals en hoofd Frusty
Gister was het dus zover ,s'middags even op de volte laten lopen waar heet enigzins mogelijk was.
In de les was ze wel wat loperig maar eigenlijk de braafste van de klas Pling
Koel paard Haha! en dan nog wel een Flemmingh X Tangeloxx X Vesinsxx !

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 10:15

Ja, ik heb eindelijk ook weer eens in mijn eigen bak gereden. De bodem was gisteren middag op de meeste plaatsen lekker los en zacht. Alleen op de hoefslag zaten nog wat harde plekken, die heb ik dus vermeden. Ik heb me voor de zekerheid alleen beperkt tot stap en draf maar dat ging goed. Gelukkig heb ik mijn beestjes wel gewoon door kunnen trainen in de binnenbak van mijn instructrice, maar het is toch lekker als je de boel thuis weer kunt doen. Volgende week gaat het echt dooien en dan kunnen we weer lekker buiten rijden, hopelijk weer normaal.
Kop op allemaal, nog ongeveer 1 1/2 maand en dan zijn we van dit weer af, dus nog even doorbijten. Lang leve het voorjaar en de zomer. Haha!
Dit geldt in ieder geval voor de paardenhouders onder ons. Knipoog

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 10:26

hoewel het vroor , hebben wij gewoon steeds in onze bak gereden.
in principe was het de bedoeling om de paarden met ijzers onder op stal te laten staan , maar die begonnen na een paar dagen de box af te breken , dus ze moesten wel lopen......

leuk voor je dat hij zo braaf was , orri ! Lachen