Met slof gereden (don't shoot me :D )

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Met slof gereden (don't shoot me :D )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 19:00

Gisteren wilde ik buddy even rustig longeren, en daaran rijden, maar hij was echt 1 bommetje Boos! Sprong alle kanten op, normaal stappen zat er niet in, maakte zich mega sterk, kortom zwaar vervelend..

Nu zijn ze ook nog een nieuwe bak aan het aanleggen, en dat is natuurlijk allemaal zoooo eng!

Nou vandaag wilde ik gewoon dat ie normaal en rustig zou stappen, en heb er een slof omgedaan, omdat ik niet weer een wellus nietus gevecht met hem wilde hebben.

Zo gezegt, slofje erom, en wat een verschil, in het begin heb ik hem eigenlijk er maar 1 keer bijgepakt en verder bijna niet meer nodig gehad, hij liep lekker ontspannen en probeerde niet meer weg te komen
Heb echt lekker gereden,
Hij was goed ontspannen, en luisterde super Lovers

Morgen zonder slof Lachen

Dag lieve mama...


tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:05

ohhhh ing met een slof!!!! Knipoog

Denk dat hij me gewoon miste hoor....

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48328
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:06

zo zie je maar dat een juist gebruik van slof helemaal niet slecht is... Lachen

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:09

wow!!! wat een slof allemaal niet doet!
super kip, ik kom snel een keer langs Haha!

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:15

ik rij ook met slof in de bak,omdat die zosterk is,maar niet met een buitenrit daar wordt die kriebelig van..

boomer
Berichten: 148
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:40

Vind het heel slecht dat je het niet zonder slof kan hoor... Je kan rijden of niet... Tong uitsteken

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 19:45

boomer"]
Vind het heel slecht dat je het niet zonder slof kan hoor... Je kan rijden of niet... Tong uitsteken
[/quote]

hihi
je mag hem wel een middagje lenen Knipoog
pak ik max wel Extreme duivel

[quote="NatalieE schreef:
ik rij ook met slof in de bak,omdat die zosterk is,maar niet met een buitenrit daar wordt die kriebelig van..


Hoe komt het dan dat ze er buiten kriebelig van wordt?

Dag lieve mama...

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:38

dat komt zeker door de berijdster dat het zo goed ging Lovers

Anne_GTI

Berichten: 18197
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 23:03

shoot shoot shoot.... Neehoor, grapje, zoals jij hem vandaag gebruikt hebt is toch prima. Bijna niet dus....

Verow
Berichten: 936
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 01:04

ik vind dat ook.. als je een slof goed gebruikt, moeten mensen niet klagen Haha! en als je m verkeerd gebruikt, jah dan mag het natuurlijk wel Tong uitsteken Knipoog
Ik rijd zelf niet met slof..De eigenaresse van Goldy wel. Maar zij gebruikt m ook goed, en alleen als hij heel vervelend en druk doet.
Maar ik heb er geen ervaring mee dus ga er ook niet zomaar mee rijden natuurlijk..
*Sorry voor het offtopic gaan* Bloos

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 08:07

Waterkippie schreef:
Nu zijn ze ook nog een nieuwe bak aan het aanleggen,
Morgen zonder slof Lachen


1. Ha lekker de eb en vloedbak, lekker snel aangelegd hoor, bofferd!
2. Kom wel persoonlijk controleren of je echt zonder slof rijdt vandaag.....

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 20:36

Bij ons moeten de paarden zo snel mogelijk klaar zijn.
Toch heb ik niet eens 1 slof in huis!~

Sorry, nu ben ik het met jouw een keer niet eens!

Longeren met bijzetters, en daarna misschien een stiek eraan, of een goque, das beter.
Mozart is ooit gereden met slof, en daardoor nu nog steeds verreden!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

natasja
Berichten: 237
Geregistreerd: 01-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 20:57

ik heb een keer met slof gereden om dat die pony een sterrekijker was. maar het hielp heel goed hoor! nu heel soms een keer met stiek eraan dat helpt ook hartstikke goed!

Haha! WELLNESS STABLES Haha!
viewtopic.php?f=29&t=368150

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 21:10

Fijn hoor dat hij toch lekker ontspannen ging lopen en je eigenlijk de slof niet nodig had

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Verow
Berichten: 936
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 21:55

Natasha schreef:
Bij ons moeten de paarden zo snel mogelijk klaar zijn.
Toch heb ik niet eens 1 slof in huis!~

Sorry, nu ben ik het met jouw een keer niet eens!

Longeren met bijzetters, en daarna misschien een stiek eraan, of een goque, das beter.
Mozart is ooit gereden met slof, en daardoor nu nog steeds verreden!


maar hoe waterkippie m gebruikt, daar vind ik niets slechts aan. Hoe ze hem heeft gebruikt is meer een soort waarschuwing, zodat hij daarna weet dat hij zich moet gedragen. Dus ze heeft niks verkeerds gedaan vind ik.
En ze heeft er 1 keer mee gereden (wat ik eruit begrijp dan). Dus ik snap niet waarom sommige mensen een slof zo verkeerd vinden. Als je m goed gebruikt (en alleen als het een keertje echt nodig is) is er toch niets mis mee?? Als iemand hem slecht gebruikt is het natuurlijk een heel ander verhaal.. Schijnheilig

en dus als je heel goed kan rijden heb je geen slof nodig? nou ik vind dat niet altijd te maken hebben met of je kan rijden of niet. Als je paard/pony nou echt heel sterk is, verhelp je dat niet altijd met goed rijden (kan wel, maar niet altijd en dan kan de slof soms helpen)..

zo weer heel verhaal Bloos Rolleyes Lips are sealed

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 22:20

Natasha schreef:
Bij ons moeten de paarden zo snel mogelijk klaar zijn.
Toch heb ik niet eens 1 slof in huis!~

Sorry, nu ben ik het met jouw een keer niet eens!

Longeren met bijzetters, en daarna misschien een stiek eraan, of een goque, das beter.
Mozart is ooit gereden met slof, en daardoor nu nog steeds verreden!


ik heb liever een slof,
die kun je namelijk LOS laten, een bijzet eraan met rijden vind ik niets, als hij dan braaf is, heeft ie nog steeds de bijzet eraan, dus in mij ogen blijft die hulp van de stootteugel er dan, terwijl je hem dan dus niet meer nodig hebt,.
Ik pak alleen de slof even als hulpmiddel, en verder hangt ie los dus geeft het als hij braaf is geen hulp Lachen

En dat Mozart verreden is door de slof komt dan omdat diegene die met die slof erop is gestapt er dan dus de ballen verstand van had.. Ik raad een slof ook echt alleen aan, als je weet hoe je hem moet gebruiken..
Laatst bijgewerkt door Ing__ op 03-05-04 22:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Dag lieve mama...

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 22:21

Ideaal dus! Niks mis mee hoor Ingele.

Verow
Berichten: 936
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 22:31

precies Haha! Schijnheilig
al rijd ik er niet zelf mee, omdat ik er 1) geen ervaring mee heb (wordt denk ik veel geklungel met 2 teugels Tong uitsteken ) en 2) goldy heeft m niet echt nodig, als hij vervelend doet gebruik ik wel een andere manier.. Ik kan nou eenmaal niet met slof rijden..

Party!! Hardcore-fan #2, Chocoholic #2 Vingers aflikken

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 23:21

Kip met een slof krijg je heel gemakkelijk een soort "valse krul"

Het paard loopt ogenschijnlijk netjes, maar intussen verknal je hem enorm.Ik zal niet uitwijden over de details.( saai)
Maar als jij je er goed bij voelt doe het dan!
Als het resultaat goed is, is de weg ernaartoe nooit verkeerd.

