Hoe onderbandages gebruiken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Hoe onderbandages gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 17:12

Ik was vandaag in Divoza en heb een aanbieding gekocht van bandages met onderbandages erbij (4 stuks).
Nou zijn die onderbandages (Divowraps heten ze) gewatteerd en zo'n 50 cm hoog en 70 cm breed. En nou heb ik geen idee hoe ik die moet gebruiken aangezien ze super groot zijn Haha! Normaal gebruik ik van die vilten onderlappen maar die zijn veel kleiner en passen dus ook gewoon om de benen van mijn haflinger.

Iemand ervaring met hoe je ze moet gebruiken?

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 19:01

Niemand die mij kan helpen?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:05

Zijn ze niet voor transport? Dan zijn hoge wel fijn. Anders moet je ze misschien zelf op maat knippen?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:05

Deze onderlappen zijn niet geschikt voor onder werkbandages, maar zijn speciaal voor onder de stal- of transportbandages.
Je bandageert dan iets verder over de kogel en laat er nog een stuk onderbandage onderuit steken zodat de kroonrand ook beschermt is. Zelfde geld voor de knie/sprong.

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 19:12

Dus het is niet voor tijdens het rijden bedoelt?

Want ik heb ze al setje gekocht samen met Stal/werk/reisbandages die je bij divoza kan krijgen, daar hoef je eignelijk ook geen onderlappen onder. En die gebruik ik altijd voor tijdens het rijden...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:22

Gewatteerde lappen van 50 x 70 kan je niet als onderlappen bij het werk gebruiken, of je moet ze gaan verknippen en opnieuw omzomen.
Maar dat zou ik niet doen, ook al niet omdat het stofje waarvan die lappen gemaakt zijn niet echt heel goed zweet opnemen, wat lappen onder werkbandages wel moeten.

Onderlappen onder niet elastische bandages is id niet noodzakelijk, maar wel aan te raden. Het verdeelt de druk veel beter, geeft extra bescherming, en ze voeren het vocht en de warmte beter af. (Moet je wel de goede onderbandages hebben zoals bijvoorbeeld de Climatex van Eskadron)

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:29

Ik was vandaag ook bij divoza en vond die onderlappen ook al zo enorm Haha!
Divoza denkt zeker slim te zijn en meer van die setjes te verkopen door neer te zetten dat het onderlappen zijn (zijn ze ook wel) maar in werkelijkheid kan je ze alleen voor transport gebruiken en niet voor tijdens het rijden. Scheve mond

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:31

Het is wel een sneaky actie van divoza. Deze onderlappen kan je alleen gebruiken voor transport of op stal. Probeer jij je benen maar eens te bewegen met die gigantische ondingen om je benen!