prijzen tegenwoordig!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

prijzen tegenwoordig!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 16:24

Ik zat zo eens op het net te kijken naar paarden enz. Maar het valt mij op dat er haast geen leuke jonge paarden zijn voor zo'n 2000 euro! En dan bedoel ik die gewoon lekker kunnen lopen, ingereden zijn en verder niks.. Zijn die er dan helemaal niet?? Kun je daar alleen oude paarden voor krijgen?? Of weet iemand of dit niet zo is of die een site weet ofzo??

Ik vroeg het me gewoon af, aangezien ik áls ik over wil naar paard niet zo'n dure wil en een jonge... En ik het wel leuk vind om alvats wat rond te kijken zodat ik weet wat ik wil, of dat het wel zin heeft voor dit geld,. Ik wil er nu niet aan, maar toch Knipoog Is het trouwens bij jullie ook zo'n slecht weer/??? Boos!


meloentje

Berichten: 208
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 16:29

ik weet niet op welke site je hebt gekeken, maar op www.marktplaats staan ook paarden die voor een bedrag rond of zelfs onder de 2000 euro verkocht worden. en ja, hier is het ook zo slecht weer Scheve mond

jeej, in mei naar tsjechie!!


marianna

Berichten: 3031
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Warten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 16:33

Tsja het is ook maar net wat voor eisen je aan een paars stelt.... Maar ik denk dat er voor €2000,- een heel leuk paard te krijgen is... en idd kijk eens op marktplaats.... staan vaak leuke paarden (ik kan het weten)

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 16:42

ja daar kijk ik ook vaak op Knipoog En op sporthorses. Maar daar staan vaak al weer wat duurdere. Ik stel niet zoveel eisen: Gewoon lekkere gangen, wel een beetje uitstraling, dressuuraanleg en springen moet ook kunnen. Ik denk dan niet aan een paard van meer dan 8000-20000 euro, zulke gangen, erg mooi, maar erg prijzig. Dus daar let ik ook niet eens op. Maar ik vind toch dat er niet veel paarden staan die zo'n prijs hebben en ook nog eens lekker kunne lopen en aanspreken... Af en toe eens 1 waarvan ik denk, kijk als ik op zoek was dan zou ik daar achteraan gaan... Maar veel zie ik er niet..

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 17:18

als je verder zoekt dan je neus lang is zie je dat die er zeker wel zijn hoor

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 17:25


Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 17:26

2000 is wel goedkoop voor wat jij zoekt. Moet je ook weer opletten dat je niet de ellende van een ander koopt (je kan dan extra pech hebben). Als ik het zo zie begint het zo ongeveer bij 3500/4000 voor een leuk paardje met normale gangen.

janna

Berichten: 4535
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:39

Bij dat paarden-tekoop.nl krijg ik een Belgische logeersite voor huisdieren Verward .
Ik denk ook dat je rond de 3000 euro minstens moet gaan zitten, voor een net paard. Misschien dat je ze voor 2 wel kan vinden, maar ik vraag me dan echt af wat er mee is. 3000 vind ik al weinig, en ik heb het laatste jaar veel jonge paarden gezien. Oh, hij moet ook nog zadelmak zijn.. Dan wordt het dus weer duurder.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:41

Tuurlijk krijg je jonge paarden voor die leeftijd die licht gereden zijn, je kunt van die paarden alleen niet verwachten dat ze super papieren hebben en een veelbelovende toekomst!

kirstin
Berichten: 478
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: berkel city!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:45

Leuke paarden met goede bewegingen hebben ook dekgeld gekost en daarbij de verdere kosten tot ze 3 a 4 jaar zijn. Deze kosten zijn al gauw hoger dan 2000 euro. Als je dan ook nog een beestje met enige potentie wilt wordt het al snel een duurder paardje.
Vooral blijven kijken, wie weet zit er ineens een paardje tussen die je helemaal aanspreekt voor een leuk bedrag! Ik had uiteindelijk ook geluk en heb er ook lang op moeten wachten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:48

Alleen word er vaak gezegt, hij is niet duur, keuren hoeft niet.
Maar dat zou ik dus wel altijd laten doen.
Want voor je het het weet was daarom de prijs zo goedkoop.

Zag er van de week ook nog 1 staan, leuk papier
Maar toen ik vroeg naar keuren, mocht dat alleen op mijn kosten. ook bij afkeuring.
Denk dat ik dan beter die 500 euro keuringskosten zo in het kanaal kan gooien, omdat die verkoper weet dat er wat loos is met het paard.
vandaar ook de lage prijs.
En hij wacht tot er iemand intrapt hem zonder keuring te kopen.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:52

Tja, de euro-prijsverdubbeling geldt helaas ook voor de paardenmarkt.
Mijn ervaring is helaas wel dat je beter wat meer geld in de aankoop kan steken, dan heb je vaak meer garantie dat het een goed paard is.
Vraag, zoals Kawa al zegt, altijd naar keuringsrapporten of laat hem goed nakijken, en vraag je je een proeftijd mag.
Als mensen dat niet willen weet je al dat het foute boel is.
Heel veel succes!

