Heeft jullie paard ook geen honger na weidegang?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Heeft jullie paard ook geen honger na weidegang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 14:34

Mijn paard staat nu sinds een week weer overdag op de weide. Als hij uit de weide komt staat hij op stal en krijgt hij hooi, biks en eerst nog slobber van mij. De slobber laat hij voor een deel liggen en dan op stal eet hij wel zijn biks maar laat het hooi liggen. Gaat een beetje staan suffen in zijn stal. Doen die van jullie dat ook?

Minder geven is denk ik niet echt een optie hij staat al op half voer.


Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:40

Ja, hier hetzelfde!
Mijn merrie staat ook sinds een week weer veel op het land.
Daarna heeft ze echt geen trek meer in haar normale portie krachtvoer + slobber (krijgt ze omdat ik daar poedertje doorheen doe).
Nadat ze een aantal dagen haar voer half liet liggen, geef ik haar de laatste dagen alleen die slobber. Ze heeft gewoon op dit moment geen behoefte aan meer Lachen ...
Er zit rond deze tijd ook nog erg veel in het gras! Mijn merrie ziet er in ieder geval erg gezond uit Knipoog en heeft energie zat.

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:42

die van mij vreet zich klem als ze de kans krijgt.
Komt na de wei terug op stal en gaat meteen met de kop in de voerbak om te kijken of er wat in zit. Daarna meteen alles afzoeken naar een sprietje hooi. Chronische Fjordenhonger.... Haha!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:47

Bij mij hetzelfd, als ik haar binnen ga zetten, na zo'n 12 uur wei, scheurt mevrouw naar haar voerbak en verorbert moeiteloos een kilo biks, vervolgens is het hooi aan de beurt en dan gaat ze bij haar buurvrouw staan flemen en kijken of ze daar nog iets kan halen. Helaas voor haar zijn we het qua brok iets aan het minderen ivm met haar omvang...

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:52

Ook die van mij gaat als ze van de wei afkomt in de stal meteen naar de voerbak om haar biks op te eten (of in elk geval te kijken of er te eten is in haar voerbak) om vervolgens de grond af te zoeken of daar nog eten is..
Net als bij Sonja, alleen is dit chronische KWPNershonger Tong uitsteken

prompter

Berichten: 10919
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:52

Ehhh... zelfde verhaal als Patos ongeveer, alleen de 1e dag in het land had ze iets minder trek, maar nu gaat alles weer naar binnen ...Haha!

Extremely rare and Beyond Compare

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:54

Sonja schreef:
:n die van mij vreet zich klem als ze de kans krijgt.
Komt na de wei terug op stal en gaat meteen met de kop in de voerbak om te kijken of er wat in zit. Daarna meteen alles afzoeken naar een sprietje hooi. Chronische Fjordenhonger.... Haha!


Mja.. Zoeen heb ik er ook Schijnheilig

Hoewel hij soms wel iets van zijn voer laat staan *LOL* Zijn hooi gaat er wel aan Extreme duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:58

DaphneL schreef:
Net als bij Sonja, alleen is dit chronische KWPNershonger Tong uitsteken


Onze Leonardo doet dat niet, maar die vreet ook niet als een bezetene al z'n hooi zo snel mogelijk op. Als hij genoeg heeft, stopt hij met eten en gaat hij wat anders doen (hinniken of slapen, iets anders doet hij volgens mij niet *LOL* )
Leonardo heeft in de wei ook tijd om lekker om zich heen te kijken, een sprintje te trekken, te rollen etc.
Mileen niet die doet haar kop omlaag en die komt echt niet meer omhoog voordat heel die wei leeg is of iemand haar eruit rukt....

Esther_1985

Berichten: 1117
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:10

Nina lust als ze uit de wei komt nog wel wat, maar die gaat pas vier uur. Sraks is dat denk ik wel over, dan eet ze allleen haar krachtvoer op, hooi of kuilgras laat ze gewoon liggen als ze vol zit of genoeg heeft, maar dat doet ze ook als ze niet op het land staat.

Er is geen geheim zo diep, als dat tussen een ruiter en zijn paard.

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:22

Sonja schreef:
:n die van mij vreet zich klem als ze de kans krijgt.
Komt na de wei terug op stal en gaat meteen met de kop in de voerbak om te kijken of er wat in zit. Daarna meteen alles afzoeken naar een sprietje hooi. Chronische Fjordenhonger.... Haha!


Idd! Herman is ook een echte veelvraat... Altijd honger en op zoek naar wat lekkers

    If you can dream it, you can do it ...

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:24

De mijne heeft dat "probleem" niet, maar die staat dan ook niet op een supervolle wei. Maar eigenlijk is het wel logisch hoor Lachen
Op de wei eten ze de hele dag door, zodat hun maag bijna de hele tijd gevuld is, ook als ze op stal komen. Lijkt me dan niet zo vreemd dat ze niet meteen op hun voer aanvallen.
Tegen de ochtend aan is het eten/hooi/... toch wel verdwenen? (Indien niet zou je wel in voer kunnen gaan minderen (als er verder niets aan de hand is natuurlijk) dan hebben ze het duidelijk niet nodig)

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:28

Lijkt me vrij normaal, gras=voer dus paard zit behoorlijk vol Knipoog

rowan17

Berichten: 1475
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 16:07

idd die van mij vreten ook aan een stuk door! uit de wei--->in de box---> immer gerade zu de voerbak en hooiruif en vressen maar!!!