Maar pas op.

En sorry Kip, ik kan de ballen verstand hebben van paarden, ook toen ik op Moos stapte met slof, maar t is wel mijn dagelijks werk , paarden.Al vanaf mijn 14 e jaar.

Gebruik liever een passoa bit oid als dat je een slof aanhangt.
Dat is mijn mening.
Maar als jij je goed voelt bij de slof: vooral doen!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 10:09

Maar natasha, ik rij de slof NIET voor de nageelflijkheid.. Heb hem alleen gebruikt om hem bij me te houden, 1 keer was genoeg, verder heeft ie er praktisch bijgehangen en als ik hem weer sterk voelde worden, pakte ik hem er even bij, dus helemaal niet om hem nageelflijk of wat te rijden, dat doet ie zo ook wel Knipoog

En ik ga niet over op een scherper bitje, hij heeft gewoon af en toe zo een bui, en dat los ik zo naar mijn mening goed op, we krijgen geen gevecht, zodra buddy de slof voelt geeft hij zich over en kunnen we lekker rijden zonder de slof verder. En ik heb liever dat ik hem 1 kee revne moet opakken dna dat ik een uur loop de klote en we er alletwee niets mee opschieten. En ik heb heb die slof 9 van de 10 keer niet nodig, maar voor die ene keer ben ik dat ding dan zeer dankbaar.

Gisteren weer gereden zonder en het ging prima.

Dag lieve mama...

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:39

inderdaad niks mis mee, lijkt mij zo. Als het zo na een keer al opgelost is, daar is een slofteugel tenslotte mede voor bedoeld.

Ik gebruik hem ook wel eens, meestal alleen tijdens het losrijden, zodat ik zeker weet dat ze bij me blijft en dan kan hij eraf. Als hij eraf gaat, zakt ze meteen weer met haar hoofd. Dat vind ik altijd een goede graadmeter. Als ik hem te kort zou hebben, zou ze haar hoofd als reactie meteen omhoog steken. Maar dat doet ze niet.

En die valse knik hoeft helemaal niet. Je moet inderdaad wel opletten dt je paard voorwaarts blijft en dat hij dus niet kan gaan hangen op de slof, maar ik ken ook genoeg mensen waarbij die wel met een vals knik loopt en niet voorwaarts is, terwijl die nog nooit met een slof gereden hebben... Daarnaast kenik ook iemand die elke dag met slof rijdt en hem dan gewoon helemaal strak trekt, zodat haar paard met zijn neus tussen zijn benen loopt. Dat vind ik dus wel verkeerd!


__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:18

Dat is inderdaad niet de bedoeling.
Zolang hij goed gebruikt wordt (naar mijn mening zo min mogelijk, zoals Waterkippie doet) dan is er niets mis mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 16:17

Waterkippie PB mij je adres even, dan haar ik Bud vandaag nog op en geef ik 'm aan een Pennymeisje die er beter voor kan zorgen, want jij bent duidelijk geen paard waard! Knipoog

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:37

Vandaag ook met slof gereden. Er zijn soms gewoon van die momenten dat ik die er even om moet gooien hier. Gebruiken is een ander verhaal, het heeft hier psychologisch effect!
Passoabit liever dan slof --> ben ik niet mee eens. De mond is iets waar ik het liefst zo min mogelijk vreemd spul in gooi!! En al helemaal geen passoa...maar das persoonlijk (verschilt ook per paard).

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.


LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:44

Ik doe er wel is een strotouwtje aan als Luna druk is en ze kop alleen omhoog houd,
Dat is dus ook maar heel soms, als ze dan weer gewoon normaal loopt en niet
zo drukdoenerig, knip ik het strotouwtje eraf, en rijd hem nog ff verder en loopt
de volgende dag weer harstikke lekker! Ik vind er niks verkeerd aan wat kippiej doet Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Cjuan, Isa_Sofie, M1994, pol013 en 149 bezoekers