proef 92, galop?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

proef 92, galop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 10:32

Hoi,

afgelopen zondag hadden wij weer onze eerste wedstijd met ons viertal, CDE-L en we moesten proef 92 rijden. Nu was er alleen onduidelijkheid over het galoponderdeel, na veel overleg onderling hadden we besloten hoe we het zouden doen. Bij A een grote volte en dan meteen in de eerste hoek galop, dus de volte verder galopperen. Tijdens de proef zei de jury tegen onze commandant dat dat fout was, we moesten eerst de volte draven en pas na de volte in galop, deden we dus de tweede keer. Na de preof had onze commandant nog met de jury gesproken, hij vond het knap dat wij zo snel doorhadden dat de tweede galop anders moest.

Daarna moest het tweede viertal van onze club rijden, voor de zekerheid maar even aan de jury gevraagd hoe het met de galop moest. A grote volte en dan meteen in de eerste hoek galop, wat de andere jury dus fout vond!!!

En toen het laaste viertal, ook maar even gevraagd: hij had geen idee maar dacht meteen op de volte in galop.


Dus wie kan mij vertellen hoe het nu precies zit?? Handig voor de volgende keer anders moeten we het telkens blijven vragen.


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 11:37

Beetje vaag als de jury zelf niet eens weet hoe het moet, wat doet zoiemand dan in het juryhokje?

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 11:42

Sommige proeven zijn idd best wel onduidelijk. Ook voor jury's. En in het geva ldat het onduidelijk is vind ik niet dat een jurylid zoiets als een fout moet aanrekenen. In dat geval maar gewoon beide opties goedtellen. Dan moet de KNHS maar duidelijke proeven maken.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 13:20

Maar hoe zouden jullie rijden? Of gewoon voor elke proef aan de jury vragen wat zij goedvinden>?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:59

Citaat:
Bij A grote volte 1x en
op de grote volte tussen
A en F arbeidsgalop links
aanspringen (individueel)


Zoals ik het lees zou ik zeggen, eerst een grote volte in draf en dan aanspringen
Maar of ik het goed heb?

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:07

Dat is echt wel heel slecht!!
Ik zou het ook zien als volte in draf en dan bij die volte tussen a-f in galop (net na volte dus) en dan nog een keer volte?

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:26

T lijkt mij na de volte galop, want als je een grote volte maakt bij A, dan snijdt je de hoek soortig af?En om daarin aan te springen, hoe gaat de proef verder?
Als je daarna gelijk weer naar draf moet zonder een andere volte, zal het toch in galop zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:29

Citaat:
Bij B grote volte 1x

Bij H in arbeidsdraf

Zo gaat de proef verder Lachen

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:31

Want vorig jaar deed ik ook mee met L-viertal, en toen hoefte je ook maar 1 volte in galop, en ook op het midden.En het lijkt me niet dat je het ene jaar in dezelfde klasse een moeilijkere proef gaat rijden dan het andere jaar.

Dus t zal idd in draf zijn, wat sowieso t meest logisch lijkt aangezien je anders van de hoefslag af zou moeten aangaloperen en je niet eens echt tussen a en f komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:34

Citaat:
Dus t zal idd in draf zijn, wat sowieso t meest logisch lijkt aangezien je anders van de hoefslag af zou moeten aangaloperen en je niet eens echt tussen a en f komt.

dat lijkt me idd een erg sterke opmerking
daar mag de jury dan wel eens tegenin gaan komen Tong uitsteken


Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:36

Je komt wel tussen a en f, want Na A is de volte afgelopen en moet je de hoek weer volledig inrijden.

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:37

Heb het proevenboekje er even bijgepakt, dat gaat ff makkelijker en zoals ik het lees is het idd bij a volte in draf en daarna tussen a-f galop omdat er daarna een volte bij b wordt gevraagd. Dan lijkt dit mij het meest logisch....

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 16:01

Ok, jullie mening is duidelijk. Maar er staat ook: OP de grote volte galop, als je eerst in draf doet ben je niet meer OP de volte, maar erna

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 16:04

Ja dat dacht ik dus ook.. er staat OP de volte.. beetje vaag. Misschien eens de KNHS bellen?

“Riding a horse is not a gentle hobby, to be picked up and laid down like a game of Solitaire. It is a grand passion.”

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:32

QuijoSavan schreef:
Je komt wel tussen a en f, want Na A is de volte afgelopen en moet je de hoek weer volledig inrijden.


Maar dat is idd NA de volte, want tijdens de volte ga je niet door die hoek heen.

Waggel

Berichten: 6
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 18:45

runningkawa schreef:
Citaat:
Bij A grote volte 1x en
op de grote volte tussen
A en F arbeidsgalop links
aanspringen (individueel)


Zoals ik het lees zou ik zeggen, eerst een grote volte in draf en dan aanspringen
Maar of ik het goed heb?


Helaas heb je het fout.
Je rijd de volte maar 1x. Wanneer je voor de 2e x tussen A en F bent, ben je al klaar met de volte. Ga je dan pas in galop en weer op de volte, rij je de volte dus 2x.
Of anders gezegd: Wanneer je je volte 1x in draf hebt gereden, zou je de hoek in moeten en kan je dus niet op de volte tussen A en F aanspringen...
De opdracht is: Ga bij A op de grote volte, waarbij je tussen A en F galop links neemt. Je kan dit net zo zien als "FXH van handveranderen, op de diagonaal een overgang maken naar de stap" . Zoals je wel tegen komt in de reguliere proeven (bijv. B9)
Nogmaals: er staat namelijk 1x grote volte. Wanneer een jurylid het anders zegt, verwijs ze maar naar de KNHS! Zeker weten!
Voor de duidelijkheid zou wellicht het woordje "en" vervangen moeten worden door "waarbij"

S.S.D.D.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers