Konijntje, konijntje :n

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Konijntje, konijntje :n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 17:56

Ik heb sinds vrijdag een konijntje erbij.
Ging harstikke goed zo samen met de andere (beide komen van de kinderboerderij waar ik werk, allebei zijn ze gedumpt)
Beide konijnen hebben lekker de ruimte onderin de voliere. Ze delen hun hok met kanaries die nu aa n het nestelen zijn en eentje had 5 jonkies.
Jonge kanariekuuks worden al groot en beginnen al uittevliegen. Gister zag ik ineens nog maar 4 jonkies vond het al vreemd, overal gezocht maar kon hem nergens vinden.
Vanmorgen lag er een dood jonkie in het hok Boos! vreemd allemaal..

Ik gebrainstormd hoe dat zou kunnen komen, maar kwam er niet uit want mijn knijnen deden toch niks

Toennet dacht ik ik probeer het eens en zette een kuikentje op de grond, Binky (nijn die ik het langst heb) snuffelde eraan en liep weer weg. Byou(dametje erg knorrig) ging er gelijk grommend achteraan echt heel zielig.

Ik weet dus wel zeker dat Byou die kuikens heeft dood gemaakt dus helaas moet ik Byou weer terug doen aangezien we nog meer broedende vogels hebben en ga ik maar een ander konijntje (denk nu wel jong konijntje zodat het kan wennen aan vastgehouden worden en aan kanaries) zoeken voor Binky.

Jammer het is zo'n leuk stel

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:26

Ik zei het toch!! Het eerste wat ik zei toen je zei dat kanaries wegwaren, was dat je konijn ze opgegeten had! *stiekum was het niet serieus, maar toch goed bedacht!* Haha!

Wel pretty sick als Byou ze echt opgegeten heeft, dan hebben ze dr vast te hard over het hek van de kinderboederij gegooid Haha! (sorry niet grappig Schijnheilig )

Ik hoop dat je een leuk ander konijntje vind!

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 20:03

Eentje is helemaal weg, de andere was heel erg gewond en net heb ik aar er op betrapt dat ze er nog een (net uitgevlogen :'() gepakt heeft Boos! Helaas is die nu ook dood :'( Konijntje heb ik weer terug gebracht en hoop voor haar dat ze een ander leuk huisje vind.

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 20:46

Wij hebben bij mijn ouders thuis ook een voliere met kanaries. Daar heeft ook jaren een konijn in gezeten. Een aantal verschillende zelfs.
Wij hadden dus ook altijd tegen de tijd dat de kanaries hun nestje gaan maken, dat ze dan op het konijn gingen zitten om de wintervacht eruit te plukken. Het konijn vond dit erg prettig, want hij kwam van zijn dikke vacht af, en de kanaries waren blij zodat ze hun nestje konden maken.
Tegen de tijd dat de jongen er waren en gingen uitvliegen ging dat eigenlijk altijd goed. Wel eens gehad dat er een jonkie werd vertrapt, maar zeker 95% overleefde het. En het was vaak zo dat het konijn met een heleboel jonkies op zijn rug zat, altijd erg leuk om te zien.
Maar als er een dode vogel op de grond lag, dan ad het konijn hem wel op. Dus je moest er snel bijwezen, want anders was hij al weg.

Toen hebben we er ook eens 2 jonge kippies ingehad, die gingen dan met het konijn mee onder de grond in het hol. Erg appart. Maar toen de kippies wat groter werden sprongen ze de kanaries uit de lucht om maar lekker op te eten.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 21:07

Ja binky is ook heel lief, zat ook een jonkie op zijn rug, maar dat vrouwtje greep ze gewoon echt erachteraan en greep hem Boos!

Ik heb haar weer terug gebracht want vind het wel heel zielig. We d8 eerst dat een muis het deed maar we betrapte net dat konijn dus.. helaas al te laat voor het kuiken :'(

Ik hoop dat ze een leuk huisje krijgt en ik ga gewoon opzoek naar een jong konijntje dat gewoon kan wennen aan de kanaries en als het jonge konijntje dan bij Binky zit en daar ook een betje door opgevoed word, gaat het helemaal goedkomen!

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:44

nu goed? is verwijdert!
Laatst bijgewerkt door Duhelo op 04-05-04 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 21:56

Nou als je het vogeltje gezien had vond je het alles behalve grappig...
lekkere dierenvriend ben jij als je het grappig vind dat een konijn zo'n klein kuikenbeest vast heb en ernstig verwond heeft...