In memoriam ; Don Corleone S 29-7-08 * 7-11-08
Mijn geweldige mannetje ; [KS-ITP] Bonte Johnson ITP, je blijft lachen!
Rust zacht lieve Don, zo oneerlijk, ik mis je zo vriendje... Verdrietig

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 16:12

mijn pony staat altijd maar 1,5 uur in de wei.. maar het is gewoon een gigacntische vreetzak dus hij eet lekker door daarna..

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 16:48

dat komt omdat paarden gras als eerste keus hebben,
hooi is dus 2e keus,
omdat ze zich overdag goed vol eten met gras zouden ze dus geen behoefte meer hebben aan meer voer,
mijn haf die gaat straks naar een nieuwe wei,als de paarden daar 24/7 buiten staan word er niks bijgevoerd..

Karaat_the_newforest op Instagram

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 17:19

Als je bang bent dat je paard tekort komt, kun je ook na het rijden war vitamine/mineralen brokjes voeren. Dan hebben ze alles binnen wat nodig is, maar hoeven niet van die grote hoeveelheden weg te werken...

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 17:37

Heranda"]
[quote="Sonja schreef:
:n die van mij vreet zich klem als ze de kans krijgt.
Komt na de wei terug op stal en gaat meteen met de kop in de voerbak om te kijken of er wat in zit. Daarna meteen alles afzoeken naar een sprietje hooi. Chronische Fjordenhonger.... Haha!


Mijn Haflinger ook *LOL*, chronische Haflingerhonger (leuk woord *LOL* Haha!)

A Great Pleasure in Life is doing what People say You cannot

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 17:46

mystery is ook niet zo, hij vind het gras wel leuk, maar als hij terug komt op stal hoeft hij zijn kuil ook niet. Alleen zijn bix in zijn speelbal.

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 17:48

Lady die blijft eten (tenminste van haar bix)
Ze staat nu gemiddeld 9 uur per dag op het land en als ze 's avonds op stal komt vreet ze gelijk haar voerbak leeg. Alleen haar kuil laat ze een deel van liggen.
Nu heeft ze het ook wel nodig, ze moet voor 2 eten Haha!

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 17:54

Hoi,

Voice (bijna 24) doet dat ook. Hij gaat in zijn favourite hoekje staan slapen, hij zucht af en toe en hij staat er echt bij alsof ie zwaar getafeld heeft. Hij staat het hele jaar door overdag op de wei, maar in het voorjaar is het toch even anders he.
Uiteindelijk heeft ie de volgende morgen alles (kuil en voer) wel op, maar eerst moet ie even bijkomen.

Judith

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:06

Het lijkt mij eerlijk gezegd nogal logisch Knipoog . Helemaal als de paarden in de winter helemaal geen gras hebben gehad. Het lijkt mij niet zo erg. In het gras zitten heel veel voedingstoffen, dus hoeft ze die niet meer uit het hooi te halen.
marquez heeft hier niet zo'n last van. In de winter kan hij nog een beetje gras eten. In het voorjaar en in de zomer krijgen de paarden minder hooi omdat ze in de wei zat gras te eten hebben, en ze het hooi anders toch niet opeten Knipoog .

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:27

Katinka die vrat alles op wat ze te pakken kon krijgen Haha! Die kwam volgens mij ook aan van lucht Knipoog
Maar meestal gaan de paarden hier als ze uit het land komen gelijk aan hun stro, en als ze bix en kuil hebben eten ze dit ook gewoon op.

Stinkmodder

Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:33

Hof eet alles op wat er te eten valt , ook als ie uit het land komt *LOL*

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:34

mijndario"]
[quote="Heranda"][quote="Sonja schreef:
:n die van mij vreet zich klem als ze de kans krijgt.
Komt na de wei terug op stal en gaat meteen met de kop in de voerbak om te kijken of er wat in zit. Daarna meteen alles afzoeken naar een sprietje hooi. Chronische Fjordenhonger.... Haha!


Mijn Haflinger ook *LOL*, chronische Haflingerhonger (leuk woord *LOL* Haha!)
[/quote]
Ik ken het ook... Knipoog
Zeker chronische Shetlanderhonger Haha!


Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:37

Ik heb er eentje met chronische Norikerhonger......vreet alles wat los en vast zit, al staat ie 24/7 op de wei!
Ik voer nu minimaal bij, want hij doet minimaal iets: hij loopt iedere dag van de wei naar de boerderij en terug Haha!
Hij krijgt een handje müsli omdat ie de biotinepoeder niet zo oplikt Haha! en dan nog een appeltje waar ie dan ook nog een buiging voor moet maken.....en dat met die vette graspens Clown
Zwaar leven hoor, zo'n paard....... Schijnheilig


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daiswees, RenateHidden en 3 bezoekers