Jaike, wat ben je toch een topper!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:54

ook keuringsraporten neem ik geen vrede mee.
Wie weet wat er in de tussentijd gebeurt is.

proeftijd zou ik persoonlijk als verkoper niet geven.
Aan huis zoveel als je wilt, maar niet weg.
Als je pech hebt krijg je een verklote knol terug.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:06

het hangt helemaal van je smaak af, daar maak je de prijs naar.
als jij geen eisen hebt aan bepaalde afstamming, hoeft het niet zo duur te worden.
en paarden van 20.000 euro hoeven niet super gangen te hebben.. ook kwestie van smaak, ik zie zoveel paarden lopen die ik nix vind.. en om eerlijk te zijn vind ik salinero ook echt nix aan.. vind hem absoluut geen uitstraling hebben Haha! maar hij is wel duur Haha! en kan ook lekker lopen(prestaties) ik zou hem echt niet willen hebben Haha!

trouwens als iemand een proeftijd weigert, hoeft dat echtniet op eenverkeerd paard te duiden hoor. als ik mijn paard zou verkopen zou ik hem echt niet mee opproef geven.. dan komen ze maar bij mij op stal in mijn aanwezigheid rijden. ze kunnen in die ene tijd je hele paard naar de knoppen helpen.

mijn ervaring is weer dat er geen garantie is voor een betere aankoop hoe duurder het paard.
het ene 4 jarige beesie is het andere niet.
of je nu een zadelmak paard koopt of eenpaard wat al wedstrijden heeftgedaan.. je zal het toch ook zelf moeten kunnen. als jij er niet uit kan halen wat het beesie mogelijk wel kan ist gewoon zonde dat je talent laatlopen.

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:12

Het is zo dat de prijzen wel hoog liggen ja en zowiezo, voor welk bedrag dan ook, vond ik het ontzettend moeilijk om een paard te vinden.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 21:35

Ik hoef er ook geeneen met een papier of met een een of andere bekende goede vader ofzo. Het is ook niet zo dat ik dan bedoel hij moet het gewoon doen en verder niks, nee dat zoek ik ook niet. Zoals ik al eerder zei gewoon een leuk aansprekend paardje(persoonlijk is dat wel) die gewoon lekker kan lopen geen afwijkingen(keuren doe ik ook!) en waar ik mee in de dressuur en een beetje in t springen kan rijden. Ik hoef geen tweede anky te worden(ja is leuk als ik het geld heb Knipoog ) Maar ik wil ook weer niet vastlopen bij de L omdat het paard niet verder kan...


Maar ik vroeg me dus gewoon af of er dan nergens its is waar je leuke paarden hebt vvoor zo'n prijs, bestaat dit niet veel?? Ik vroeg het me gewoon af... En aangezien ik als ik een paard koop mijn eigen paardje goed moet verkopen aangezien ik zelf geen geld heb om een duur paard te kopen(wel om te onderhouden) Maar ik wil ook niet zo zijn van ik vraag er een belachelijke prijs voor omdat ik een paard wil, nee zo zit ik niet in elkaar want het belangrijkste vind ik een goed huisje... Maar er te weinig voor vragen wil ik ook niet, want ik wil wel verder, en daarom vroeg ik me af of deze er niet waren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:46

Okkie1 schreef:
Tuurlijk krijg je jonge paarden voor die leeftijd die licht gereden zijn, je kunt van die paarden alleen niet verwachten dat ze super papieren hebben en een veelbelovende toekomst!


Mag ik zeggen dat de orijs helemaal niks zegt over de toekomst. Haha!

c_alsemgeest

Berichten: 20564
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 22:03

ik heb een leuk redelijk jong paardje te koop rond die prijsklasse Haha!
(oe! sluip-reclame Bloos )

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 22:05

Bedankt voor jullie reaties!! Maar ik ben nog niet op zoek.. Haha! Volgend jaar zomer denk ik ongeveer.

Verder wil iik ook even zeggen dat ik gewoon bedoel ook met een leuk paard: geen rare halsen of lange ruggen of lange halsen, korte, iele halsen of korte ruggen dat soort dingen gewoon een correct gebouwd paard bedoel ik..

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 13:18

Maar wat betekent N.O.T.K nou eigenlijk en in wat voor prijsklassen moet je dan gaan denken?? Ik zie wel eens leuke jonge paarden staan en dan staat dat erachter... Dan denk ik moet je nou aan 10000 of 8000 of 2000 denken?? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:19

Nog overeen te komen

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 13:19

Ok, Maar jij weet dus ook niet in welke prijzenklasse je dan moet gaan denken??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:22

Dat ligt heel erg aan het paard, maar dan moet je daar gewoon even voor bellen of mailen, maar ik vind het zelf ook altijd heel irritant. Je kan toch op zijn minst een richtprijs neerzetten als het niet om iets bijzonders gaat (zoals een geblesseerd paard ofzo) ik bedoel, je hebt toch een prijs in gedachten als je je paard verkoopt. het zijn ook meestal de paarden in de hogere prijsklassen

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 13:24

Ja ik vind het ook superirritant, je weet niet eens meer waar je naar kunt kijken. Je weet dan niet of jezelf die prijs in gedachten had en al helemaal niet in wat voor prijsklassen bepaalde paarden vallen. Maar ik dacht ook dat t hogere prijsklassen was. Maar soms zie ik erbij staan met notk en dan denk ik nou dat zal niet veel opbrengen Verward , een pony of een paard wat er niet uitziet...

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 13:37

Fellor"]
[quote="Okkie1 schreef:
Tuurlijk krijg je jonge paarden voor die leeftijd die licht gereden zijn, je kunt van die paarden alleen niet verwachten dat ze super papieren hebben en een veelbelovende toekomst!


Mag ik zeggen dat de orijs helemaal niks zegt over de toekomst. Haha!
[/quote]

Dat mag je zeker zeggen, ben het er alleen niet mee eens Knipoog

Als wij hier een paard op stal hebben staan waarvan we verwachten dat hij zeker het talent heeft voor een veelbelovende toekomst, dan hangt daar een duurder prijskaartje aan dan dat we een paard hebben waar we aan merken dat hij het niet hoger dan de Z zal schoppen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, idion, joyce83, RoRo44, Wopkebrok en 87 bezoekers